המסע מסביב לעולם התחיל נהדר. הספקתי להגיע בזמן לנתב״ג בזכות מזכירה במרפאת מטיילים שקידמה אותי בתור, עברתי את בדיקת גודל התיק בהצלחה בזכות הבחורה שבדלפק, שתי השותפות לשורה בטיסה היו ממש אחלה, המשפחה שמארחת אותי בלונדון מדהימה, הפגישה אתמול עם כריס בריפורם קלאב הייתה מצוינת ונרשמתי לשני סיורי חינם בלונדון עם מדריכים גאונים. אני חושב שטיול נופל וקם על אנשים טובים סביבך - וידעתי שאצטרך להוקיר תודה על זה. חיפשתי דרך יצירתית לעשות את זה

הרב של הגן שלי הנהיג מסורת מעניינת בכל יום הולדת. במקום שהילד שחוגג יקבל מתנות, הוא היה חייב להביא מתנות לכולם. אני זוכר איזה מרגש היה לחלק מתנות לחברים הכי טובים שלך בגן. אני זוכר איך זה הביך כל אחד להגיד ״תודה״ בחזרה ויצא לכולם כזה ״תוד׳ה״ עם ד׳ מתביישת.

יש בזה משהו מגניב - להביא לאנשים טובים מתנות כדי לחגוג את זה שטוב. ככה שעכשיו בטיול, שאני ממש חוגג את החיים, אני לא יכול שלא להביא מתנה משל עצמי לאנשים טובים.

סבא וסבתא שלי הם מלאכי שביל שמארחים מטיילים שעושים את שביל ישראל. יש להם על המקרר בבית כמה מגנטים יפים שאומרים ״תודה שעזרת לנו לעבור את שביל ישראל״. חשבתי שיהיה מגניב לעשות משהו דומה ל״שביל ישראל של העולם״. ככה נוצרו הסטיקרים של המסע שלי מסביב לעולם ב-80 יום.

כבר כתבתי בעבר שכל טיול טוב צריך עלילה טובה, אז הנה פרט מגניב בעלילה של הטיול שלי: לקראת הטיול, הדפסתי 80 מדבקות (ועוד קצת ספייר). אחת לכל יום.

החישוב המתמטי הפשוט של 80 לחלק ל-80 שווה 1, לא כל כך בא לידי ביטוי בתכנון לטווח הארוך, כך שעוד לפני שבכלל הספקתי לעבור את היעד הראשון, חילקתי כבר משהו כמו עשר מדבקות - למדריכים בסיורים בלונדון, כמה אתמול בריפורם קלאב, למלצרים פה ושם, כמה לאלה מהחיסונים לפני הטיסה שקידמו אותי בתור, כמה לדיילות שהתעלמו משהתיק שלי גדול מדי, וגם לשתי הבנות שישבו ליידי בטיסה.

גם לדיילת בכניסה למטוס

בכל אופן, יש לי שמונים פחות עשר מדבקות לחלק בטיול הזה. מצד אחד זה מלחיץ, ומצד שני זה גורם לי להביע משאלה שהלוואי שהמדבקות האלה יגמרו מהר ואצטרך להזמין מלאי חדש מבית דפוס כבר באירופה.

זה קצת מצחיק שיותר קל לעצב מדבקה, להדפיס אותה בבית דפוס ולחלק אותה מאשר להגיד תודה. זה עוד יותר מצחיק שאפילו עוד יותר קשה לקבל מדבקה כזאת - כי עכשיו צריך להגיד תודה. זה לא תמיד יוצא בטבעיות. יוצא כזה ״תוד׳ה״.

אם קראתם עד לפה, אני לגמרי חייב לכם תוד׳ה. תשלחו לי הודעה ותגידו לי אם אהבתם. דברו איתי עוד 78 יום, אשלח לכם מדבקה.

להצטרפות לקבוצת וואטסאפ שקטה עם הבלוג בכל יום >> https://chat.whatsapp.com/HETx2JRGizX78bgR10rLRy