השהייה שלי בעיר המבורג הסתכמה למשך יומיים וחצי. המבורג הייתה עבורי עיר של מעבר משום המטרה של הטיול הספציפי ההוא הייתה ביקור ב-פסטיבל W.O.A המתקיים לא רחוק מהעיר בתחילת אוגוסט ומהווה חוויה שאין שנייה לה לאלו האוהבים את סגנון מוזיקת המטאל.
 אם זאת, מאוד אהבתי את העיר ולכן בפוסט הזה אני אתאר את הביקור שלי בהמבורג תוך התעלמות מוחלטת מהחוויות של הפסטיבל. המבורג היא סוג של עיר-מדינה. כלומר, היא מהווה מדינה בפדרציה הגרמנית וכמו כן היא העיר השנייה בגודלה בפדרציה. מזג האוויר בחלק זה של השנה בעיר נע בין חם בצהריים וחמים בלילה לבין קר בצהריים וגשום בלילה.

יום 1 – העיר העתיקה.

העיר העתיקה מדהימה ומלאת אטרקציות הטובות להורים ולילדים כאחד. רובן מתרכזות סביב בניין העירייה העתיק של העיר (שהוא ארמון). האזור מלא שווקים ומסעדות ויש בו ארכיטקטורה אירופאית קלאסית ופסלי מנהיגים גרמנים מימי הביניים. המקומות שביקרנו בהם:
1. עיריית המבורג. המקום עצמו יפה מבפנים ומבחוץ. מקשטים אותו עשרות פסלים של קיסרי האימפריה הרומית הקדושה של האומה הגרמנית בגודל מלא. ניתן לבקר בתוכו במסגרת סיורים מודרכים. בחוץ יש רחבות אוכל ואגם. אפשר להאכיל את הברבורים השטים באגם.
 2. פארק השעשועים האמבוג דום שיש בו רכבות הרים, גלגל ענק ועוד. מומלץ למבקרים בעיר עם ילדים.
3. שיט על האגם של המבורג. מומלץ. שיט רגוע בעלות של עשרה יורו (נכון ל2011) באגם המהווה נוף מדהים לעיר ולגשרים העתיקים והווילות שלגדות הנהר המתפצל מהאגם.
 4. כנסיית St.-Nikolai-Kirche הלוטרנית שהייתה הבניין הגבוהה בעולם בשנות השבעים של המאה ה-19. עדיין מדובר מגדל גבוהה גם במונחים של ימינו. למעשה מדובר בשרידים (יפים מאוד) של הכנסייה שהופצצה במלחמת העולם השנייה. מגדל הפעמון של כנסייה זו שרד ומהווה מגדל תצפית מדהים על העיר. ניתן לעלות עליו במעלית בתמורה לכמה יורו בודדים.

ערב – רחוב האורות האדומים של המבורג. לא ממליץ כל כך. הדבר הכי מהנה היה שווארמה שאכלנו באיזה בית קפה ומסיבה שהייתה באחד המועדונים באזור סט. פאולי – שהוא רחוב של מסיבות ומוזיקה. לאומת סט. פאולי הרחוב של האורות האדומים עצמו מרגיש לי זול ומפוקפק. למען החוויה הלכנו למופע סקס לייב ב-20 יורו שהיה לא מרשים בכלל ומטריד. אפשר לוותר.

יום 2 – מוזיאונים.

העיר מלאה בגלריות ובמוזיאונים. לא כל כך הכרתי את זה משום שהתמקדתי בפסטיבל ולא ידעתי בזמנו לתכנן טיול כפי שאני יודע היום. אז בחרנו במוזיאון לתולדות המבורג ובמוזיאון מכוניות מרוץ פורמולה 1. היה אחלה אך במחשבה לאחור אני מבין שלא ניצלנו מספיק את מה שהעיר יכלה להציע לנו.

המוזיאון לתולדת המבורג – מעניין, לא אתר חובה. יש שם שחזור החיים הקדומים של אנשי המברג, ההתפתחות הטכנולוגית והתרבותית שלהם וההיסטוריה של עסק הימאות בו הם היו מוכשרים ביותר. זה נחמד אבל בשלב מסים נהיה משעמם.

מוזיאון פורמולה 1 – מהמוזיאון הזה ילדים יכולים להתלהב מאוד. יש שם מכוניות מרוץ מתקופות שונות ומיצגים נלווים. היה לנו כיף שמה מאוד. כמו כן, המוזיאון נמצא ליד נמל העיר (שלגדות נהר האלבה) שהנו אזור תיירותי מקסים עם ארכיטקטורה מדהימה וייחודית. אומרים שליד יש מוזיאון מניאטורי מדהים אך לא הספקנו לבקר בו.

הביקור בעיר היה נחמד. ניראה שיבוא יום ואשוב לשם. הן בגלל שהעיר יפה והן, כפי שכתבתי, משום שיש לה המון המון מה להציע.