אני חייבת לעצמי עוד רשומה אחרונה של פרחי רודוס, והפעם - ממשפחת המורכבים. היו כמה וכמה פרחי משפחת המורכבים, בעיקר קוצניים, שפרחו. וכן, גם הפעם את רובם אני מכירה מהארץ.

הראשונה היא קיצנית - בבלוג כבר הזכרתי כמה קיצניות, ואני חושבת שברודוס ראיתי בעיקר את הקיצנית הכרתית הנפוצה אצלינו.
אם כי יכול להיות שזו קיצנית צפופת-עלים, או מין אחר שלא גדל אצלינו...
את הקוץ הבא ראיתי רק מרחוק, בעליות לאקרופוליס של לינדוס: זהו חוחן.
אני לא בטוחה במין המדויק שלו, אני משערת שזהו Onopordum bracteatum, כלומר חוחן החפים.
ליד חוחן החפים אפשר לראות קוץ נוסף, בצבע ירוק-לימוני. אותו ראיתי גם בעיר רודוס, גם בלינדוס וגם בעמק הפרפרים - ואני מכירה אותו גם מהארץ. זהו בן-קוצן מאפיר (Picnomon acarna)
זהו לא צמח נדיר בארץ, אבל הוא פורח בקיץ - בעונה שפחות מטיילים בה - לכן אני מכירה אותו בעיקר מהשלבים הראשונים, לפני הפריחה.

הפעם, לראשונה, ראיתי אותו פורח, וגיליתי שהוא בעצם לא כל כך מרשים...

בסלעים של לינדוס ראיתי עוד צמח מוכר מהארץ: צמרנית הסלעים, שפרחה באביב:
אבל אז ראיתי משהו דומה - אבל שונה.
גם זה צמח סלעים, אבל הוא עדיין פרח - והפרחים שלו שונים מאלו של הצמרנית.
אורי פרגמן-ספיר זיהה לי אותם בתור Inula - מין שקרוב יותר לפרחי הטיון הדביק אצלינו.
שמחתי לראות את ה-Inula גם בעמק הפרפרים, עמוסה עשים:
אך ללא ספק, הפרח העיקרי שראינו בטיול היה קיפודן.

הקיפודנים פרחו בכל מקום - בעיר ומחוץ לה, על האקרופוליס של לינדוס, לאורך הכבישים בדרכים בהן נסענו...
עם נוף הים הוא נראה מקסים במיוחד לטעמי:

אני חושבת שראינו שני מינים - אחד סגול עם קרניים בולטות, שכבר היה לקראת סוף הפריחה - אולי אפילו קיפודן גייארדו, שפורח בצפון הגליל העליון.
הנפוץ יותר, בלבן - אני משערת שזהו Echinops spinosissimus, כלומר קיפודן קוצני.
אני כמובן מבטיחה שאתקן ואעדכן אם במקרה אקבל זיהויים :-)

את התמונות צלמתי ברודוס, בתאריכים 4-7.7.2019. מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!