בפעם השנייה שטסתי לפראג זה היה בחורף, בנובמבר 2015, כמעת שנה אחרי שטסתי לשם בפעם הראשונה. למי שקורא פוסט זה ברגע זה אני ממליץ לו לעצור ולקרוא קודם את הפוסט המתאר את הטיסה הקודמת שלי לפראג. וזה משום שטיסה זו, השנייה, הייתה סוג של טיול השלמה. כמו כן בפוסט הקודם אני עושה השוואה בין שני הטיסות מבחינת מחירים, עונות, מלונות וכו'…
 קישור לפוסט הקודם: לחץ כאן.

אז כפי שכבר הבהרתי – זו הייתה טיסה שנייה. טסתי עם חברת וייז אייר בעלות של כ-500 שקל לבנאדם כולל תיק גב. השבוע האחרון של נובמבר, בו הייתי בעיר, זה התקופה של שווקי חג המולד והעיר הייתה מקושטת באורות ומנורות על עצי אשוח.

יום ראשון – הגעה

לשדה התעופה של פראג הגענו בסביבות 15:30. לקחנו קו אוטובוס עד המטרו הירוק (שימו לב – קונים את הכרטיסים בתוך הקופה של שדה התעופה ולא באוטובוס) ומשם המשכנו אל התחנה הקרובה למלון שלנו, אסזיאו (על המלון הרחבתי בטיפ ששארתי באתר). יצאנו מהמלון בשעה חמש בערב וכבר החל להחשיך. לא היה ממש מה לעשות בעיר חוץ מלאכול ארוחה טעימה ולא יקרה וללכת ל-תיאטרון הצללים.
התיאטרון לא הרשים אותנו כל כך אך פראג נודעת בז'אנר הזה של אומנות הבמה ואפשר לבזבז ערב עליו – בייחוד לאוהבי אומנות במה. מקורו של תיאטרון זה הוא בתקופה הקומוניסטית בה אסור היה לדבר נגד השלטון והמחאה נעשתה ללא מילים.

יום שני – מהכיכר העתיקה לגבעה.

הנקודה הראשונה שפנינו אליה הייתה בית הכנסת ירושלים (שמו המקורי הוא Jubilee Synagogue). מדובר בבית כנסת מסוף המאה ה-19 הבנוי בסגנון ארט נבו בשילוב עיצוב מזרחי כפי שהיה נהוג בבתי כנסת במרכז אירופה בתקופה שהוא נבנה. הוא נמצא ברחוב JERUSALMSKA ושווה צפייה. לצערנו זה היה יום שבת ולכן לא הצלחנו להיכנס פנימה (הכניסה בתשלום).

לאחר מכן המשכנו דרך מגדל אבק השרפה אל כיכר ואצלב. בכיכר נכנסנו למוזיאון אומנות קטן (עלות 7 יורו) שכלל כמה גלריות קטנות וקבועות שבניהן הייתה תארוכה קבוע של יצירותיו של סלבדור דאלי – האיש והסוריאליזם. אומנם זה לא האוסף של האומן הנמצא בעיר הולדתו פיגארס שבקטלוניה אך זה עדיין אוסף מקסים ושווה ביקור של לפחות של שעה – לאוהבי אומנות מודרנית. למעוניינים – במוזיאון יש גלריה של אפונס מוכה ואנדי וארהול בתשלום נוסף

מכיכר וצלב, דרך גשר קרל עליו דיברתי בפוסט הקודם, עלינו לקתדרלה של ויטוס הקדוש. משם פנינו, לאחר שהתחזקנו עם קפה וטרדלניק (לחמניה מוגנת עם סוכר שאנשי פראג אופים), אל ארמון Schwarzenbersky הנמצא ליד שהוא ארמון אצולה בדימוס ומוזיאון בהווה. בתוכו יש כמה קומות שכוללות גלריית פסלים, תמונות ונשק מימי הביניים והעת החדשה. זה לא מוזיאון חובה אבל אפשר להקדיש לו שלוש שעות אם יש כאלו.
 מהגלריה המשכנו ברחוב Hradcanske שהתמזג לרחוב loretanska. המטרה הייתה מנזר לורטה השומר בתוכו הרבה מחפצי האומנות והקדושה של הישועים ומהווה מוזיאון מרתק ומצמרר.
 לארמון צ'רניסקי שהיה ממול לא נכנסנו אך הוא היה מרשים מבחוץ. גם למנזר סטרהוב המרשים שנמצא ליד לא הספקנו להיכנס. אבל מאחורי סטרהוב ישנו שביל המוביל את הפארק המקסים של גבעת פטרין. הפארק פורס תחתיו את כל העיר ומאפשר הליכה מהנה בתוך ראה ירוקה. בירידה מהגבעה חזינו בפסל הזיכרון לנפגעי הקומוניזם שהיה מרשים ביותר.
 אחרי כן מטרו, בית קפה, מלון ולישון.

יום שלישי – וינה

הנסיעה מפראג לוינה לוקחת 4 וחצי שעות. בדיעבד אני מבין שזה יותר מדי לטיול יום ולא הייתי עושה את זה שוב. יותר מכך, וינה היא מקום המחייב ביקור שהוא ארוך יותר משש שעות שנכללו בטיול.
מה הספקנו לעשות במהלך שש שעות בוינה?
 היינו ליד ארמונות ההופסבורג שהם הארמונות של קיסרי אוסטריה והאימפריה הרומית הקדושה – הם בית האגסבורג. מדובר באוסף ארמונות וכנסיות המחולקים למסםר מוזיאונים . אפשר להסתובב באתר ולהנות מבנייה נפלאה יפה ומפסלים רבים ומרשימים כגון כמו פסלו של הקיסר פראנץ ה1 או של מריה טרזה.
 לא רחוק משם רחובות שוקקים ויפים. שווה להיכנס לכנסיית סטפן הקדוש ולהביט בבית האופרה המפורסם. לא לשכוח לתת כבוד לאנדרטה לזכר נספי השואה העומדת ליד בית האופרה. נכנסנו למנזר הקפוצ'ינים המהווה, מתחת ליסודותיו, אקרופוליס של בני בית האגסבורג . הקשברים והסרקופגים בהם שוכנות גופית הקיסרים ונשותיהם מקושטים היטב. מעולם לא הוקסמתי כל כך מארונות קבורה.
 10 דקות הליכה משם נמצא מוזיאון ליאופולד שחברה שלי גררה אליו כדי לצפות בגלריה של גוסטוב קלינט. היה נחמד. כמובן שמלבדו יש שם עוד אומנים שמוצגים.
 אתר המוזיאון:
אומנם הספקו לאכול נקנקיה אוסטרית ובירה. אבל לא הספקנו עוד המון דברים (בעיקר מוזיאונים) שיש לעיר המקסימה הזו להציע. צריך לבוא לשם ליותר זמן!!!
מוינה חזרנו ומשם אל המלון.
בבוקר אחרי – לישראל.
לפראג ולוינה אני עוד אחזור.

ועוד משהו -
אחד היעדים שרבים מן התיירים בפראג מבקרים בו הוא שוויץ הסקסונית.
היעד נמצא על גבול צ'כיה-גרמניה, שעה וחצי-שעתיים מפראג, וניתן לנסוע לשם במסגרת של טיול יום. יש המון חברות תיירות שמציעות טיול כזה. אני בחרתי להקדיש לאזור שלוש ימים ובאותו הטיול גם ביקרתי בגלריה הלאומית - Veletrzni palac שבפראג.
 לכל מי שמעוניין לקרוא על כך שיכנס לקישור הבא:
שוויץ הסקסונית ומוזיאון ארמון וולטרזני בפראג.

ועוד משהו 2 –

ב 2020 חזרתי לפראג. בפעם ההיא ביקרתי בנקודות חן פחות ידועות ופחות מרכזיות.