זהו הביקור השני שלי באי השמש היווני - רודוס. היות וכך, מדובר במידת מה בביקר השלמה. ולכן מי שמעוניין לקרוא על האטרציות העיקריות באי ועל מידע נוסף ייכנס נא לקישור הבא:רודוס - חלק א'

פתח דבר

הפוסט הנוכחי שונה מהפוסטים האחרים שאני כותב בבלוג שלי . בדרך כלל אני מסכם את הביקור שלי ביעד מסויים בכך שאני פותח בתיאור כללי של המקום ואחר כך מתאר את האטרקציות שיש שם תוך חלוקת אותן אטרקציות לפי ימי הביקור שלי ביעד. אך עקב נסיבות שלא היו בשליטתי הפוסט הנ"ל יהיה כתוב בצורה מעט אחרת. התכנון המקורי היה בנוי מ 4 ימים: יום אחד נועד לבלות בחוף הים, יום אחר נועד לביקור בעיירה לינדוס, ביום השלישי רציתי לעשות הפלגה לאי סימי ואילו ביום האחרון רציתי לבלות בעיר הבירה רודוס. זה היה התכנון אך כפי שנאמר, האדם מתכנן והאלים צוחקים.

שבוע לפני הטיסה המתוכננת לרודוס חברת אל על ביטלה לנו את הכרטיסים. מי שהודיע לנו על כך היה סוכן של חברת איסתא שדרכם עשינו את ההזמנה. הם התקשרו להודיע שהספק של הטיסה המדוברת, השטיח המעופף, כתגובה לביטול מצד אל על העביר אותנו לטיסה חלופית של חברת ארקיע. הבעיה היא שטיסת החזור שלנו עם החברה החלופית השתנתה מטיסה של אחר הצהוריים לטיסה של שעת בוקר מוקדמת והמשמעות של זה היא שחופשה של 4 ימים (או 3.5) נהפכה לחופשה של 3 יום (או 2 ושני שליש). יאמר לזכותם של הסוכנים שהם הציעו לנו החזר מלא על ביטול החופשה במידה והשינוי לא מתאים לנו. לא ביטלנו.

הסיבה השנייה שהתוכניות שלנו השתנו היא שבערב היום השני של החופשה שלנו חטפתי וירוס. אחרי לילה של חום והקאות החלטנו לוותר על ההפלגה לאי סימי ובמקום זאת להישאר על חוף הים בקרבת המלון. התוצאה של זה היא שהחופשה הקצרה שלנו נהפכה באופן רשמי לחופשת בטן גב (קצרה) בעיירה פליראקי, שם היה המלון שבו שהינו. הפעם היחידה שיצאנו מהעיירה היה לביקור של חצי יום בעיירה לינדוס. ביקור שאחריו חזרנו לרבוץ בחוף הים שעל יד המלון. לכן הפוסט הנוכחי יתמקד בעיירה פליראקי ויזכיר בהמשך את העיירה לינדוס.

טיסה

כאמור, את הטיסה המקורית שלנו עם חברת אל על הזמנו דרך סוכנות איסתה בעלות של 648 דולר לזוג. המחיר לא כלל כבודה לבטן המטוס. בפועל טסנו במטוס קטן של חברת ארקיע - עם 4 מושבים בכל שורה. הטיסה כמעת ולא התעכבה דבר שהיה מפתיע לטובה בתקופה הקשה של קיץ 2022.

מלון

הזמנו חדר ל- 3 לילות במלון Elpida Beach Studios בעלות של 286 דולר לזוג. מדובר במלון צמוד חוף ברמה של 3 כוכבים. החדרים בגודל סביר, נקיים ומאובזרים בכלי רחצה ובכלים להכנת קפה ותה. חדר השירותים והמקחת גדול ובמרפסת יש שולחן עם כיסאות. החדר מנוקה כראוי המגבות בו מוחלפות כל בוקר. אין למלון מעלית לקומות העליונות.

ובין החדרים לבית הקפה, הבריכה וחוף הים מפרידים 50 שניות של הליכה. ארוחת הבוקר מאוד פשוטה אך מספקת. הצוות נחמד.

הגעה

משדה התעופה של רודוס למלון בפליראקי ניתן לקחת מונית בעלות של 27 יורו. זמן הנסיעה משדה התעופה למלון היה כעשרים דקות והנהג היה מאוד אדיב. עלויות הנסיעה במונית בין ערי האי קבועות מראש והן מפורסמות על שלטים בתחנות המוניות. למשל נסיעה משדה התעופה לעיר הבירה רודוס עולה רק 20 יורו. בפעם הקודם בה נפשנו באי (וזה היה בעיר הבירה) לקחנו אוטובוס ונסענו כארבעים דקות שאחריהם עוד הלכנו ברגל למלון. בדיעבר אני אומר חבל כי הנסיעה במונית משדה התעופה למלון בערים הלא רחוקות יחסית זו נוחות ששווה לשלם עלייה.

אוכל

מחיר האוכל ברודוס משתנה בהתאם למקום המצאות המסעדה או בית הקפה. אבל באופן כללי מנת אוכל יכולה לעלות בין 8 ל 17 יורו. כמות גדולה של המסעדות והטברנות נמצאת על הקו הראשון מול הים, חלקן בבעלות או צמודות מלוןף וחלק מכובד אחר נמצא ברחובות ermoi ו Leof. Kallitheas התוססים.

אני אציין כמה מקומות בהם אכלתי.

Elpida Beach  - Beach Restaurant

מדובר בבית קפה קטן הצמוד לבית המלון בו התארחנו.

בית קפה קטן וחמוד מול החוף. לא מעבר.

סלט גדול במקום עולה ב 4.5 יורו והמבורגר (קטן אל מאוד טעים) במחיר זהה.

יש בו קטקטיילים טעימים ואווירה פשוטה ושלווה.

לא הייתי ממליץ לאכול במקום ארוחה מלאה אלא סנק של בין הארוחות למי שנמצא בחופים המרוחקים של העיירה.

כתובת: faliraki, Καλλιθέα 851 00, Greece

Taverna akti

טברנקה קטנה מאוד הנמצאת על הקו הראשון מול החוף.

היא קטנה אבל האוכל בה טעים ביותר.

האווירה במקום פחות רגועה מבטברנות אחרות בהן היינו ואף יש בה מרגש קל של צפיפות (לכן מומלץ לשבת על שולחן מול החוף). אכלתי דג חרב על הגריל בעלות של 13 יורו וזה היה אחד הדגים הכי טעימים שאכלתי בחיי. זוגתי אכלה מנת בקר על האש במחיר של 10 יורו - מנת בשר קטנה עם הרבה סלטים. אך גם המנה הזו מאוד טעימה

המאחרים מגישים צלחת אבטיח בחינם לאוחרים עם ההמתנה שלהם לחשבון בסוף הארוחה.

כתובת: Faliraki 851 00, Greece

שעות פעילות: 11:00 - 23:00

Taverna Trilogia

לא רחוק מהלב התוסס של העיירה נמצאת הטברנה הנעימה הזו.

הצוות בה מאוד נחמד, האווירה במקום נעימה, האזור יחסית שקט למרכז והאוכל לא רע.

הזמנות מוסקה בעלות של 10.5 יורו וקלפטיקו בעלות של 14.5 יורו.

פחות התחברנו למאכלים המסורתיים, זה לא היה מגעיל פשוט.... רגיל כזה. ולכן החלטנו להזמין מיקס בשרים בעלות של 16.5 יורו, דבר שהיווה חוויה מתקנת במקום. בחיי אין לי מושג איך כל זה נכנס לתוכנו. כנראה כי יממה לא אכלתי בגלל הוירוס וזה פינה לי מקום להמון אוכל.

הזמן ההמתנה לחשבון המקום מכבד את אורחיו בשוט ליקר טעים.

כתובת: Leof. Kallitheas, Faliraki 851 00, Greece

שעות פעילות: 12:45 אחרה"ץ עד חצות (ימי ראשון מתחילים פעילות מחמש בערב)

בפליראקי אפשר לאכול גם אוכל רחוב פשוט. כן, יש גם חייה כזו. מנת שווארה ומנות דומת יהיו במחיר ממוצע של שש יורו. אכלנו גם אוכל מהסוג הזה והיה לנו טעים מאוד.

בילויים וחיי לילה

מלבד אוכל טוב בטברנה פלונית על חוף הים בפלראקי יש גם ברים ומועדונים מסוגים שונים ומגוונים. רובם נמצאים ברחובות ermoi ו Leof. Kallitheas התוססים שמהווים את מרכז הבילויים של העיירה. שם האווירה השלווה היוונית מתחלפת במוזיקה, ריקודים וצעירים שיכורים ושמחים. בקיצור- חגיגה. אני לא יודע אם זה היה המצב הבריאותי, מצב הרוח או הגיל אבל דילגנו על החלק הזה של החופשה.

חוף הים Mandomata Beach - החוף הנודסטי

חוף הים הוא הנכס העיקרי של העיירה פליראקי. חופי הים בה יפים, מאובזרים, צמודי מלון ובתי קפה. חופים הראויים לעיירת נופש יוונית.

מכל חופי הרחצה של רודוס כולה רצינו לרבוץ בחוף אחד ספציפי. מעבר לכך, אנחנו בחרנו בבית המלון שבו שיהינו בגלל הקרבה שלו לחוף הזה. Elpida Beachהוא המלון הכי קרוב לחוף המדובר.

ומדובר בחוף הנטוריסטי (נודיסטי) הרשמי - חוף Mandomata Beach. שם היינו רוב השעות שלנו בפליראקי.

למה בחרנו דווקא בחוף הזה ?! הסיבה לכך היא, ובכן, שאנחנו מעדיפים לרחוץ ולהישתזף בעירום. בלי לסחוב בגדי רחצה ואחרי זה ליבש אותם במלון. פשוט לבוא, להיתפשט, להתרחץ, להשתזף ולהמשיך הלאה בחיים. וגם משום שזה פשוט יותר כיף לרחוץ בעירום בין אם זה במקלחת, בבריכה ובים. למי שלא ניסה זאת לא יודע.

בארץ אין חופים נודיסטים רשמיים אילו הלא רשמיים מלאים יותר במציצנים מאשר ברוחצים. גם באיי יוון החופים הנטוריסטים אינם רבים כפי שאנשים חושבים. כמו כן, הרבה מהחופים הידועים כאתרי רחצה נודיסטים בין איי יוון הם חופים מרוחקים ופראיים בהם יש כמות קטנה של מתרחצים לצד כמות זהה של מציצנים. לאומת זאת, חוף Mandomata Beachהוא פיסת גן עדן. הסיבה העיקרית היא שהוא בטוח ממטרידים ומאובזר לחלוטין כמו כל חוף אחר בעיירה. יש בו שמשיות ושזלונים (בעלות של 12 יורו לזוג) ובית קפה צמוד, בשם Diamando‘s Cuisine, עם תפריט מלא: בשרים על האש, סלטים, פירות, בירות, משקאות חריפים, מיצים ועוד'. וכל זה במחירים סבירים יחסית כשמדובר בטברנה בודדה על חוף שלם. אגב, בטברנה לא מכובד לשבת בעירום אלא בלבוש כלשהו.

רוב השוהים בחוף הם מבוגרים לצד מיעוט של זוגות צעירים. יש בו הרבה מקומיים, הרבה תיירים מגרמניה, מעט בריטים, טיפה מזרח אירופים ופעם אחת אפילו פגשנו אפילו זוג ישראלים נחמד. האווירה בחוף שלווה וידידותית. בנוסף, זה אחד החופים הכי יפים בפליראקי, לפי אתר Tripadvisor הוא גם נחשב נחשב לאחד מ 5 החופים הטובים של פליראקי.

אני ממליץ לכל אחד ואחת לנסות פעם אחת לבלות בחוף מעין זה. לפחות כדי להבין אם הדבר מתאים לה או לו באופן אישי. ואין צורך לדאוג, איש לא יכריח אתכם להיתפשט אם תרגישו לא בנוח. יתרה מכך, בגלל "סגנון הלבוש" של המקום נעיצות מבטים ארוכות ואי שמירה על מרחב אישי נחשבות כגסות רוח והטרדה ולכן יש הרבה פחות הטרדות במרחבים נטוריסטים מבחופים רגילים. ודבר אחרון, לכל מי שעוד לא יצא לו להישתזף בחוף נטוריסטי אני ממליץ לקרוא על חוקי ההתנהגות והנימוס במקומות כאלו. למשל לא לנעוץ מבטים דבר שנחשב להטרדה.

יוון היא מדינה נוצרית אורתודיקסית די שמרנית יחסית למדינות האיחוד האירופי וחופים נטוריסטים בה אסורים על פי חוק אבל חשיבות התיירות בכלכלת יוון ורצונו של הנופש יצרו את התנאים לחוף מסוג זה כמו חוף מנדומטה. בנוסף וליע כללי, שיזוף ללא חלק עליון מקובל בחופי רודוס כולם וניתן לראות מדי פעם נשים שמעדיפות לבלות בים כשהן חשופות חזה ובכל שוות לגברים בעניין. זה מקובל לחלוטין ולא גורר מבטים שיפוטיים. אם כי לא בכל חופי יוון זה כך.

נסיעה לעיירה לינדוס

על מנת להגיע מפליראקי ללינדוס לקחנו אוטובוס בעלות של 9 יורו לכיוון עבור זוג. הנסיעה לקחה כשעה בערך. במחשבה בדיעבד עדיף היה לקחת לשם הפלגה, זה אומנם יקר יותר אך גם חוויתי יותר. ללינדוס רצוי להקדיש סביב השלוש שעות. זוהי עיר לבנה ומקסימה ביותר הבנוייה על צוק שלרגליו נמצא מפרץ יפייפה. מומלץ להיסתובב בין סמתאות העיירה ולהיכנס לחניות הקטנות שלה או לשתות תה בועות מול הנוף המושלם. האטרקציה העיקרית של העיירה הוא האקרופוליס שלה ובו שחזור חלקי של מקדש אתנה מהתקופה הקלאסית, שרידי מבצר צלבני, כנסייה ביזנטית וחומות שבנו הרומאים. חלק מהתיירים עולים לאקרופוליס על ידי חמורים, שהפכנו לסמל של לינדוס, אבל אני פחות מתחבר לניצול של המסכנים.

מה עוד אפשר לעשות בפליראקי?

בפליראקי יש מבחר די גדול של ספורט ימי ואטרקציות ימיות. ב 2011 לקחתי, בעלות של 30 יורו לזוג, שיט ב"סירה מעופפת". זה היה שיט על אבוב ענק שנקשר לסירה ומתחיל לרחף כשהיא מעלה מהירות.

עוד יתרון שיש לפליראקי הוא פארק מים עצום השוכן בשטחה. הפארק מלא באטרקציות ומגלשות מטורפות. הוא כמו ימית 2000 שלנו אך כפול ממנה פי 2 או 3. אני מאוד ממליץ על המקום להורים עם ילדים.

אתר: https://www.water-park.gr/en/

שעות פעילות: 10:00-19:00

ניתן להפליג מפליראקי להפלגות מסגים שונים: הפלגה לאי סימי שאותה עשיתי מעיר הבירה ב 2011 או לעיר הבירה רודוס - על אלו ניתן לקורא בהרחבה פה. או לעשות הפלגות אחרות אותן אני לא עשיתי כמו הפלגת נופש למפרצים יפים בהם ניתן לשחות או לצלול ועוד'

לסיכום, לאנשים שהדגש בחופשה שלהם באי רודוס הוא בטן גב ביום ומסיבות בלילה, וכך לנטוריסטים מושבעים, העיירה פליראקי היא מקום לינה מעולה. חופים מדהימים ביופיים, מסעדות וטברנות מעולות לצד ברים,מועדונים וספורט ימי. את כל אלו אפשר לשלב בהפלגות שונות. בקיצור, שווה.