בדובאי יש אקלים שטוף שמש, אבל לפעמים זה יכול להיות חם מדי ולכן תכנון הטיול שלך יכול להיות תלוי בכמה שמש אתה יכול לסבול. גורם חשוב נוסף בעת תכנון טיול לדובאי הוא לקחת בחשבון את האירועים והפסטיבלים הרבים שבהם אתם עלולים להיתקל. אוקטובר עד אפריל נחשב לאחת התקופות האידיאליות להיות בדובאי מכיוון שמזג האוויר נעים אך לא לוהט ואתם תהיו בעיר לאירועים מרגשים רבים. בדובאי יש בעצם שתי עונות ולא ארבע.

חורף - אוקטובר-אפריל 13.7-35.1 מעלות צלזיוס

זוהי עונת התיירות הגבוהה כאשר מזג האוויר מושלם לחוף הים אולם יהיה עליכם לחלוק את החול עם הרבה תיירים. ההמונים באמת מתחילים להגיע בינואר ובפברואר כדי להשתתף בפסטיבל הקניות השנתי של דובאי. היות ומחירי המלונות בעונת השיא הם הגבוהים ביותר ותצטרכו להזמין מקום מראש. החורף הוא גם עונת הגשמים של דובאי, אך המקלחות בדרך כלל קצרות ומרעננות. החודשים הרטובים ביותר הם פברואר ואחריהם מרץ ודצמבר. המבקרים במהלך תקופה זו ייהנו ממרוצי הגמלים מאוקטובר עד אפריל, מהראש השנה האסלאמית בנובמבר, מפסטיבל הג'אז הבינלאומי של דובאי בפברואר וממונדיאל דובאי בחודש מרץ.

קיץ - מאי-ספטמבר

כאשר הטמפרטורות מתחילות לעלות באמצע אפריל החום והלחות של הקיץ נכנסים. המקומיים נוטים להימנע מהשמש הקופחת עם פעילויות המקורה הרבות המוצעות בדובאי. מיזוג אוויר הוא ממש מציל חיים בחודשים החמים ביותר. שהייה בחוץ (במיוחד ללא מים או מסך שמש) עלולה להוות סכנה לבריאותך ולגרום לשבץ שמש. מיוני עד אוקטובר אין ממש גשמים. עונת התיירות הסתיימה ותמצאו את הרחובות, הקניונים והחופים מעט פחות צפופים.

עם עונת התיירות הנמוכה מגיעים מלונות וטיסות זולות יותר. בחודש נובמבר קיימים רוגבי השביעיות פופולרי, בחודש דצמבר פסטיבל הסרטים הבינלאומי של דובאי, הוא היום הלאומי של איחוד האמירויות הערביות ופסטיבל הקיץ של דובאי נמשך בין יוני לאוגוסט. לפני שתכננו חופשת קיץ בדובאי, בדקו מתי יהיה הרמדאן. במהלך הרמדאן העיר מאופקת יותר, שעות הפתיחה של אטרקציות משתנות ותצטרכו לכבד את המנהגים המקומיים.