האטה הוא אתר נופש מושלם שמאופיין במזג אוויר ונעים כל השנה, ולכן היא מקום אידאלי לצאת מהעיר הלוהטת בקייץ .

שייח 'מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן נשיא איחוד האמירויות ושליט דובאי, השיק זה עתה שני פרויקטים לשיפור מעמדה של האטה כאחת האטרקציות התיירותיות הבולטות ביותר בדובאי: פסגת דובאי ומפלי האטה קיימים.

הפרויקטים יבוצעו על ידי רשות החשמל והמים של דובאי (DEWA).

פסגת דובאי

פרויקט פסגת דובאי כולל הקמת רכבל של 5.4 ק"מ להסעת תיירים מסכר האטה לראש פסגת אום אל נסור בהאטה.

מסלול הרכבל יעבור מעל אגם סכר האטה ואגם דאם העליון וכן דרך ההרים, ויסתיים בפסגת הר אום אל נסור. בגובה 1,300 מטר מעל פני הים, שזו הפסגה הגבוהה ביותר בדובאי.

יהיו שלוש תחנות עיקריות. תחנה שתמוקם על הרציף העליון מעל סכר האטה. שיקשר לחניון. בתחנת הביניים תהיה פלטפורמת צפייה ומתקנים אחרים. בתחנת הפסגה יהיה מלון , פלטפורמת צפייה פנורמית ומתקנים אחרים לתיירים.

בנוסף, הפרויקט יכלול מסלול טיולים ומתקני פנאי בנוסף לשירותי תיירות ברמה עולמית .

האטה מפלים בר קיימא

פרויקט זה ישתמש במדרון הסכר העליון ליצירת מפל טבעי.

לאורך שטח החניה שמתחת לסכר יוקם גם נתיב מים. זה יהיה גם ביתם של מקומות בילוי, בתי קפה ומסעדות.

המים המשמשים באטרקציית המפל יאספו, ימוחזרו ויישאבו חזרה לראש הסכר - מה שהופך אותם לברי קיימא.

דגים שיגדלו בנחל יספקו אטרקציה נוספת לתיירים משפחתיים.

מוחמד אל טייר, מנכ"ל ומנכ"ל DEWA הצהיר כי הפרויקטים הם חלק מיוזמות DEWA לספק אפשרויות עבודה ייחודיות לאזרחים באטה באמצעות מתקני תיירות .הוא הוסיף כי הפרויקטים יתרמו לחיזוק מעמדה של האטה כאחת האטרקציות התיירותיות הבולטות בדובאי.