פליון הוא חצי אי קטן, ירוק ויפהפה. במיתולוגיה היוונית הוא היה ארצם של הקנטאורים, אותם בחורים ובחורות שווים במיוחד שפלג גופם התחתון היה כשל סוס. היום הוא ביתם של כפרים קטנים רבים, הנחבאים בתוך סבך הצמחייה ומקושרים בכבישי אספלט חד-נתיביים שמתפתלים בלי סוף. יש בו כמה רצועות נדירות של חול לבן, אבל רובו הררי ומיוער. אם תגיעו אליו בסתיו, כמונו, כך תיראה הדרך שלכם רוב הזמן:

2011-10-25 13.35.04.jpg

2011-10-25 14.06.42.jpg

למען האמת, העונה הכי טובה להגיע לפליון היא הקיץ. עיירות החוף שוקקות חיים, השמש זורחת וכל מה שיוון ידועה בו קורה במלוא הכוח. בסתיו הנוף מקסים, אבל עיירות החוף פשוט נטושות, גם אם התרשמתם מאתר של מלון זה או אחר שהוא פעיל. למשל, העיירה הקטנטנה דמוחרי (Ntamouchari) בה צולם לפני כמה שנים הסרט מאמא מיה, מתרוקנת לחלוטין מתושביה לקראת הסתיו. המראה מעט עצוב, אבל תוכלו להתנחם בפירות הבשלים שעל העצים ולהמשיך בדרככם.

2011-10-25 15.15.24.jpg

פנים האי, בניגוד גמור לחופיו, הוא ה-מקום לחופשת סתיו-חורף. עיירות כמו זגורה (Zagora) ופורטריה (Portaria) הן מקום מושלם לבוא ולתפוס בו שלווה. פורטריה היא אידיאלית למי שמגיע לפליון כחלק מטיול גדול יותר ביוון היבשתית, כפי שאנחנו עשינו. זאת כי היא קרובה מאוד לציוויליזציה, ושוכנת יחסית בכניסה לחצי האי, מרחק רבע שעה נסיעה מהעיר הגדולה וולוס (Volos) שבמפרץ. אם אתם שם, אין מקום יפה יותר לישון בו ממלון Kritsa, של הלני המקסימה, שלא ברור לנו למה, אבל מאוד אוהבת ישראלים. המלון הוא 2 כוכבים באופן רשמי, אבל מגיע לו הרבה יותר מזה. הוא יושב על הכיכר המרכזית של פורטריה, חוסה בצל של עץ אלון ענקי, שענפיו מגיעים עד למרפסת החדר.

Kritsa restaurant & hotel.jpg

Kritsa hotel & restaurant (1).jpg

חלק מהחדרים מעוצבים באופן קיטשי מעט, אבל כל כך חמים ונעימים שלא תרצו לקום מהמיטה. לשלנו הייתה מרפסת שהשקיפה אל הכיכר, והיה מדהים לקום למראה שנשקף מהחלון- של העץ הענקי ומלא בציפורים.
 אם בכל זאת תקומו, תחכה לכם ארוחת בוקר נהדרת. המסעדה של המלון היא גם אחת הטובות בעיירה. אם תרצו לצאת ולטייל בסביבה, תוכלו ללכת לקפה Aeriko, שנמצא 2-3 ק"מ במורד הכביש המוביל לעיירה הסמוכה, מקריניצה (Makrinitsa). ביום נשקף ממנו נוף מדהים, שכן המקום "תלוי" באוויר, בקצה הצוק. בלילה יש בו אווירת בר והוא מתמלא באנשים. כך הוא נראה רגע לפני השקיעה:

קיצורו של דבר, גם אם הגעתם לפליון בסתיו, נכונה לכם שהות שליווה, עם נוף מדהים, והרבה פחות המולת תיירים במעט האזורים שנגועים בה. נתראה בפוסט הבא, בפלא העולם העולה- מטאורה.