8/8/2015 יום שבת

יום לפני החזרה הביתה, הרבה קניות להשלים…

התפצלנו ואנחנו נסענו לאאוטלט ב- Gilroy.
 מדובר באאוטלט די גדול, שהבעייה העיקרית שלו היא תכנון לקוי. הפרישה הגיאוגרפית שלו מחייבת נסיעה בין מתחם למתחם וכבישי הגישה ממש לא מתוכננים טוב. היום גם היו המוני אנשים, מה שתרם לקושי. עם זאת מצאנו בו סוף סוף מספר חנויות שרצינו ולא מצאנו באחרים.

מתברר ש- Gilroy מגדירה את עצמה כמרכז השום העולמי. כשחיפשנו מסעדת BBQ שהומלצה לנו, O.D.'s Kitchen. המקום היה סגור, אך בקיר סמוך מצאנו ציור גדול בנושא זה.

את ארוחת הערב אכלנו במסעדת Black Bear Diner בעיירה Gilroy, בה אכלנו אוכל טעים ולקינוח עוגת פטל אדום נהדרת יחד עם מנה גדולה של גלידת וניל.

מכאן נסענו למלון שלנו להלילה, Quality Inn הפשוט, בו היינו בשל קרבתו לאאוטלט. מתברר שהמסעדה היתה בדיוק מעבר לכביש מהמלון...

בדיעבד, לאור העובדה שמאסנו בקניות, היה טוב יותר לו לקחנו מלון יותר טוב ויותר קרוב לאזור בו היו אתרים לביקור ביומנו האחרון כאן.

9/8/2025 יום ראשון

זהו היום האחרון לטיול.
 קמנו לבוקר מעונן לחלוטין וקריר.

מתברר שהמלון היה לא כ״כ רע, למרות פשטותו... המיטה היתה הנוחה ביותר בכל הטיול הזה.

לאחר סידור אחרון של המזוודות לקראת העזיבה, הלכנו לאכול ארוחת בוקר ויצאנו לטיול בכביש 17 Mile Drive, הנמצא דרום מזרחית לנו, כשעה נסיעה.

בדרך לשם עברנו שטחי גידול גדולים של שום וארטישוק, וגם שם אחת העיירות הגדירה עצמה כמרכז העולמי.....

בכל אופן, הגענו לשער הכניסה הצפוני לכביש, שילמנו את דמי הכניסה והתחלנו בטיול בכביש היפה הזה.
 מלבד הכביש עצמו, כמעט כל השטחים שסביב הם פרטיים, בין אם בתי מגורים, חלקם מפואר מאוד, ובין אם מועדוני גולף יוקרתיים. עצרנו במרבית התחנות שלאורך הכביש וראינו שלל ציפורים ימיות, כמו גם כלבי ים שנמו להם על הסלעים או שקפצו שוב ושוב מעל קו המים. נחמד.

ואז הגענו למה שנחשב כנקודת השיא של המסלול הזה, ה- Lone Cypress המרהיב.

משם התחלנו בנסיעה חזרה צפונה, לכיוון שדה התעופה. חוק מהדרכים היו פקוקות מאוד, מה שהאריך את מדך הסמן המתוכנן של הנסיעה באופן משמעותי. ה- Waze שינה את הנתיב מספר פעמים והדרך בה בחר לבסוף הובילה אותנו לאורכו של כביש 1 צפונה ולאחר מכן כבישים משניים רבים, במקום לקחת אותנו דרך צירי התנועה העיקריים. לפני החזרת הרכב מילאנו דלק בתחנה קרובה.

החזרת הרכב לקחה דקות בודדות אבל אז התחילה הבעייה האמיתית - הובלת 4 מזוודות גדולות ומלאות ביד, ללא עגלה + תיקי היד עד לתחנת הרכבת הפנימית, שתוביל אותנו לטרמינל ממנו נמריא, וגם התנועה בתוך הטרמינל עצמו.

תהליך הרישום היה מהיר ויעיל. קיבלנו מושבים ביציאת חירום ובמועד המתוכנן המראנו לטורקיה ולאחר הפסקה קצרה באיסטנבול - המשכנו לת״א.

ובזאת תם הטיול המופלא הזה לאלסקה. לי אין ספק שעוד נשוב לכאן.
 היה לנו שילוב טוב (עבורנו) של מנוחה/אווירה שונה לפני ואחרי הטיול, מה שנתן לנו זמן להתחיל לעכל מה שחווינו. אני יכול להבטיח לכם, שכיום, חודש ויותר מאז שחזרנו, עדיין לא הפנמנו הכל.

מפות סיכום הטיול

א. החלק הצפוני:

ב. החלק הדרומי:

סיכום וטיפים לאלסקה

1. באזור הערים הגדולות. לא בכל בתי המלון בשטח יש אינטרנט, ואם יש - לרוב הוא בקושי מתפקד. הספק האמין ביותר באלסקה הוא AT&T אך יש מקומות (כגון קניקוט) בהם דווקא ל- Verizon יש קליטה.
  2. טיפים. כמו בכל ארה״ב, מצפים שתיתנו טיפים לכל מי שנותן לכם דירות (טייסים, קפטנים, מלצרים....), לרוב 15-20%. המספר 20 (דולר) הפך למספר הקסם של הטיול. לקחת זאת בחשבון בעת הכנת התקציב.
  3. יתושים. המצב תלוי בעונה. אנחנו קנינו מראש כובע משולב ברשת להגנת הפנים והצוואר וגם בגד רשת לכיסוי פלג גוף עליון. בסופו של יום – במקרה שלנו לא היה בהם צורך - אבל זה עניין של מזל. רכשנו באלסקה מטליות עם חומר דוחה יתושים של מותג Off (יש לחברה זו גם ספריי ועוד). כולם מבוססים על כימיקל בשם Deet, בדרגות ריכוז שונות. זהירות - זה רעיל וגם מאכל פלסטיק! (משקפיים, שעונים....).
  4. דלק ואוכל. בהתאם לפעילות. אם יוצאים לשטח/להפלגה - לרוב יש להצטייד מראש . מבחינת דלק - לתדלק לפני הנסיעה לאזורים המרוחקים (למשל McCarthy).
  5. הזמנת ארוחות בלודג׳ים. לבדוק היטב היכן יש להזמין מראש ארוחות ערב/בוקר, אחרת תישארו רעבים.
  6. ביגוד. שיטת השכבות. כך אפשר להוסיף או להוריד בקלות, בהתאם להשתנות מז״א.
  7. מחירים. הכל יקר יותר באלסקה.
  8. שעות אור. בעונה הזאת השמש שוקעת מאוחר מאוד באלסקה, אחרי השעה 22:00, מה שמאפשר ניצול טוב של היום. הזריחה היא בשעות רגילות. לעומת זאת השקיעה בקליפורניה היא עד השעה 20:00.
  9. בתי מלון. ברוב המכריע של בתי המלון בהם היינו באלסקה אין מיזוג, רק חימום. זה מובן, בהתחשב שהקיץ כאן קצר מאוד והטמפ׳ לרוב נוחות מאוד. בחלקם (כמו המלון ב- Valdez) - לא ניתן גם להפסיק את החימום.... משמע שמתבשלים בעת השהות בחדר. לבדוק טוב ומראש את הנושא. גם כשנמצאים במקומות קרים מאוד, לא תמיד רוצים חימום תמידי (במיוחד אם לאור הטמפ׳ לא ניתן לפתוח חלון בלילה לאוורור).
  10. סיכומו של דבר: טיול נהדר, ולמרות התנועה הרבה בין האתרים והצורך להחליף בתי מלון כמעט מדי לילה, הייתי חוזר עליו מחר בבוקר.