הפעם טיול לאיסלנד . יולי 2019 , החודש הכי חם בשנה והימים הכי ארוכים . 13 ימי טיול מסביב לאיסלנד . אנחנו ב 3 ג'יפים כדי שנוכל לעבור לכל השמורות ודרכי ה F, 12 מטיילים "זורמים" אוכלים מה שיש כי מסעדות הן יקרות מאוד (50-80 יורו לארוחה סטנדרטית) ישנים איפה שאפשר , כי איסלנד לא משופעת בבתי מלון לקבוצה כמונו , המחירים גבוהים מאוד ורוב בתי המלון הסבירים לתקציבנו , הם גם עם מקלחות ושירותים משותפים, עוזרים זה לזה לעבור את כאבי הגב בשלום והעיקר עושים שמח ונהנים יום יום .והכל כדי שיהיה מה לאתגר את הנכדים.

מראש תיקצבנו את הטיול בעד 4,000 יורו לנוסע וסיימנו בקצת פחות.

היום הראשון

הגענו בבקר לאיסלנד. יום עמוס חיכה לנו. התחלנו במשולש הזהב המפורסם שכולל את מפל הזהב Gullfoss, הגייזר Strokkur שמזנק ל 40 מ' גובה בכל כ 5 דקות , Thingvellir National Park שהסטורית נמצא בו המקום בו התכנס הפרלמנט הראשון בעולם כדי לקבל החלטות כיצד לנהל חיים משותפים של קהילות השבטים שחיו באי. וגם את המקום היחיד בו ניתן לראות את הלוח הטקטוני האמריקאי והלוח האסיו אירופי זה ליד זה כשהאחד גבוה מהשני . תנועת הלוחות זה כלפי זה גם יצרה בעבר את הכוחות הוולקניים שמהם נוצרה איסלנד וגם כיום עדיין גורמת לפעילות וולקנית אקטיבית באי.

בסוף היום הספקנו לבקר בריקאויק , עיר הבירה המקסימה , הצבעונית וזו שגרמה לנו לחפש את גיבורי האחים גרים ברחובות . ממש עיר אגדה.

משעה 18:00 החניות ללא תשלום , חנינו מול פסל Sun Voyager המסמל את התקוה האיסלנדית . ממנו המשכנו לאורך הטיילת לבית התרבות החדש ה Harpa המרהיב שמשום מה האיסלנדים רואים בו את צורת הנבל , נכנסנו לאיזור הנמל הישן שלידו שם התנפלנו על מנת Fish & Chips ראשונה שלנו בטיול ( כ 2500 SK כ 80 ש"ח) .

המשכנו לאורך הרחוב הראשי והגענו לכנסיה המרכזית שנראית כמו מעבורת חלל לפני המראה .

חזרה למלון אחרי לילה ארוך ויום עמוס.

מחירי האכל נעים בטווח של 15-20 יורו לאכל רחוב/ באר/פיצריה/המבורגריה לארוחות קלות 20-30 יורו למסעדה יותר רצינית ו 50 ומעלה למסעדות מכובדות.

אנחנו הסתדרנו עם בישול עצמי של מרקים כבדים פסטה וסלט ירקות שהכינו הבשלניות וקנינו פרודוקטים בסופר , בגסטהאוזים עם מטבח . וגם בבארים ופיצריות ברמת מחיר בינונית במלונות ללא מטבח. היה מושלם , לא צריך יותר.

יום שני

היום יצאנו מוקדם בבקר לשמורת הצבעים Landmannalaugar. השמורה נמצאת בלב האיזור הוולקני שבדרום מרכז האי . דרך מהממת מרהיבה מובילה לשם יש חציית 2 נהרות בדרך והכי מעניין זה ששם יש : לוע וולקני עם מעשנות ואדמה שמוציאה עשן ואדים בכל מקום . אפשר לראות את נהר הלבה שיצא מהלוע הצידי באחת ההתפרצויות , כיסה את העמק והתקרר. כולו מכוסה טחב שמעניק לו צורה של אלמוגים בקרקעית הים. ההרים הריאוליטיים שסביבו צבעוניים להפליא כי כולם עשויים מתערובות מינרליות שהחום המיס והלחץ הוולקני העיף לשמיים וירדו לארץ . בקיצור וואו !!!!

עשינו מסלול הליכה ותצפיות של כ 6 קמ' ממנו ניתן לראות את האיזור ממרומי הר הגעש עם תמונת הקרחונים שבהרים מסביב והעמק שמתחת.

מומלץ למי שהליכה זה לא העיקר בשבילו המסלול שמתחיל בלבן/אדום בצומת להמשיך באדום ולעלות למעשנות , למי שרוצה תצפית גבוהה יותר שיעלה ימינה בצהוב/אדום לפסגה לתצפית , כאן יכולים מיטיבי לכת להמשך במסלול האדום אל עבר הפסגות ממול , ירידה בחזרה על האדום וחזרה לחניון על הצהוב לאורך הנהר. שימו לב שהירוק הוא עליה קשה לפסגה וגם הירידה בו לא קלה.

חובה חובה חובה . לא לוותר לעצמכם , הנכדים לא יסלחו לכם שלא הבאתם מידע עדכני משם עבורם.

חוזרים על F26 עייפים ומרוצים.

היום השלישי

עוד יום בעולם ירחי ממש כאילו טסנו לירח או לפלנטה אחרת . חצי האי Snaefellsjokull . אל תנסו להגות כי כל השמות כאילו . חצי האי הזה מלא הרי געש ונהרות לבה שזרמו אל הים . אי אפשר לתאר מצב שבו הנשימה נעתקת , זה לא עוד מזרקה ברומא , זה גם לא מראה של מנזרים ומקדשים בודהיסטים בסין . זה משהו אחר שלא מכירים , כשאתה מבקר במקום זה לא משנה שראית תמונות כי אף תמונה לא מעבירה קמצוץ מהמראות שמשלבים שמיים עם עננים מצוירים כמו שאף צייר לא יכול אפילו לדמיין , הרים דרמטיים בצבעים שמשתנים לפי כמות האור , ים שצבעו נע בין שחור לטורקיז של האיים המלדיביים

וחופי מצוקים עם אלפי צפורים שמקננות עליהם. ותמיד חשבתי שנהרות מזרימים מים ובאיסלנד בחצי האי הזה עשרות נהרות לבה שהתקררה שמכוסים באזוב ספוגי שצובע את השחור בצהוב בהיר והדמויות שמזדקרות מתוכו נראות כמו דמויות שלא כדאי לפגוש בלילה . אחר הצהריים ירדנו לתוך מערת לבה שמכילה 3 חדרים ענקיים ב 3 מפלסים שעומקם כ 250 מ . ובפנים מתברר שיש גם נטיפים וזקיפים מלבה . מוזר , כי בדרך כלל זו טריטוריה של הגיר . אין ספק יום אחד לפחות בחצי האי מבהיר למה זול ורן החליט בסיפרו "מסע אל בטן האדמה" להתחיל את הסיפור בהר הגעש הגדול שבמרכז האי . ואם זול ורן יכול גם במאי משחקי הכס יכול וחלק מנופי המקום ,כמו ההר החרוט עם מפל גדול ממולו , חרוטים כסצנה חשובה ומפורסמת .

התחלנו את היום בברז שמוציא מי סודה בריאותיים שמיטיבים עם חולי כליות , סוכרתיים ועוד ברי מזל אחרים.

המשכנו דרך חופים של נהרות לבה שחורה , חופים לבנים ושחורים , כלבי ים לבנים משתזפים על לבה שחורה .

וסיימנו אותו במצוק ענק בו מקננים אלפי שחפיות הקוטב וצפרים אחרות , יום של מראות מרהיבים.

חשבנו שהיום ננוח וטעינו .

יום רביעי

אחרי 3 ימים אינטנסיביים בהם מטיילים לפחות 14 שעות ביום כי בעונה זו של השנה היום נמשך 24/7 , כלומר אין לילה באיסלנד. כשאתה מטייל במקום כזה ומקבל כל כך הרבה שעות אור , מי רוצה לעצור ?

היום אנחנו מטיילים בחלק הצפוני של האי המקסים . ישנו בגסטהאוז בתוך השמורה וב 8:00 כולם ברכב מוכנים לתזוזה . אח איזו חבורה נהדרת .

הכביש הצפוני של חצי האי הוא פשוט קסם . שחפיות הקוטב במאות מקננות בשדות על פני האדמה וגם על המצוקים , צמחים צבעוניים פורחים והשמיים הו איזו חגיגה של עננים . נוסעים בקצב של 20-30 קמ"ש כדי שהעניים יוכלו להתמלא במראות וגם כדי לא לפגוע בשחפיות בתעופה.

סוסים איסלנדיים רועים בשטחים הפתוחים והם יפים וחסונים. עוצרים ליד הר החרוט / הכנסיה שלידו מפל מקסים ושהתפרסם בזכות סצנה בה כיכב במשחקי הכס.

כל האיזור מלא עיירות דייגים ציוריות וחופים מרהיבים , נסיעה לאורכם היא תענוג צרוף.

בעיירה קטנה אחרת אנחנו נכנסים לבית מלאכה/ מוזיאון ליבוש בשר כרישים . בשר הכריש רעיל למאכל כי אין להם כליות וגם לא איבר אחר לפינוי רעלים מהגוף . השלב הראשון נמשך 6 שבועות בהם הכרישים נחתכים ומאוחסנים בארגזי עץ גדולים ובתוספת בקטריות מתסיסות . הם מסריחים כמו גרביים של מיטיבי לכת ומפרקים את הרעלים . בשלב השני הם נמכרים כמעדן איסלנדי מבוקש שמנושנש עם משקאות אלכוהוליים. טעמנו ממנו ואח"כ הצטערנו , רובנו סבלו לפחות יום אחד מקריאות עזרה של הבטן .

בדרך לטרול אנחנו עוצרים באיזור ש"כמעט" התפרץ וולקנית Borgarvirki. כאן נחשפנו להר עם "פקק" בזלת שהתרוממה כמעט עד שעפה ומסביב להר לועות געש קטנים שכנראה פרקו את הלחץ מבטן האדמה ולכן הפקק לא הועף לשמיים.

בסוף היום הפתעה , אנחנו הולכים לבקר טרול שותה בשם Hvítserkur.

בשעה 21:00 בערך מגיעים ל Akureyri בירת הצפון והשניה בגודלה אחרי Reykjavík.

אחרי ההתמקמות במלון יוצאים לסיור בעיר היפה כדי לחפש משהו שירחם עלינו וימכור לנו ארוחה . מצאנו שני צדיקים , אחד מסעדתRUB23 ברחוב הראשי מול הכנסיה , מומלצת יפה ומחיריה 50 יורו פלוס לאדם , ממוצע 80 יורו וויתרנו והשניה שהיתה פתוחה מולה , מסעדת המבורגרים יפה Hamborgarafabrikkan במחירים של 25-35 יורו למנה . בחרנו בה לבילוי "הלילי " שלנו ולא הצטערנו.

כדי לראות את המשך הטיול בצפון מזרח איסלנד עבור לחלק 2.

אם הועלתי לך בסיפור הדרך לחץ “המלץ” כדי לתת לפוסט עדיפות בהצגה למעונינים באיסלנד

אם אתה מתלבט וצריך עזרה צלצל 0546740150 .