לאסיזי הגענו בעיקר בגלל פסטיבל פרנציסקוס הקדוש, שמתרחש כל שנה ב5-7 באוקטובר.
 הגענו לשם ביום השני לפסטיבל, יחסית בבוקר. הנסיעה עברה באיזור מישורי למדי, ובתוך כמה עיירות אחרות שהדגלים המונפים במרפסותיהן סיפרו על הצליינים שבאו מכל העולם. כמה קילומטרים לפני שערי העיר, שכולה עתיקה, כבר רואים את סביבות הקתדרלה מהכביש.

כתמיד, רצינו קודם כל לעשות צ'ק אין במלון. מדובר בB&B יחסית חדש בשם NEW DAY, שכדי להגיע אליו יש תחילה לגשת לחנות המזכרות במדרחוב הראשי, סן פרנצ'סקו מס' 18. הגברת לה שייך המקום, או בנה, יובילו אתכם במעלה גרם מדרגות ועוד כמה פיתולים עד למלון, שיש בו 3 חדרים בסך הכול, ומטבח שהוא גם חדר אוכל ובו מוגש ארוחת בוקר מושקעת. המקום חדש, והעיצוב מלא במחשבה על הפרטים הקטנים. המיטה גדולה, המקלחת משוכללת ומאובזרת, והכול נותן תחושה של בית. אפילו הכלים בארוחת הבוקר. מומלץ למי שמתכנן לבלות באסיזי גם לילה אחד וגם יותר.
 המלון מספר שיש לו חנייה חופשית, אבל הכוונה היא לחניון שבכניסה לבית הקברות של העיר, שהוא כמובן מעט מחוץ לעיר, ודורש הליכה עד שנכנסים שוב אל בין החומות.

אסיזי בדרך כלל שקטה בערבים, אבל לרגל הפסטיבל מתקיים בחלק ממנה שוק צבעוני מאוד והומה אדם, שאפשר למצוא בו הכול- בגדים, ממתקים, כלי עבודה, חיות בית- הכול.

באסיזי יש גם שקיעות מדהימות...

למחרת הלכנו לחלוק כבוד לפרנציסקוס, שבכלל היה צנוע ולא רצה שיבואו כל כך הרבה אנשים לחגוג לו יומולדת.
הקתדרלה נחלקת לשתי בזיליקות- עליונה ותחתונה. שווה להציץ בשתיהן.
 ביום השלישי והאחרון לפסטיבל, ילדי בית הספר מרימים הופעה המספרת על בריאת העולם בשבעה ימים. מקסים לצפות, הם כל כך נרגשים!

בזיליקה עליונה, זו שכולם מכירים

אחרי ההופעה הזו אנחנו עוזבים את העיר למקומות קצת פחות מוכרים באומבריה, על כך בפוסט הבא- קסטלוצ'יו, נורצ'ה ועוד.