ההחלטה השנייה הכי טובה שהייתה לי במסע עד עכשיו הייתה לקחת רכבת מלונדון לפריז. ההחלטה הראשונה הכי טובה שהייתה לי במסע עד עכשיו הייתה לבלות את היום הראשון בלאכול. הגעתי למאפייה הראשונה בפריז ולמדתי שם דבר מפתיע על המאכל הצרפתי שכולנו אוהבים

Eurostar - רכבת מלונדון לפריז בשעתיים וחצי

הבוקר הראשון ביעד השני התחיל מצוין. התחלתי אותו במאפיה הראשונה שנכנסה לפעולה בפריז. כבר בדרך לשם, מריחים ריחות שלא חשבתם שבאמת קיימים. זה תמיד אצלי ככה בחודש שאחרי פסח - כל ריח של חמץ עושה לי טוב בלב דרך האף.

המאפיה העתיקה בפריז נקראת Stohrer, והיא ממוקמת ברובע התשיעי של העיר. באופן מפתיע, ואולי שלא - הם לא עושים המון רעש סביב זה שהם המאפיה הכי וותיקה, אבל ברגע שתטעמו את מה שיש להם להציע מיד תבינו למה אולי פשוט אין צורך.

קוראסון בStohrer - המאפיה הראשונה של פריז

בזכות הביקור בStohrer, כבר ביום הראשון לטיול בפריז סימנתי וי על שלושת הגדולים של צרפת - קוראסון צרפתי, קרפ צרפתי, וכמובן - באגט, המלך של המאפים פה. אולי המאכל שמייחסים לו פה את החשיבות הגבוהה ביותר.

העובדה הבאה לגבי הבאגט תפתיע אתכם: לא מעט דברים מעוגנים בחוק הצרפתי בכל הנוגע לייצור באגטים - אסור להתחיל לאפות אותו לפני 4 בבוקר, הוא חייב להיות מוכן מארבעה מרכיבים בלבד (מים, קמח, שמרים ומלח) ויש גם טווח גדלים שמותר לאפות בהם את הבאגט.

מכינים את הבגט

בהתחלה, ממש הצחיק אותי שלוקחים ככה ברצינות עניין כל כך לא משמעותי כמו באגט. ואז זה הזכיר לי שיחה מעניינת שהייתה לי עם אחד המפקדים שלי לקראת השחרור.

בשיחת הסיכום שלנו, אמרתי לו בחצי קריצה תודה על זה שהוא נתן לי לעגל פינות בפרוייקט שעבדתי עליו לקראת סוף השירות, כשכבר לא היה לי כוח. הוא בתגובה אמר לי ש״יש אנשים שיעגלו פינות ויגיעו רחוק. אבל אף אחד מהם לא יגיע הכי רחוק שהוא יכול״.

במילים אחרות, אולי אם הצרפתים לא היו לוקחים כל כך ברצינות את מרכיבי הבאגט, זמן ההכנה שלו, הגודל שלו והצורה - אולי הוא היה סתם לחם. אולי הוא לא היה המלך של המאפים פה.

כבר כתבתי בעבר שאת כל הטיול אני מתכנן מהרגע להרגע. ניסיתי לא לקחת שום דבר ברצינות - אבל אתה מגלה לאט לאט שזה לא תמיד מצליח. הביקור בפריז חיזק אצלי את ההבנה, שגם כשמקיפים את העולם, או אפילו יוצאים לסיבוב קצר ליד הבית - תמיד כדאי לקחת דברים ברצינות, אפילו קצת מוגזמת - כמו שלוקחים את הבאגט. שלא נצא פיתות.

הצטרפו לקבוצת וואטסאפ שקטה ותקבלו אליכם את הבלוג בכל יום >> https://chat.whatsapp.com/HETx2JRGizX78bgR10rLRy