המשך יום 9

יום יפיפה, נופים והיסטוריה מעניינים וגם קצת מטפסים ויוצאים מהשגרה. בערב מגיעים ל Shaxi מרכז העיר סגור לרכבים ואנו משתרכים לכיוון המלון. בדרך עוברים דרך שוק מקומיים שמציגים מרכולתם בצידי הכביש ובו המון סוגים של פטריות, עדיין אלו בני שבט ה Bai ומיעוטם בני שבט ה YI שיושבים בגבעות מסביב.

העיירה קטנטנה, הוכרה כאתר מורשת ע"י אונסקו. במרכזה כיכר ובה עץ בן כ-800 שנה ומבנים בני כ 1000 שנים . בכיכר המרכזית מבנה יפה ששימש במה לתיאטרון ומופעים בתקופה בעתיקה. למולו מקדש שידאג לשלום המופעים והציבור שמלא את הכיכר.

שמים את הציוד המלון Cloud היפיפה, ממש פסטורליה וארכיטקטורה שמעניקים תחושת "רוצה לגור פה כל הזמן".

יוצאים לעיר, נהנים מהחנויות היפות במבנים הקטנים והמשוחזרים שלאורך הדרך (רובם כבני 5 שנים) כיוון שלפני כן לא הוקצו תקציבים לשיקום העיירה ע"י השלטון המרכזי והיום זו סינדרלה מדהימה. יושבים בקפה בכיכר העיירה ומעבירים ערב באווירה נהדרת.

יום 10:,

כבר בבוקר יוצאים מיד להרי Bao Shan שמסביב לעיירה ומגיעים לאתר מקדשים הפזורים על ההרים מסביב. 65 יואן לאדם , אנחנו בוחרים במסלול של נסיעה עד לנק' עצירה מרכזית ומשם יורדים בדרך מתפתלת שעוברת דרך מקדש .

תל 1000 הצבים

צינגלה קטנה

הכל יפה ומעניין. חוזרים לנק' ההסעה וחוזרים באוטובוס שבו הגענו לנק' אחרת בדרך לעלות למנזר בודהיסטי חשוב שהוא היפה ביותר בהרי ה Bao Shan הדרך אליו עולה במדרגות רבות (כ-500 מדרגות) Baoxiang Temple, בדרך מלווים אותנו קופים רבים המצויים באתר.

העלייה קשה, חלק מהחבורה מוותרים ונשארים בדרך, השאר ממשיכים לעלות למקדש תוך מעבר בחלקי המקדש השונים. כשמגיעים למעלה נכנסים למקדש הראשון, שומעים את שירת ונגינת הנזירים במבנים שמסביב. פמה המדריכה הבודהיסטית מסבירה לנו כל הזמן על מנהגי הנזירות, הקדושה, הבודהיזם וכל מה שאנו רואים וחווים שם.

עוברים למקדש האחרון שבו שוב פסל בודהה עם השומרים וקישוטים לרוב. כיוון שמדובר בבודהיזם טיבטי שהגיע מהודו בדרך התה והסוסים יחד עם שיירות המסחר, הכל צבעוני המון ציורי קיר, פסלים וכו'.

ביציאה האחורית של המקדש מחכה הפתעה מרהיבה, כל המקדש יושב מתחת לצוק ענק ממנו מזרזפים מים על כולם ובצד נשפך מפל מים בקולות שכשוך ותוך השפרצת מים על המבנה. וואו !!!! אין מילים, פשוט מדהים, עולים במדרגות ועוברים באזור כשהמפל מרטיב אותנו, עוברים בגשר עתיק על הצוק וניצבים לפני פסל בודהה ענק היושב מולך בחיוך כאילו אומר: אם הגעת עד לפה קבל ברכה ממני אתה בחור כארז.

המקום מדהים ביופיו הטבעי והמלאכותי, הצוק הגדול, המפל, הירוק והמקדשים מסביב יחד עם המקדש הגדול שברקע קולות הנזירים ששרים עשו לנו יום טיול מדהים, תודה יונאן. חוזרים ל שאשי וגשם של אחה"צ מקבל את פנינו. סיור קצר בעיר עם מטריות כדי להיכנס שוב לאווירה המיוחדת וחוזרים למלון המדהים שלנו למקלחת טובה וקפה על המרפסת.

יום 11:
 עולים בכשעתיים של נסיעה משאשי ארץ שבט הבאי למחוז ליז'יאנג, האזור בו מצויים בעיקר בני שבט הNaxi , גם המדריכה שלנו בת השבט הזה אנשים עדינים, פנים עגולות ופחוסות, לבושים בצבעי כחול ושחור מסורתיים, אנשים שקטים וחביבים, מקום חדש, שפה חדשה תרבות חדשה.

פותחים בביקור במנזר Zhiyun Si , מקדש ענק בן כ-1000 שנה . שבט הנאשי הוא שבט הרואה עצמו כבני טיבט והם מאמינים בבודהיזם הטיבטי.

עולים במעלה המדרגות תוך מעבר דרך שורה של גלגלי תפילה גדולים וקטנים, עולים הלאה ועוברים שוב דרך שערים ומקדשים שאסורים בצילום עד למקדש האחרון שיושב בראש ההר, הוא גדול מאוד ובו דמויות חשובות בחיי המנזר והמאמינים, ובתוכו מספר פסלי בודהא בתנוחות ובמצבים שונים. המקום נותן תחושות שאנחנו בסרט על טיבט. ההר ממול מכוסה דגלי תפילה כי הוא משמש לנזירים ולאחרים כאתר התבודדות ותפילה.

במנזר, ילדים מגיל שנתיים שנאספו כי התייתמו מהוריהם או שנמסרו ע"י המשפחה כדי שילמדו ויהיו גדולים בתורה. בגיל 18 ניתנת להם הזכות להחליט אם הם רוצים לסיים את פרק הנזירות בחייהם או שהם נשארים להמשך מסלול בלימודי הדת במנזר. בהחלט מקום מלא השראה.

משם לישוב העתיק ביותר באזור ליז'יאנג Yuhu מצפון לליזיאנג , שתושביו בני הנאשי. זהו כפר עתיק בן כ-1000 שנים בו ניתן לראות שבניגוד לבני הבאי שבונים בבוץ וחציר עם טיח חיצוני, הנאשי בנו בהרים מאבנים שאספו באזור. יש שם בתים יפים, מים זורמים ברחובות בתעלות וקולות הפכפוך שלהם נותנים הרגשה מדהימה, שיירות של סוסים עליהם תיירים סינים שמובלים ע"י בני הכפר עוברים על פנינו לכל אורך הביקור בכפר והמון פרחים צבעוניים, יפה ומיוחד.

הכניסה לעיר ליזיאנג העתיקה מפגישה אותנו עם אתר תיירותי יפיפה בטירוף ואנחנו מתמקמים במלון Xilu הקרוב לכניסת Inter-Continental. מחר יום חופשי בעיר ובערב עושים סיור קל בלבד. היה לנו יום מלא ומעייף.

================================================================

בקשה – אם הועלתי לך בהחלטה לצאת לסין או לתכנן את הטיול שלך ואתה חושב שיש עוד מי שישמח להנות מהמידע הזה נא שתף והרחב את מעגל הנהנים . אשמח גם לעזור אישית ב 0546740150 רמי , [email protected] למי שמתלבט ורוצה מידע נוסף.