אני ביום של טיסות ונסיעות לקראת היעד הבא - אז אני מנצל את ההזדמנות לשתף אתכם בארבעה שיעורים מגניבים שלמדתי מסביב לעולם בהקשר של טיולים של ישראלים בחו״ל. סיימתי את הביקור שלי באירופה ובמצרים - שני יעדים שהרבה תיירים חוששים ללכת אליהם מחשש לתגובות אנטישמיות או שנאת ישראלים. בכמה שיחות עם מקומיים, ניסיתי לקבל תשובה לאיך הם מסתדרים עם הפחד התמידי, והאם הוא קיים בכלל

חבר של חבר שהפך לחבר: מרקו

1. באנגליה למדתי שחשוב לטייל בביטחון

באחד הימים בלונדון, פגשתי חבר של חבר בשם מרקו לארוחת צהריים בצמוד לרחוב אוקספורד. הייתה לנו שיחה על אנטישמיות מסביב לעולם והוא סיפר לי שיש עלייה לא פרופורציונלית באלימות הפיזית והמילולית שיש כלפי יהודים באנגליה. מרקו סיפר לי על מיזם שהוא הקים בשם ״The Warehouse״ שמלמד יהודים אומנויות לחימה, כשהמטרה היא שידעו להגן על עצמם בעת הצורך. כששאלתי אותו ״אתה באמת חושב שזה שיהודים ילמדו לריב מכות יפתור את הבעיה?״ הוא אמר שלא - ושזה לא שורש הבעיה. המיזם של מארק הוקם עם חזון לתת ליהודים בסביבה ביטחון עצמי. הוא מעניק את ההזדמנות להסתובב ברחוב בלי לפחד. זה אולי חוק מספר אחת כשיש חשש לגבי טיול - להזדקף, ועם בוסט של ביטחון עצמי להמשיך לטייל.

2. בצרפת למדתי שחשוב לטייל באמונה שהכל יהיה בסדר

רגע לפני שנכנסה שבת בצרפת ראיתי בחור יהודי רוכב על אופניים להתארגן לשבת. הוא חבש כיפה וציצית. ״אחי, מדבר עברית?״ הוא אמר לי שכן ונתן לי כיף. שאלתי אותו אם הוא לא מפחד להסתובב ככה בצרפת, שלא ידועה כמדינה אוהדת ישראל (בלשון המעטה). הוא הצביע למעלה לכיוון השמיים, ״אני מאמין באלוקים. ולכן, מאמין שיהיה בסדר. ובסוף באמת הכל בסדר״.

אני חושב שזו גישה מעניינת גם למי שלא מאמין - שבסוף, אם תאמינו שהטיול שלכם לצרפת יעבור חלק, הוא באמת יעבור חלק. אל תכניסו לעצמכם סרטים לראש. תחשבו טוב - ויהיה טיול טוב.

פריז: לטייל באמונה שהכל יהיה בסדר

3. באיטליה למדתי שחשוב לזכור שכבר עברנו בשלום תקופות קשות יותר

בביקור בונציה הופתעתי לגלות שהגטו היהודי - המפורסם לאור העובדה שהוא הגטו הראשון באירופה - עדיין נקרא גטו. שנים אחרי שנגמרה השואה באיטליה - עדיין למקום קוראים ״הגטו היהודי של ונציה״.

בהתחלה לא הבנתי למה שהם יעשו דבר כזה, אבל אחרי סיבוב קצר - הבנתי בהחלט. אחרי שראיתי כתובות בעברית, מסעדות כשרות ובתי כנסת, הבנתי שיש משהו מיוחד בלהמשיך לקרוא למקום ״הגטו היהודי״ - זה נותן לנו תזכורת לעובדה שפעם היה פה משהו אחר. דווקא מהמקום הכי נמוך של העם היהודי, הצלחנו להתגבר וליצור משהו כל כך עוצמתי כמו הגטו היהודי בונציה.

איזור הגטו היהודי בונציה

4. במצרים למדתי שרוב הסיפורים המפחידים הם לא יותר מרק סיפורים

כשאתם מגיעים למצרים, כבר ברגע הראשון אתם מבינים שאין לכם מה לפחד. כולם מתייחסים אלייך יפה. כולם אדיבים ושירותיים. כולם מפרגנים ורוצים לעזור. שמעתי שמועה שכמעט ואין פשע בסביבה כי השב״כ המצרי מסלק מהאיזור כל מי שיש לו חששות לגביו - זאת לאור העובדה שהתיירות באיזור חשובה למצרים לא פחות מאשר שהיא חשובה לנו. לנו, השקט מעניק טיול מהנה, רגוע ובטוח. להם, זה מעניק המון כסף.

אני וקארים - מדריך הצלילה שלי במצרים

במילים אחרות -

שימו את כל החששות בצד, הגיע הזמן לקנות כרטיס טיסה ולצאת לטייל!

להצטרפות לקבוצת וואטסאפ שקטה עם הבלוג בכל יום >> https://chat.whatsapp.com/HETx2JRGizX78bgR10rLRy