יומיים אלה הוקדשו לסיבובים אחרונים בלוס אנג'לס, כשבערב למחרת, 7/8/2013, היה לבנות מופע של הלהקה האהובה עליהן, One Direction הבריטית, במרכז Staples Center שב- Downtown. הן הביאו עימן דגל ישראל, רצו לפתוח אותו במהלך ההופעה כדי שחברי הלהקה יראו ויציינו זאת. דעותינו היו חלוקות באם לאפשר להן זאת, כי הן היו לבד במהלך המופע, לא יכולנו לדעת באם יהיו שם גורמים עויינים. הגענו למקום כשעתיים לפני מועד המופע, כבר היו בחוץ כמה מאות בני נוער היסטריים (כנראה שעוד מאות לפחות כבר היו בפנים, שכן הבנות דיווחו על אולם מלא מפה לפה). את הכרטיסים הזמנתי כמעט שנה מראש. המופע סתיים בשעה 23:00 והבנות חזרו בהלם -; לא האמינו שזה אכן התממש.

בעודנו ממתינים בתור להיכנס לאולם, ראיתי שצוות טלוויזיה מקומי של Fox 11 מראיין חלק מהבנות שבתור. מייד אמרתי לבנות שלי לפתוח את הדגל, וסימנתי לצוות הצילום שיגיעו. הכתבת שוחח העימן בקצרה אבל לצערנו החלק הזה של הכתבה לא שודר לבסוף.

למחרת קמנו מוקדם, סיימו אריזות, נסענו לשדה התעופה ולאחר טיסה ארוכה הגענו בחזרה לארץ הקודש, עם כל התופעות הידועות שכל-כך "משמח" לראות...

סיכום והמלצות:
1. תקשורת סלולרית.יש מספר חלופות. הבעייה עם שתיהן היא שבאזורים לא עירוניים -; הקליטה פשוט לא טובה. בנוסף קיים עניין הבדלי התדרים בין 2 ספקיות ה- GSM הגדולות בארה"ב (AT&T ו- T-Mobile).
 א. האחת היא לרכוש SIM מקומי באיביי ובהגעה לארה"ב לקנות כרטיס GIFT CARD או למשל VISA/AMEX ולטעון אותם בכסף (במקרה של AT&T זה פחות 39 דולר לחבילה המינימאלית שקיימת כיום). הליך פשוט מאוד וזה הפתרון הזול ביותר. את ה -;SIM אפשר לשים בטלפון/טאבלט מתקדם שיכול לשמש כ- HOTSPOT, או לקנות מכשיר ייעודי (מה שאני עשיתי).
ב. השנייה היא לשכור מכשיר מודם סלולרי בארץ, כולל SIM מקומי, במחיר מופקע. בכלל לא בטוח שאיכות הקליטה תהיה טובה יותר (החברות טוענות שהן מקנפגות את מכשירי ה- HOTSPOT באופן אופטימאלי).
 2. רכישת כרטיסים לאתרים. קיום הוזלות תלוי בעונה -; בקיץ כמעט ואין הוזלות/הנחות.
א. כרטיסים לדיסני רכשנו ישירות באתר שלהם, כולל כרטיס חנייה. מדובר ב- e-Tickets שהם סורקים בכניסה לאתר.
ב. כרטיסים ל- Universal ו- Sea Wold רכשתי ב- Combo Deal באחד האתרים שלהן, כולל כרטיס חנייה ל- Sea World (נדמה לי של- Universal לא ניתן לרכוש כרטיס דרך האתר).
ג. שקלתי לרכוש כרטיסים בהוזלה מינימאלת באתרים אחרים, אבל כולם דרשו להגיע למשרדי החברה ביום הכניסה לאתר (בזבוז זמן) או מחיר גבוה למשלוח בדואר. לא היה שווה (כמו גם הסיכון שהכרטיסים יתגלו כמזוייפים).
ד. גם כרטיס למופעים ב- Vegas אפשר לרכוש דרך אתר Vegas.com.
3. טיולים בפארקים ושמורות הטבע
א. להתחיל מוקדם ככל הניתן בבוקר כדי להתגבר על החום.
ב. לקחת הרבה בקבוקי מים למסלול הטיול, לאחר מכן ניתן לקנות שתייה עם Refill חינם בכל מסעדה במקום.
ג. לא לשכוח קרם שיזוף -; אחרת פשוט נשרפים.
ד. בשמורות הטבע אין קליטה סלולרית בכלל! (לפחות ל- AT&T). מבירור עם ריינג'רס במקום -; גם להם אין קליטה סלולרית (כך שכנראה הבעייה לא קשורה ב- AT&T).
4. רכב. כפי שכתבתי -; ההחלטה לקחת רכב גדול יותר מהנדרש - התגלתה כנכונה.
5. קניות באאוטלטים: בכניסה לאאוטלטים יש משרד -; לקנו בו ב- 5$ חוברת קופונים שמזכה עוד ב- 10% ברוב החנויות במקום. בנוסף, יש שם חוברת גדולה יותר ובה עוד קופוני הנחה. ובכלל -; להרשם די זמן מראש באינטרנט לאאוטלט הרלבנטי, תקבלו עוד קופונים מיוחדים במייל. שימו לב שהקניות הזולות באמת הן רק באאוטלטים, לא ברשתות הרגילות (גם שם עשויות להיות הנחות גדולות אבל זה עניין של מזל).
6. לבוש: להיות ערוכים למז"א קריר וגשום בהרים -; גם בקיץ.

בזאת תם יומן המסע שלנו. אני מקווה שנהניתם כמונו.