הטיסה לארצות הברית מדרום קוריאה לקחה כמעט 24 שעות, ככה שהייתי צריך יום חופש היום. לקחתי לעצמי אחד כזה והלכתי לוינס ביץ׳, חוף הים המפורסם של LA בקליפורניה. על שפת הים, ישבתי ללמוד קצת על ארצות הברית. הבנתי שזה לגמרי יעד מושלם לחופשה, אבל ממש לא יעד של חופש

בצמוד לסנטה מריה

למרות שביקרתי בארצות הברית לא מעט פעמים בעבר, זו הפעם הראשונה שלי בחוף המערבי, ויש פה אווירה של חופש. מן תחושה שאתם יכולים לעשות הכל מהכל ושהכל אפשרי.

חוף וניס

ללוס אנג׳לס יש ממש את התפאורה של החופש: המים כחולים יותר מבכל מקום אחר, החול נעים, השמש יפה, ועצי הדקל מכסים אתכם בדיוק במקום ובזמן הנכון. לא סתם שומעים כל כך הרבה שפות על חוף הים; מכל מקום אוהבים לבוא לכאן לחופשה.

מופע רחוב בחוף וניס

כשבוע לפני שהגעתי לארצות הברית קיבל בית המשפט העליון של ארצות הברית החלטה לאפשר למדינות ארה״ב לאסור הפלות - ובעיניי, זה בדיוק ההבדל בין חופש לחופשה.

דגל ארצות הברית

האיסור להוציא לפועל הפלות זה לא הביטוי היחיד לחוסר החופש שאולי אין בארצות הברית. כמו בכל מקום, יש צורך לשים לב לסוגי החופשים שחסרים פה לפני שאתם באים לפה לחופשה:

• בתיקון השני לחוקת ארצות הברית נקבע כי מותר לשאת ולהחזיק כלי נשק בארצות הברית. כשהתארחתי אצל משפחה אמריקאית בארקנסו לפני כמה שנים, גיליתי להפתעתי שהיה רובה ציידים מוכן לשימוש מאחורי כל דלת. גם בדלת החדר שבו ישנתי. החופש להנות בביטחון מתערער.

• גם מבחינה כלכלית - כולם בטוחים שמעבר לארצות הברית ייתן להם חופש כלכלי, ושחופשה פה תיתן להם הצצה לחופש כזה. אבל מי שמכיר, יודע כמה עולה פה ביטוח רפואי ועל כמה אנשים מחפשים רק עבודות שמממנות ביטוח רפואי לכל המשפחה. לא סתם יש פה תחושה של שעבוד לכסף. בואו נגיד שלא כדאי לכם לשבור פה את הרגל…

• חשוב לציין שעם כל הקדמה, ארצות הברית עדיין נחשבת למאוד גזענית בתחומי החברה. גם בגופים ממשלתיים גדולים וגם ברחוב, במדינות לא תיירותיות תמיד תוכלו להרגיש בהבדל. ככה שגם החופש להיות מי שאתם ולחיות חיים שוויוניים מתערער בארצות הברית.

סקייט פארק חוף וניס

בחופשה שלי בארצות הברית אנסה להבין מה ההבדל בין חופש לחופשה. אני אוהב את המקום שבו אני נמצא - החופים, השמש, החול, הדקלים שמכסים אותי בדיוק משוגע. אבל כמנהיגת העולם החופשי - יש לאמריקה עוד דרך ארוכה.

לכל הבלוגים שפורסמו עד היום >> https://www.lametayel.co.il/blogs/4174554

להצטרפות לקבוצת וואטסאפ שקטה עם הבלוג בכל יום >> https://chat.whatsapp.com/HETx2JRGizX78bgR10rLRy