מבוהול אנחנו עוברים במעבורת שלוקחת אותנו ממזח Tagbilaran לאי ניגרוס שהעיר הגדולה בו היא Dumagete . קבענו רכב איסוף עם המלון והנהג חיכה לנו ביציאה מהנמל.

החוף שמדרום לעיר מלא במועדוני צלילה . הוא עשיר בריפים יפים וצוללנים חובבים ומקצועיים רבים מגיעים לכאן כדי להנות מהם. אנחנו משתכנים במלון Kav's Beach Resort . זהו מלון קטן על החוף , בריכה , מסעדה נחמדה עם צוות שירותי.

לסיור חופים יוצאים בהליכה לאורך החוף שמתחילה לפני השקיעה ומסתימת בעיצומה.

למחרת בבקר אנחנו עוברים למועדון צלילה קרוב משם אנחנו שטים לאי Apo.

האי הקטנטן הזה מתאפיין בריפים גדולים סביבו ובהם ריכוז גבוה של צבי ים. שנורקלינג בריפים האילו כשפתאום מגיח משום מקום צב ים בשחיה אלגנטית ועדינה זו חוויה עוצמתית. זוג צוללנים אמריקאים שבאו איתנו , ירדו בנקודות בהן הריפים עמוקים והם תארו כיפים ועשירים ביותר.

ארוחת הצהרים בספינה היתה מינימליסטית. זה לא עזר לנו בערב וכל הלילה נזכרנו בה תוך שהיה בשירותים.

חוויה מעניינת וכיפית – הציון 8 .

בשעה 5:00 בבקר כבר היינו בדרך בדרכנו צפונה לאוסלוב . בדרך עוברים מעבורת קצרה בין ניגרוס לסבו ובשעה 7:30 כבר היינו ברחבת הרשמה הומה לשחיה עם כרישי הליויתן.

במקום יש תחנת האכלה לכרישים הענקיים (כ 9 מ') , הם ניזונים מצמחים ובעלי חיים זעירים שמצויים במים. כל בליעה שלהם מושכת פנימה כ 9-10 קוב מים שיוצאים מהזימים ומשאירים את המוצקים . הם נעים בחינניות ובתנועות זנב איטיות אך חזקות .

המחיר למקומי 500 פזו ולתייר 1,050 פזו.

אנחנו מקבלים תור לספינה מס' 168 לעוד כ 3 שעות בערך.

2 פגועי בטן מאתמול נשארים במחנה והשאר מוסעים למזח הסירות.

הסירות עם הצופים יוצאות לים הפתוח ומסתדרות בשתי שורות מקבילות לחוף , בינן נעות סירות שמפזרות אכל לכרישים ולאחר זמן קצר הם מריחים את השפע שנזרק למים ומגיעים למסיבה.

חלק מהצופים נשאר לצפות מעל גבי הסירות וחלק אחר יורד למים בין הסירה למאזנת שם אפשר לצלול ולשנרקל כשהכרישים שוחים ליד וחוגגים ארוחת בקר.

האירוע נמשך משעה 9:00 ועד 12:00 כל יום.

לצופים , אורך האירוע שעה וחצי , חצי שעה להתמקמות בשורה , חצי שעה במים וחצי שעה לחזרה לחוף . ככה בכ 200 סבבים ביום.

חוויה עוצמתית ומומלצת – ציון 10.

משם , לא רחוק , נמצאים מפלי טומלוג Tumalog שהעליה אליהם יפה מאוד וקצת תלולה והיא אפשרית ברגל או ברכב . תחנת כניסה פורמלית נמצאת בראש ההר וממנה כ 20 דקות רגליות בירידה תלולה למטה לרחבת המפלים . מבחינתנו אכזבה כי הם יבשים אבל נכר שכשיש מים הם יורדים במניפה מרהיבה .

למי שלא רוצה לרדת רגלית או לעלות רגלית , מחכים אופנוענים צעירים שמסיעים כל כיוון תמורת 30 פזו ואפשר להשתמש בהם.

משם 4 שעות נסיעה ואנחנו חוזרים לסבו סיטי שעדיין חוגגת פסטיבל סינולוג ופקוקה .