זו הפעם השלישית שלי בלונדון ומעולם לא נהינתי ממנה ככה - דווקא בזכות המחיר ההוגן שידעתי לשלם הפעם על הדברים. הסוד: לא ללכת לאטרקציות של התיירים, להתייעץ עם מקומיים, להתרחק מחוויות יקרות וללכת על המקומיות והאותנטיות. שמונה טיפים (וסרטון סיכום!) ליעד הראשון במסע של שמונים יום

מה עשיתי בלונדון? הנה הסיכום ב-80 שניות

1- סיורי חינם

בלא מעט ערים באירופה יש רשתות גדולות של סיורים ב״חינם״. בלונדון יש המון כאלה - מסיורים כללים ועד לסיורים בעקבות נושא מסוים כמו הארי פוטר או מוזיקה. את ה״חינם״ כתבתי במרכאות כי כן יש ציפייה לשלם למדריך בסיום הסיור - כמה שלדעתך הוא היה שווה - רוב האנשים שמים בין 10 ל15 פאונד לסיור. הצטרפתי לסיור לילי עם מדריך בשם מאת׳ וסיור ״אתרי החובה בלונדון״ עם מדריך בשם ת׳יאו ושניהם היו מצויינים. הספקתי לראות איתם את גשר מצודת לונדון, הביג בן, הלונדון איי, ארמון בקינגהם ועוד המון. אני סגרתי דרך Get Your Guide אבל יש המון ספקים.

מחיר: חינם

שעות פתיחה: לאורך כל היום והלילה

בגוגל: London Free Walking Tours

2- המוזיאון הבריטי

באופן מפתיע, אחד המקומות שהכי נהינתי מהם היה דווקא מוזיאון. אני לא חסיד גדול של מוזיאונים ולא תמיד מוצא את עצמי בכל מוזיאון - אבל במוזיאון הבריטי נהינתי ממש. התלהבתי במיוחד מתערוכת המומיות המצריות שיש שם ומאוסף שעונים מיוחד מכל העולם שהם מציגים. השיא כמובן, היה ״תה של אחר הצהריים״ במסעדת Grand Court שכתבתי עליה בבלוג של אתמול. אסור לפספס.

מחיר: חינם (תה של אחר הצהריים ב24 ליש״ט)

כתובת: Great Russell St, London WC1B 3DG4.1 mi

שעות פתיחה: 10:00-17:00

3- מחזות זמר

כשעשיתי מחקר לקראת הטיול בלונדון שמעתי שיש ממש קבוצות מאורגנות של תיירים ישראלים שבאים לראות הצגות ולא הבנתי על מה המהומה. אחרי שהמליצו לי ללכת לראות את המחזמר Wicked בתיאטרון אפולו ויקטוריה אני חושב שהבנתי. אתם לא תאמינו שהעיניים שלכם באמת רואות את מה שהן רואות. השחקנים, התפאורה והאפקטים ברמה גבוהה במיוחד. אני קניתי כרטיס דרך האתר הרשמי של ההצגה, וישבתי יחסית רחוק בכרטיס שמצאתי ב19 פאונד. ברור שלא רואים את ההצגה מדהים במחירים כאלה, אבל זה אידיאלי למשפחות או לכאלה שמעדיפים לקנות כמה כרטיסים לכמה הצגות שונות.

מחיר: החל מ-15 פאונד. יכול להציע גם לכמה מאות

קישור להזמנה: https://www.wickedthemusical.co.uk

4- אוטובוס אדום:

כל האוטבוסים של התיירים היו ממש יקרים / ארוכים / מלאים בדברים שאפשר ואולי גם עדיף לראות ברגל. אז במקום זה - פשוט עליתי על האוטבוס האדום המקורי - התחבורה הציבורית הקלאסית של לונדון. בקצת יותר מאירו בודד אפשר לעלות לכל אוטובוס ציבורי ולעשות איתו סיבוב ארוך בעיר או מסביב. הנוף לא פחות יפה.

מחיר: 1.65 אירו

טיפ: לקנות באחת מתחנות הרכבת התחתית כרטיס Oyster - ה״רב קו״ המקומי שגם יודע לחייב אתכם על המחיר הכי נמוך שתוכלו לשלם בהתאם לנסיעות היומיות. מתאים לכל כלי התחבורה בעיר.

5- רחוב אוקספורד:

הכיף האמיתי בלעשות קניות הוא להסתובב - אז בטיול הזה בחרתי ללכת למקום קלאסי לקניות רק בשביל החוויה. ברחוב אוקספורד, אולי המקביל הבריטי לטיימס סקוואר, תוכלו למצוא הכל מהכל. אני ממליץ לבקר בחנות דיסני המגניבה, בחנות הצעצועים היימליס שאני לא עובר טיול באנגליה בלי לקפוץ אליה (יש שם מוכרים שפשוט משחקים בצעצועים כל היום). כמובן שאי אפשר להגיע לאיזור בלי לעבור האטרקציה מספר אחת לישראלים שבה עברית היא שפת האם - פריימארק.

כתובת: Oxford Street

שעות פתיחה: משתנה בין חנות לחנות

6 - קמדן מרקט:

המקום הכי ווייבי בלונדון. מיליון דוכני אוכל ומזכרות. מלא חנויות בגדים מגניבות ואנשים נחמדים. כיף מאוד להסתובב וקל להסתובב שעות. ממליץ במיוחד על בר תה מגניב במיוחד בשם Camden Tea Bar עם מלא סוגים תה ממש מיוחדים.

כתובת: 54-56 Camden Lock Pl, London

שעות פתיחה: 10:00-18:0

7- כיוון אחד בשיט, כיוון אחד ברכבל:

התחבורה הציבורית בלונדון האי אטרקציה בפני עצמה. תוך שימוש בכרטיס הOyster או כרטיס האשראי, תוכלו לשלם מחיר ממש זול ומפתיע לנסיעות עירונית בדרכים מגניבות. אני לקחתי סירה (Uber Boat) ממרכז העיר לגירינץ׳ (אטרקציה בפני עצמה) וחזרתי לצד השני של העיר עם הרכבל של Emirates. גם אם אתם לא צריכים להגיע למקום מסוים - פשוט תעלו על כלי התחבורה האלה.

מחיר: 7.5 פאונד לשיט בסירה, 5 פאונד לכיוון ברכבל

כתובת: תחנות הUber Boat ממקומות לאורך כל נהר התמזה, בשביל תחנות הרכבל חפשו Emirates Cable Car Terminal.

8- פארק סיינט ג׳יימס:

לא מעט מהבלוגים שכתבתי השבוע כתבתי בזמן שאני שוכב על הדשא בפארק סיינט ג׳יימס, ככה שאני לא יכול לא להמליץ עליו. מקום מושלם להירגע או לצאת לריצה - נמצא במקום ממש מרכזי ומלא בנקודות תצפית יפות לאתרי המורשת הקלאסיים של העיר.