נמל זאיד, שהוקם בשנת 1968, נמצא בחלק הצפון מזרחי של העיר אבו דאבי. הוא נחנך רשמית והיה פעיל לחלוטין בשנת 1972 ונקרא על שמו של השייח ' זייד בן סולטאן אל נהיאן , הנשיא לשעבר של איחוד האמירויות הערביות.

משרד העיריות והתחבורה (DMT) עומד להתחיל את שלב שני בתוכנית השיפוצים של מינה זייד.

מינה זייד, על שם אביו המייסד של איחוד האמירויות הערביות, היא קהילה בת 40 שנמצאת בצד הנמל, אשר שימשה בצמיחה המטאורית של אבו דאבי כמוקד סחר.

פרויקט הארה של שלושה מיליון מ"ר נועד ליצור יעד משולב לדיור, תיירות ובידור, בנוסף לבנות על המוניטין של האזור כמרכז מסחר צבעוני.

עם סיום הפרויקט המבקרים יוכלו ליהנות מחוויות קניות משופרות, כמו שוק דגים חדש, שוק עונתי ושוק צמחים מפותח מחדש.

כדי לפנות מקום לעיצובים החדשים והמפוארים, נהרסים כמה מבנים מבוססים לאורך חזית הרציף וארבעת מגדלי מינה פלאזה.

אם תרצו להציץ במגדלים המתמוטטים, הכל מתרחש ב 27 בנובמבר 2020 וההריסה של 144 הקומות המצטברות תימשך כ -10 דקות.

השארת הנוף של מינה זייד תשתנה באופן בלתי הפיך, אך הכל למען מטרה טובה.

"מינה זייד, שהייתה עדה לצמיחה המדהימה של הבירה בעשורים האחרונים, מהדהדת בליבם של תושבי אבו דאב ותשחק תפקיד חשוב בהשגת חזון לבסס את מעמדה של אבו דאבי כאחת הערים הטובות בעולם".