מגיעים למוסקבה 7.8.19

הרכבת שלנו מסנט פטרסבורג (אחרי שטיילנו שם שבוע וחצי) הגיעה בשעה 17:15 אל תחנת הרכבת Leningradsky ,אשר במוסקבה. המולה של עיר קיבלה את פנינו ברגע שבו נטשנו את תא הנוסעים הפרטי בו זכינו ויצאנו אל האוויר ואל המסוף השוקק.

מאחר והגענו בשעה מוקדמת יחסית, החלטנו כי אל הדירה אותה שכרנו, אנחנו נגיע ברכבת תחתית שנמצאת בסמוך לרכבת הבינעירונית. למרות השילוט (המאוד ברור, עלי לציין) בכל זאת התברברנו קצת עד שמצאנו את הכניסה לתחנה.

רבות דובר על תחנות המטרו של מוסקבה - ולא לחינם. חלק מהן בהחלט נותנות תחושה כביכול הגעתם אל אולם נשפים תת קרקעי, כאשר מוטיב הנשף הוא רוסיה הסובייטית. התקרות המעוצבות, הקירות שמכוסים פסיפס צבעוני ועשיר, נברשות הבדולח הענקיות שמנצנצות להן מעל מאות ראשים שחולפים תחתן בכל שניה של שעות היום - כולם נותנים תחושה כמעט סוריאליסטית.

הניווט ברכבת התחתית היה די פשוט והתבססנו על תכנון שעשיתי מראש, מפות קווי המטרו שתלויות בכל קרון וקרון וכמובן ידידנו הוותיק – google maps שכבר כמה שנים (ולא מעט טיולים) אינו מאכזב אותנו.

הדירה אותה שכרנו הייתה מעט מחוץ לאזור המרכז השוקק והיקר, אך עדיין קרובה מאוד אל תחנת רכבת תחתית kievskaya ובמרחק של כעשרים דקות הליכה מרחוב arbat הישן והמפורסם.

Apartments near the Moscow River

עד כמה שאנחנו למודי ניסיון לגבי דירות בחו"ל (כאשר רובו אגב, חיובי ביותר), עדיין, איכשהו, אנחנו נופלים, פעם אחר פעם, באותה נקודה של איסוף המפתח.

שוב הגענו לדירה ושוב נאלצנו להמתין לבעל הדירה בגשם בגלל חוסר הבנה לגבי שעת הגעה. אף על פי שרשמתי, מספר ימים לפני, מתי אנחנו צפויים להגיע, הייתה ציפייה מצד בעל הדירה (די הגיונית, למען האמת) שניצור עמו קשר באותו היום, דבר ששכחתי לעשות.

בסופו של דבר, לזכותו ייאמר שהוא הגיע תוך רבע שעה, מתנשף ומתנצל. הוא העלה אותנו אל הקומה השנייה של בניין מגורים בן חמש או שש קומות. אחד מתוך שורה שלמה, או אולי נכון יהיה יותר לומר, ריבוע שלם של בניינים שהקיפו חצר קטנה ופסטורלית עם גן משחקים קטן, מזרקה, ספסלים והרבה ירוק.

לצערנו הבניין בו גרנו, היה בדיוק בשיפוצים, כך שנאלצנו, כל פעם, לדלג דרך אתר בנייה. אבל פרט לכך שהמעבר בחדר המדרגות היה מעט מאתגר ואל הבית נדד יותר אבק מהרגיל על סוליות נעלינו, זה לא באמת הפריע לשהות שלנו שם.

הדירה עצמה התגלתה כמציאה של ממש. מיקומה היה פשוט מושלם. מצד אחד ברחוב יחסית גדול ומרכזי שקרוב לתחנת רכבת תחתית ומצד שני, הכניסה אל הבניין הייתה מתוך חצר פנימית אשר מנעה חדירה של רעש התחבורה.

הדירה הייתה נקייה ללא רבב, מעוצבת, נעימה ומרווחת. בכניסה הייתה מבואה (כפי שנהוג ברוסיה) ובה ארון למעילים, נעליים ומראה. עבורנו זה היה מקום מצוין לפרוס בו חמש מטריות רטובות לייבוש.

המבואה הובילה אל שני חדרים גדולים. הראשון עם מיטה זוגית גדולה ומיטת ספה שהתאימה אף היא לזוג, ארון וטלוויזיה . גם בחדר השני ניצבה מיטה זוגית גדולה וארון. בנוסף היה שם מטבח מאובזר למשעי עם מדיח כלים, מכונת כביסה ובעצם כל מה שתזדקקו לו. ובין המטבח לחדר שינה התמקמו חדר שירותים ואמבטיה (כל אחד בחלל נפרד).

מן החלון ניתן היה לראות גשר שהואר באלפי נורות צבעוניות בערב וחצה נהר רחב ואת תחנת הרכבת קייבסקאיה שנראתה בחשכת הליל כמו טירה מכושפת.

אחרי שבעל הדירה מסר לנו את המפתח ואחרי שיחה די ארוכה לתוכה שקענו (מסתבר שהוא היה לפני זמן קצר בישראל ובכלל הוא התגלה כאיש לבבי ונעים), נפרדנו ממנו לשלום והתחלנו במלאכת פריקת המזוודות. באותה העת בן זוגי הלך לעשות מעט קניות של מצרכים במכולת שהייתה ממוקמת, למרבה הנוחות, ממש באותו הבניין בו גרנו.

אחרי שפרקנו את המזוודות ונחנו מעט, השארנו את שני הילדים הקטנים יותר בדירה (או אולי נכון יהיה יותר לומר – הם השאירו את עצמם שם) והלכנו עם הבת הגדולה אל קניון שהיה ממוקם בצמוד לתחנת רכבת תחתית ובמרחק של חמש דקות הליכה מן הדירה, אבל לא לפני שעשינו מספר תמונות ליד הגשר הקסום שניבט אלינו מבעד לחלון.

קניון Evropeysky

אני חייבת לומר שכאשר הגענו אל הקניון, שלושתנו נעמדנו פעורי פה. כבר בכניסה קיבלה אותנו בשירים ובריקודים מזרקה מוארת. וכשאני אומרת שירים וריקודים, אז בדיוק לזה אני מתכוונת. מכירים את המזרקות האלה שמוארות באורות צבעוניים והמים יוצרים מחול מתואם עם מוסיקה קצבית? אז זה היה בדיוק זה. רק שהפעם, זה לא היה באיזו כיכר גרנדיוזית, היכן שאלפי תיירים נדחקים אל תוך בליל אנושי אחד צפוף כדי לחזות בכך, אלא מזרקה של קניון פשוט.

טוב, אולי הוא נחשב פשוט במוסקבה, אבל הוא בהחלט לא היה פשוט. כל המותגים שאפשר לחשוב עליהם היו שם. הכול בחנויות מעוצבות לתפארת. עשרות שומרים פטרלו לאורך המסדרונות היוקרתיים. והאורות.... אוי האורות.... מעולם לא ראיתי כל כך הרבה אורות ניאון מרוכזים במקום אחד ועם זאת, הכול היה בטוב טעם. הרגשנו כביכול נחתנו בעולם חייזרי אוטופי שבו הכול צבעוני, יפה, נקי, מואר וקסום.

עשינו סיבוב בחנויות, שתינו קפה בסטארבקס ואכלנו סושי בקומת האוכל העליונה שנראתה יותר כמו מסעדת יוקרה אדירת ממדים, מאשר קומת אוכל של קניון.

כאשר כבר ירד החושך חזרנו לדירה והתרווחנו במיטות הנוחות לשנת הלילה הראשונה שלנו במוסקבה.

8.8.19 קרמלין איזמאילובו ופארק מים aquapark karibiya

אחרי ארוחת בוקר דשנה בדירה והתארגנות, התחלנו את היום שלנו ב:

קרמלין איזמאילובו / Kremlin Ismailovsky

מדובר במתחם שנבנה בשנת 2007 וכולל בתוכו שוק ומוזיאונים קטנים ומשעשעים. המתחם הוקם בסגנון של אדריכלות רוסית מסורתית והוא הזכיר מאוד אגדות עם רוסיות, כאשר כל המבנים עשויים עץ, צבועים בשלל צבעים ובעלי כיפות בצורת "בצל".

אני יכולה לומר בפה מלא שהמתחם בהחלט פוטוגני ומצטלם נהדר, אך לטעמי כאן נגמר הייחוד שלו. מדובר במלכודת תיירים קלאסית עם שוק ארוך שבו, דוכן אחר דוכן, נמכרים אותן מזכרות ובאותם מחירים. ראיתם אחד - ראיתם את כולם.

אנחנו מיצינו את השוק אחרי כעשר דקות ופנינו אל החלק של המוזיאונים שהתגלה גם כן די קטן ועלוב. אני חושבת שזה היה המקום המאכזב ביותר בטיול שלנו. באנו עם ציפיות מאוד גבוהות, אחרי שראינו תמונות מרהיבות של המבנה, אך כמו שאומר הפתגם הידוע "אל תסתכל בקנקן, אלא במה שיש בתוכו". דבר שאמנם לא תמיד נכון לגבי ארכיטקטורה, אך איכשהו כאן זה די הוכיח את עצמו. אפילו הבניינים נראו טוב יותר בתמונות מאשר במציאות.

אחרי שיצאנו משם ולאחר מספר דקות של הליכה, הדרך הובילה אותנו אל:

AST mall

זהו קניון שמהווה בערך את ההפך מן הקניון המפואר בו ביקרנו אתמול. הוא היה הכי בסיסי ופשוט שיש והזכיר לי יותר מרכז קניות שכונתי גדול עם אפס השקעה בעיצוב. עם זאת , גם המחירים בו היו בהתאם, כלומר הרבה יותר נגישים מאשר בקניוני יוקרה. מצאנו שם לא מעט בגדים יפים ובמחירים זולים. למען האמת, שם עשינו את עיקר השופינג שלנו לטיול זה.

אגב, למי שמחפש מותגים כמו Adidas או Nike, יכול למצוא בקניון זה מספר חנויות עודפים של ביגוד ספורט ממותג במחירים מצוינים.

מן הקניון, נסענו לפארק מים:

פארק מים קאריביה / Aquapark Karibiya

אמנם לא מדובר באטרקציה תיירותית מוכרת או יוצאת דופן במיוחד, אבל בגלל שהיינו עם ילדים, זה בהחלט דרש להיכנס לתכנון. פארק המים התגלה כחביב מאוד. הוא לא היה גדול, אבל בהחלט סיפק לנו מספר שעות של הנאה.

בכניסה למבנה עשינו כרטיס חבר שמיד זיכה אותנו בהנחה על כניסה. סך הכול חמש שעות במתחם עלו לנו כ 300 ₪ עבור שלושה מבוגרים (בתי הגדולה בת ה – 15 נחשבה כמבוגר במקרה זה) ושני ילדים. שכרנו מגבת אחת לכולנו במחיר של 18 ₪ ומצוידים בצמיד אלקטרוני מיוחד נכנסנו פנימה. הצמיד מאפשר פתיחה וסגירה של לוקרים והוא גם משמש כאמצעי תשלום במזנון הפארק (ביציאה יש להסדיר את התשלום בקופה, אם אכן רכשתם משהו במזנון).

בפנים הייתה בריכה ענקית עם סילוני מים שעושים נעימים בגב, בריכת גלים וארבע מגלשות. שתיים מהן מיועדות לילדים צעירים יותר ועוד שתיים שהיו מעט יותר אקסטרימיות.

בחוץ היה מן דמוי חוף ים עם שמשיות וכיסאות נוח. לאורך הפארק מפוזרות מספר מזללות במחירים די סבירים. המקום עצמו הרגיש נקי, לא עמוס, בטיחותי (לא משנה לאן תפנו, יש סיכוי גבוה מאוד שתתקלו במציל) והאווירה הייתה רגועה ונעימה.

אנחנו בילינו בכל הבריכות, ניסינו את כל המגלשות ואף נשנשנו באחד המזנונים קצת צ'יפס, אנטיפסטי, אורז עם ירקות, בירה לגדולים ומיצים לילדים.

מאחר ולא לקחנו עמנו טלפון נייד – אין לי תמונות משם, אבל אפשר להתרשם מן המקום דרך אתר האינטרנט שלהם.

אנחנו נהנינו שם מאוד ולמי שמגיע למוסקבה עם ילדים, אז אני בהחלט ממליצה ללכת לשם.

כאשר יצאנו משם, השעה הייתה כבר שעת ערב, כך שחזרנו כולנו לדירה עייפים, רטובים ומחויכים.

חלק ב' של הטיול בפוסט הבא :)