לשאלת רבים החלטתי לבדוק את נושא הרמאדן 2021

אך לפני הכל הנה ההנחיות הכלליות וחס וחלילה למי שמפר אותם.............

• בתי קולנוע וחדרי כושר יכולים לפעול רק בקיבולת של 50 אחוז, בעוד שקניונים ובתי מלון מוגבלים ב -70 אחוז.

• יתר על כן, הקיבולת של כל המקומות הפנימיים בישיבה מצטמצמת ל -50 אחוזים.

• אורחים המותרים לבריכת השחייה של המלון ו / או לחופים הפרטיים מוגבלים ל -70 אחוזים.

• פאבים וברים סגורים באופן זמני.

• מסעדות ובתי קפה צפויים להיסגר עד השעה 1 בבוקר ואינם רשאים לארגן שום סוג של פעילויות בידור.

• הקיבולת של מקומות ישיבה מקורה, כולל בתי קולנוע, כמו גם מקומות בילוי וספורט, מוגבלת ל -50 אחוזים.

• מבקרים ותושבים בינלאומיים כאחד נדרשים לספק אישור בדיקה שלילי ל- RT-PCR לפני ההגעה.

• מפגשים חברתיים, מוגבלים ב -10 משתתפים.

• בכל המקרים, יש להקפיד על אמצעי הרחקה חברתית בכל עת.

חודש הרמדאן הקדוש הוא חודש צום של מוסלמים ברחבי העולם לזכר התגלות ספרם הקדוש, הקוראן, לנביא מוחמד. המוסלמים יימנעו מאוכל ושתייה משחר עד דמדומים, והם ישברו את הצום עם השקיעה ( בתחתית המאמר יש קישור ). במובנים רבים, הרמדאן הוא החודש הטוב ביותר לביקור בדובאי כדי לחוות מסורות אסלאמיות. עם זאת, יש לקחת בחשבון דברים שונים בעת ביקור במדינה מוסלמית בתקופה זו של השנה, והבנה של התרבות המקומית יכולה להבטיח שתישאר מכובדת.

הברכה המסורתית ברמדאן היא " רמדאן כרים " או " רמדאן מובארק ", ולעתים קרובות ניתן לשמוע זאת במהלך החודש הקדוש. אם ברצונך להיות מעורב ולהשתתף במסורת המקומית, הפץ את הברכה הזו.

אוכל ושתייה

אחד השיקולים התרבותיים העיקריים במהלך הרמדאן הוא אכילה, שתייה, עישון ומסטיקים בפומבי. כל הנוהגים האמורים אסורים ויכולים לעונש של עד חודש בכלא או קנס של עד 2,000 דירהם (על פי סעיף 313 לחוק העונשין של איחוד האמירויות הערביות ). זה חל על כולם, ללא קשר לאמונה. על פי כלל אצבע, הימנע מאכילה, שתייה, עישון או לעיסה מחוץ לנוחות חדר המלון או בתוך המסעדות המוקצות.

מבחינת המסעדות, רבים מהמסעדות סגורים עד השקיעה. עם זאת, בשנים האחרונות, דובאי נעשתה מקלה יותר ויותר, ומאפשרת למספר מקומות להמשיך ולהגיש אוכל במהלך היום לאנשים. במסעדות אלו יהיו סדינים כהים המכסים את חלונותיהם ויאפשרו רק לסעוד בפנים.

בבתי קולנוע רבים, פארקי שעשועים ומתקני בילוי אחרים יש אזורים ייעודיים בהם יוגש אוכל.

שעות פתיחה

שעות עבודה קצרות יותר עשויות להתפשט לעסקים קטנים יותר. אולם באופן כללי, מרבית הקניונים והחנויות אינם מושפעים מכך. הם נפתחים בשעות הרגילות שלהם (בסביבות השעה 10 בבוקר) אך למעשה פתוחים הרבה יותר מהרגיל, והם נסגרים הרבה אחרי חצות. הקפידו לבדוק שוב את זמני הפתיחה לפני היציאה לדרך.

יש לבדוק אם הקניונים הרבים, פארקי שעשועים,ואטרקציות מרכזיים ואטרקציות פתוחים. ואם כן, הם יהיו ריקים יחסית במהלך היום. כך שתוכלו לדלג בקלות, מה שהופך את הרמדאן לאחת התקופות הטובות ביותר לבקר בדובאי ללא ההמונים הרגילים. עם זאת, לאחר השקיעה, כאשר המוסלמים יוצאים לחגוג את סוף הצום, העומס שלאחר מכן יכול להיות מוחץ והתנועה עלולה להיות כאוטית. אם ברצונכם לסעוד בחוץ, כדאי להזמין שולחן מבעוד מועד מכיוון שהמסעדות גדושות וזמני ההמתנה יכולים להיות ארוכים מאוד.

במהלך הרמדאן הקפידו לצאת לקניונים בהם יש מופעי מחול, מוסיקה ודרמה שונים מרחבי העולם.

התנהגות ציבורית

הרמדאן הוא זמן רגיש ויש לעשות את כל המאמצים בכבוד. אחת הדרכים בהן ניתן למנוע פגיעה בצמים היא על ידי הימנעות מנגינת מוזיקה רועשת. בין אם ברכבכם ובין אם מטיילים בקניונים, מוזיקה אסורה. שימוש באוזניות, לעומת זאת, מקובל לחלוטין.

מומלץ להתאמץ יותר להתלבש בצורה שמרנית במהלך החודש הקדוש. דובאי אמנם מקלה מאוד, אך עדיף להימנע מללבוש בגדים חושפניים, צמודים וקצרים כדי למנוע פגיעה במקומיים. בדרך כלל מומלץ לכסות את עצמך מכתפיך ועד הברכיים לגברים ולנשים כאחד.

גילויי חיבה פומביים נחשבים כבר בזלזול בדובאי. זה מועצם במהלך הרמדאן ויכול להיות פוגעני מאוד, אז הימנעו מנגיעה ונשיקות במרחבים הציבוריים.

תְנוּעָה

שיקול חשוב נוסף הוא התנועה. כאמור, התנועה יכולה להיות קשה מאוד לאחר השקיעה כאשר אנשים ממהרים למסיבות iftar.

הנחות ומכירות

לצד קניונים ואטרקציות ריקים יחסית, תוכלו ליהנות מהצעות רמדאן בלעדיות. Motiongate ו- Resorts and Parks בדובאי, למשל, מציעים מחירי כרטיסים מוזלים או שוברים במהלך הרמדאן . רוב החנויות מציעות הנחות על בגדים, צעצועים, אביזרים וכו ', במיוחד לקראת סוף החודש לקראת עידול פיטר, ובמסעדות שונות יש מבצעים בלעדיים לרמדאן  ואיפטר .

איפטאר

איפטר הוא ארוחת הערב, הנלקחת לאחר תפילת מג'ריב בערב לציון יום צום. איפטאר הוא אירוע משמח כשחברים ומשפחה מתכנסים כדי ליהנות מארוחה משותפת - המורכבת ממספר מנות ומאכלים מרחבי העולם, זהו חגיגה של ממש. במסעדות רבות מתקיימים מפגשים ייחודיים לאיפטר וכאמור, תוכלו להיעזר בהצעות נהדרות. מקובל גם שמקומיים מזמינים בנדיבות שאינם מוסלמים להיות עדים לחגיגות. אם אתם מוזמנים למסיבת iftar , זו הזדמנות נפלאה ללמוד עוד על התרבות האמירית ועל המסורות הקשורות לחודש הקדוש.

עיד איל-פיטר

עיד איל-פיטר היא חגיגה המציינת את סיום הרמדאן. זהו חג לאומי ונמשך שלושה ימים.

קניונים, פארקי שעשועים ואטרקציות אחרות שנשארים פתוחים, תוכלו ליהנות מהנחות נהדרות בתקופה זו. עם זאת, מכיוון שמשרדים ובתי ספר סגורים, האטרקציות העיקריות הללו יכולות להיות עמוסות מאוד בתנועה כאוטית מכיוון שאנשים מנצלים את ימי החופש שלהם.

המלצה אישית

תבררו דרך המלון שלכם ( דרך התכתבות במייל )

ואו

דרך אפליקציות יעודיות איזה מקומות פתוחים.

Zomato  - מסעדות בדובאי

בעזרת האפליקציה נהדרת זו אפשר לברר אם זה פתוח ולהזמין שולחן.

התקנה: iOSאנדרואיד

כל המסעדות במקום אחד

אפליקציה מצויינת

Dubai Calendar – אירועי דובאי

אפליקציה של משרד התיירות של דובאי לאירועי ספורט, תרבות ובידור. אפשר לבדוק גם בארץ לפני שתצאו לדובאי על-מנת לתכנן לכם

התקנה: iOSאנדרואיד

במידה ויהיו ברשותי רשימות של אטרקציות שהם סגורות, אפרסם.