מחיר

טיסות בינלאומית ו 3 פנימיות – 1,500$

הטיול בסין , כולל הדרכות מלונות רכב צמוד כניסות לרוב האתרים , טיפים– 2,000$

הוצאות בטיול , אוכל והשלמות כ 500$

סה”כ כ4,000 $ , 14,000 ש”ח לאדם .

ויזה – 100 ש”ח

מזג האויר

תחילת התכנון היתה דווקא לבקר באיזור סיצואן , איזור הידוע באתרים המיוחדים שלו בתערובת העמים שבו ובעיקר בשמורות אגמי ההרים המופלאות שמפוזרות בחבל ארץ זה.

רק שיש בעיה כמו בכל סין , באוגוסט הטמפרטורות הן 30-35 מעלות לפחות ולא בא לנו להתבשל חיים . המחוז היחיד מבחינתנו בא בחשבון בעונה זו ,היה חבל יונאן שבו הטמפרטורות באוגוסט נמוכות משמעותית כיון שהוא גבוה יותר . מבחינתנו יונאן הוא גם ביתם של כ 34 מתוך 56 שבטים שחיים בסין מה שמבטיח עינין וצבעוניות . בנוסף, יונאן בורכה בהרים גבוהים ודרמטיים ככל שקרבים לטיבט נמצאים בו ההרים הקדושים ביותר הרי המיילי.

מסלול

אי אפשר לבקר בסין בלי להגיע למוזיאון חיילי הטרקוטה בשיאן . בימי הקצוות בייג'ין והנה טיול ל 19 יום שאין ספק שהוא מלא פוטנציאל :

ימים 1-2 טיסה + בייג'ין

ימים 3-4 בקור בשיאן

ימים 5-17 בקור ביונאן

יום 18 השלמות וקניות בבייג'ין

יום 19 מגיעים הביתה

אפשרויות למסלול ביונאן

הגעה לקונמינג – העיר העתיקה , מקדש אחד ,כפר השבטים והופעות שלהם או הופעה DYNAMIC YUNNAN

מי שאוהב תיירות ממוסחרת, יכול לנסוע ליום טיול ביער האבן והמערות הקרסטיות שלידו.

יציאה ליומיים ליואנג יאנג – איזור טרסות האורז (רצוי בספטמבר אוקטובר בסיום עונת הגשמים , הקיץ) לינה ביואנג נג.

חצי יום נסיעה לדאלי ברכב או ברכבת ואפשר גם לינה ברכבת לילה 23:00 עם הגעה ב 7:00 , + יום טיול בעיר העתיקה.

יום טיול בעיר העתיקה של Weishan מדרום לדאלי החדשה ובכפרים של שבטי הגבעות מסביב או בקור בכפר המוסלמי המשוחזר Lotus . בערב לצאת לרח' הזרים במרכז העיר העתיקה או למסאז' טוב.

יום טבע בהרי Changshan + שייט באגם או סיור לאורך טייל החוף או סיור אופניים מסביב לאגם או בקור בכפר של בני הבאי שגרים באחד הכפרים העתיקים מסביב לאגם או בקור ב3 הפגודות והגנים שסביבן..

יום בכפר VESA לחוף האגם בצד הנגדי ומשם ל Shaxi.הגעה בצהריים המאוחרים , סיור בעיירה המקסימה וערב בכיכר המרכזית באוירה של פעם מול במת התאטרון המקומי.

לפחות יום אחד של טיולים באיזור בהרי הBaoshan

יום נסיעה לליג'יאנג לאורך הינגצה עם בקור בכפר Stone Drum בערב הגעה לעיר . מומלץ מאוד לישון בתוך הפנינה שנקראת העיר העתיקה ובמלון טוב שמשלים את החוויה ולא רק מספק מיטה לישון.

יום שלם לשוטט בסמטאות העיר העתיקה ולחוות אותה ואת האוירה המיוחדת במקום , להגיע לכיכר ריקודי הנאשי ולכיכר גלגל המים שגם הוא מספק אירועים וחוויות . להמשיך ולבקר בחלק הצפוני של העיר העתיקה בארמון בריכת הדרקון הירוק שמציגה גן סיני במלוא תפארתו.

עוד יום בכפרים והמקדשים באיזור ליז'יאנג

יום בשמורת LIMING המדהימה

יוצאים ליומיים בקור בערוץ דילוג הנמר המיתולוגי

אפשר לסיים את הטיול כאן ולטוס לבייג'ינג חזרה (רצוי להגיע לפחות יום לפני החזרה כי בעיות מזג אויר יכולות לדחות טיסות ) כמובן שניתן תמיד לוותר על חלק מהמקומות או לצמצם שהיה

אפשרות נוספת : להמשיך ליומיים שנגרילה , לסייר בעיר העתיקה , מקדש המיני פוטלה הטיבטי , מקדש גלגל התפילה הגדול בעולם , שמורת פודצ'ו ואיזורי טבע נוספים באיזור שנראה ומרגיש טיבט.

ולמי שרוצה לעשות טרקים יפים ולחוות קרחונים בהריי המיילי המקודשים ולעלות לגבהים בהרים יכול להוסיף גם שבוע באיזור.

המסלול הזה מבטיח עליה מדורגת בגובה ולכן הסיכוי למחלת גבהים נמוך עד לא קיים וגם תחושת הנשימה נורמלית לפחות עד ליג'יאנג שנמצאת בגובה של כ3,300 מ' .

אתה מוזמן לקרוא את הבלוג שלי על סין ולחוות איתנו טיול נדיר וגם יכין אותך לטיול שלך

הבלוג של רמי בן דוד

סוכנויות לרכישה מוקדמת

אפשר להעזר בסוכנויות סיניות אמינות כמו Ctrip , Elong , ChinaTourN.t

אפשר לקנות בהם כרטיסי טיסה ורכבות בקניה מוקדמת מאוד ב tCTRIP ומאוחר יותר ב ChinaTourNe.

ההבדל הוא שהראשון מציג מחירים נמוכים במכירה מוקדמת וגם נותן שדרוגים והטבות, CTRIP הוא הסוכנות הגדולה יותר והמחירים ללא שדרוגים והטבות. כללית המחירים כמעט זהים, כולל העמלות.
 בנוסף אפשר לרכוש דרכם מלונות שכן ההיצע שלהן בסין גדול יותר מבוקינג .

האתר AGODA הינו חלק מתאגיד בוקינג והוא מתמחה במכירות בסין. ההיצע שלו גדול מזה של בוקינג.

מזוודות

צריך לקחת בחן שבטיסות הבין לאומיות מותר מטען של 23 קג' ובפנימיות 20 קג'.

כשהמטוס קטן יחסית הסינים מקפידים על משקל עודף וגבו מאיתנו 20 יואן לקג' , לא נורא , עם התארגנות נכונה ומשקל מזוודות מהארץ ניתן לחסוך כ 200 יואן לזוג.

כסף

ככלל , הממיר הלאומי הוא בנק אוף צ'יינה , בדרך כלל סניפיו נמצאים בערים הגדולות . השער סביר וללא עמלות . כ 2 % פחות מהיציג . ברוב מלונות 5 כוכבים ניתן למצוא דלפק חלפנות באותם תנאים בדיוק, חוץ מאשר במידה ואין דלפק אנושי ושמים במקום זאת מכונת החלפה , אז העמלה גבוהה מאוד כ 5-6% .

בחלק מהמקומות נתקלנו במגבלות החלפה של 900$ ליום לתייר , אבל למדריך תיירם יש מכסה של 5000 $ . אם יש לכם מדריך מקומי תוכלו להעזר בו כדי לבצע המרה מרוכזת.

אינטרנט

בסין ניתן לתקשר ב WhatsApp אבל אפליקציות גוגל למינהן וגם פייסבוק חסומות . אם חשוב לכם להשאר בקשר ולהשתמש באפליקציות החסומות ניתן לעשות לפני ההגעה מנוי חודשי ל VPN שעולה כ 10$ והוא יאפשר לכם לגלוש בסין כאילו הייתם מחוצה לה . ברשת יש אתרי שירות VPN רבים ואחת מומלצת היא VPNExpress . כמובן שצריך לעשות גם חבילת גלישה מהארץ .

ניווט

ללא אינטרנט עם VPN יש בעיה , אלא אם תעשה סים מקומי ותגלוש בסינית עם אתרים סיניים מקבילים ל Maps .

בגלל גודלה מתקשה ה Maps להוריד מפת אופליין של סין . קחו בחשבון שלא תוכלו לנווט קונבנציונלית.

הדרכה

כל מטייל עצמאי יחווה מהר מאד את בעית התקשורת . רובם לא מדברים או מבינים אנגלית שלא לדבר על התמצאות במסעדות שלהם. אם אתם לא רוצים לאכול קרקרים וטונה עם שימורים שהבאתם מהבית במשך רוב הטיול אלא להנות גם מהרפתקאות קולינריות , כמונו , קחו לכם מדריכים מלוים והצמידו אותם אליכם אפילו למס' ימים קטן בכל מקום.

אנחנו הצמדנו אלינו מדריך/מלווה לכל אורך הטיול והיה נפלא.

הטיול איתם , יקח אתכם ביעילות רבה יותר בין היעדים , תוכלו לעשות איתם טיולי תמצית ואחכ לטייל בקצב שלכם ולעומק שתרצו , נצלו את הקשר איתם גם כדי לקבל הנחיות ושיארגנו לכם טלפונית מסעדות מיוחדות , כרטיסים שונים וכו' בימים שאתם לבד.

בקור במסעדה בליווי מדריך שמבין את התפריט ומכיר את מהות האוכל יכול להפוך אותו מסיוט למעדן מהנה.

במסעדות הסיניות צריך לציין את מידת החריפות שתרצו spicy spicy or not / little . ברירת המחדל היא מאוד חריף.

כשמזמינים מנות עוף צריך לציין שיהיו בשר בלי עצמות

אנחנו השתמשנו במדריכם/מארגנים מעולים והם

בביג'ינג – Demi Deng

בשיאן – Pheonix Pen

ביונאן – Pema Lobsang

על כולן יש טיפים בלמטייל, שלושתן מצוינות , ישרות , מארגנות בחסד , מנוסות עם ישראלים ובמחירים סבירים.

להערכתי ממספר מטיילים של 4 ומעלה יחד יש כדאיות כלכלית לשכירת מדריך ורכב צמודים.

הערך המוסף שלהן גבוה מאוד , הן חוסכות כסף ןזמן שינוצל ביעילות גבוהה יותר . וזה לא אומר שרצים ממקום למקום.

חיסונים

לא נידרשנו להוסיף חיסונים על אילו שקבלנו לסרילנקה .

עיברו דרך מרפאת מטיילים להתייעצות.

לבוש

בקיץ בבייג'ין ושיאן הטמפרטורה היומית הממוצעת היא כ 33 מעלות עם אפשרות לגשם , עננות וכ'ו לכן חולצות טריקו יעשו את העבודה. ביונאן , קונמינג בגובה 2200 בערך והטמפרטורה 20-25 , ככל שמתקדמים בטיול עולים בגובה , ליג'יאנג 3,300 מ' ושנגרילה כ 3,700 מ'. הטמפ' יורדות בהתאמה וכמות הגשמים עולה.

הצטיידו במטריה טובה ומעיל גשם טוב כדי שילוו אתכם בכל הטיול. אם אתם עולים לשנגרילה ומעלה תצטרכו גם מעיל טוב. אגב בשנגרי לה מוכרים מעילי סקי והרים מעולים בעיר העתיקה במחירים של 100-200 יואן .

כסף מזויף

שמעתי שבאיזורים מסוימים, נפוצים זיופי שטרות. זה אפשרי בבייג'ינג ע"י נהגי מוניות , בסיצואן באיזורי העליה לטיבט ובחלק מאיזורי יונאן . בכל מקום המוכרים בדקו לנו את השטרות מחשש לזיופים.

בבדיקה תוכלו לבדוק אם יש בצד ימין מתחת למספר קוים , חיספוס, כמו כן בדקו שקיים פס באמצע אל מול מקור אור . בדיקה כזו תמנע לא ב 100% הונאה אבל תחסוך את רוב עוגמת הנפש. אם תחליפו כסף בבנק , לפחות יהיה סיכוי שתפלו רק בשטרות קטנים , אותם בדרך כלל לא מזייפים.

קניות

בשני השווקים המפורסמים של בייג'ינג פרל וסילק מרקט אליהם בוודאי תגיעו , זיכרו תמיד שאילו שווקים של זיופים אבל לא רק זיופים של שמות המותגים אלא גם זיופים של החומרים מהם עשויים המוצרים ובעיקר איכותם . קחו בחשבון שאילו קניות לטווח קצר , החולצות ידהו מהר , צעצועים יתפרקו , בדים יתקמטו ואפילו קרה לנו שחולצות שהציגו לנו היו שונות מאילו שארזו לנו . הנארזות היו הדפסות על נייר ובכלל לא היו מבד . חגורת "עור" שקנינו לא הספיקה לחיות על מתנינו חצי שעה , היא התפרקה ונפרדה מהאבזם שכנראה הציק לה . . המחיר בשווקים אילו נקבע לפי הפרצוף (פרייאר או פחות) וארץ המוצא ולכן אם לא זיהו אתכם מראש בקלות כישראלים וישאלו בחינניות "מאיזה ארץ אתם?" תדעו שזה לא רק כדי להיות נחמדים אלא בעיקר כדי למקם אתכם על מפת המחירים שלהם.

הם תמיד יתחילו במחיר גבוה מאוד וישחקו את משחק ההנחות המתיש , אם החלטתם לקנות התחילו במספר שהוא 10-15 אחוז מהמחיר שננקב והראו שאתם נחושים , בדרך כלל הם כמעט יסכימו וינסו מחיר גבוה משהצעתם . אם תראו שאם יוצאים הם בדרך כלל יסכימו או ינקבו במחיר המינימום שלהם. זיכרו שלאור מה שכתבתי בהתחלה אסור בשוק הזה לשלם מחירים מלאים . כמעט תמיד ולא חשוב כמה מרוצים תהיו מהקניה והמחיר, אחרי זמן קצר יסתבר מי ניצח ברולטה הזו ובדרך כלל זה לא תהיו אתם , כמו בכל קזינו.

על מוצר אחד אני כן ממליץ להמר שם (מניסיון) , משקפי ראיה.

בשווקים אילו ניתן לעשות במכס' 3 שעות משקפיים עם כל הליטושים הנדרשים האפשריים . הביאו איתכם מהארץ את הפרמטרים של הראיה שלכם , וגם אם לא הבאתם יעשו לכם שם בדיקה טובה. תוצאות הבדיקות שלהן היו זהות לפרמטרים שהבאנו מהארץ .

בארץ , למי שמנוסה , משקפיים עם מספר גבוה , צילינדרים שונים בשתי העניים , עדשות דקות , מסגרת ממותגת (בביג'ינג זה חיקוי טוב ובאותה נראות) , ציפוי נגד שריטות וציפוי נגד השתקפויות וגם מולטיפוקל או אופיס עולים 0030- 5000 ₪ . בביג'ינג 330 ₪ !!!!!!!!!! כמובן שלמפרט נמוך יותר גם מחיר נמוך יותר. אנחנו עשינו 7 זוגות משקפיים וכולם מרצים מהתוצאה . אני גם לקחתי את המשקפיים לבדיקת האופטומטריסט בארץ שאישר שהן תקינות לחלוטין , מתאימות למס' וכו' . הוא גם היה המום מהמחיר.

בחיסכון כזה כדאי להמר ועוד הימור עם סיכויי הצלחה גבוהים. במקרה הכי גרוע אם יש בעית עדשות אתם מבקשים חדש אם בהמשך יהיו בעיות מסגרת (לנו לא קרה)., לזרוק .

מכשירי אלק וסלולרים לא הייתי ממליץ לקנות שם כשיש בבייג'ין המון חנויות למכירת מוצרים כאילו .

לחב' XIOMI ו HAWWI יש מרכזי מכירה במקומות רבים בעיר ובהם ניתן לקנות מכשירים מעולים במחירים טובים ואחריות בין לאומית . הם גם לא רחוקים משוק המשי.

==============================================================

אם הועלתי לך בהחלטה לצאת לסין או לתכנן את הטיול שלך ואתה חושב שיש עוד מי שישמח להנות מהמידע הזה נא שתף והרחב את מעגל הנהנים . אשמח גם לעזור אישית ב 0546740150 רמי , למי שמתלבט ורוצה מידע נוסף.