יום שישי 14/4/2017

הלילה עבר בשקט, למרות שממש מתחת לחלון נמצאת הכיכר המרכזית בעיר העתיקה ובה בתי קפה ומסעדות לרוב.

לאחר התארגנות ירדנו לחדר האוכל, שם היתה ארוחת בוקר סבירה.

ירדנו למטה והתחלנו בסיור רגלי בעיר העתיקה והנחמדה.

כאן המקום להזכיר שכמעט לכל עיר ברומניה יש שם רומני, שם גרמני ולעיתים גם שם הונגרי. כל זאת עקב המבנה הגיאופוליטי באירופה של המאות הקודמות.

מתברר שסיביו ידועה בשם "העיר עם העיניים". מייד עם תחילת הטיול הבנתי במה מדובר – בכל גגות הרעפים היו פתחי אוורו דמויי עיניים, בכל מיני גדלים (לחלק קראתי "עיני הקיקלופ") – אבל גם בלי להיות בעל דמיון פורה מדי, בהחלט היתה תחושה של "מסתכלים עלינו"...

טיפסנו למגדל כנסיית האוונגליסטים Biserica Evanghelică Sf. Maria, שגובהו 73 מטר, באמצעות 200 מדרגות. סביב ראשו של צריח המגדל יש 4 צריחונים בהם חלונות קטנים, אותם ניתן לפתוח כדי לצפות על הסביבה ומשם צילמנו תמונות פנוראמיות יפות של העיר העתיקה.

הצריחונים האלה סימנו לזרים בעיר שבסיביו ניתן לדון פושעים למוות. בכנסייה זו נמצא האורגאן הישן ביותר בדרום-מזרח אסיה. הכנסייה עצמה נבנתה במאה ה- 14.

חלפנו ליד "מעבר המדרגות" (ברומנית Pasajul Scărilor), ממנו יורדים במדרגות, מצידה של הכנסייה האוונגליסטית ועד לעיר התחתית. מצידו השמאלי של המעבר יש עמוד מעניין.

הסתובבנו עוד בעיירה הנחמדה. מאחורי הכנסייה נמצאת כיכר נחמדה מאוד, כיכר הואט (ברומנית Piața Albert Huet), בה התקיים שוק איכרים קטן.

בחלק מהדוכנים מכרו גבינות, באחד אחר מכרו כיכרות לחם ענקיות, אותה חתכה המוכרת לפי משקל... כל כיכר שקלה לפחות 3 ק"ג. מרשים.

וכאמור מכרו שם מוצרים נוספים.

המשכנו להסתובב והתרשמנו מהמבנים העתיקים ועיצובם החיצוני. עברנו בפסאג' מקורה, שבעבר היה רחוב צר.

המשכנו בסיור והגענו לקתדראלת השילוש הקדוש האורתודוקסית היפה (ברומנית Catedrala Sfânta Treime), שנבנתה בתחילת שנות ה- 1900, אליה נכנסנו ובה התקיים טקס לרגל חג הפסחא.

יש בעיר לא מעט מוזיאונים, אליהם לא נכנסנו. ניתן להיות כאן 2-3 שעות, כולל הטיפוס למגדל. לשים לב שהחנייה בכיכר המרכזית העתיקה כרוכה בתשלום לא גבוה. בכניסה למתחם לוקחים כרטיס מהמכונה ובכיכר עצמה יש מספר עמדות תשלום. אין ממש צורך בכך, שכן במורד הכביש שמוביל לכיכר המרכזית (ושעובר מתחת לגשר השקרנים) יש מתחם חנייה.

מכאן נסענו לפארק אסטרה Astra(וברומניתComplexul National Muzeal "ASTRA" ), שהוא מוזיאון פתוח (כמו שיש גם בהולנד), בו מוצגים מבנים ומתקנים האופייניים לאזורים השונים ברומניה. יש חנייה לא גדולה בסמוך לאולם הכניסה, בו קונים את הכרטיסים. במפות תמצאו אותו בשם ASTRA National Museum Complex, שכן יש בעיר מבנה בשם דומה.

הפארק די גדול, כך ששכרנו עגלה רתומה על סוסה (שמה היה ג'ינה, למתעניינים) ב- 50 ליי ויצאנו לסיור של כשעה, בו כיסינו את כל הפארק. מזג האוויר היה טוב והסיור היה מהנה. אם מז״א טוב ואתם אוהבים ללכת ברגל, ניתן לשהות כאן בקלות 3 שעות ויותר. אבל כאמור עם מצליחים לתפוס את הסיור בעגלה וגם מבקרים במוזיאון (שיש לו 2 אגפים) - ניתן לסיים תוך פחות משעתיים.

מכאן נסענו מרחק קצר בחזרה לכיוון סיביו ועצרנו לאכול צהריים במסעדת Jacob Grill House, בה התפריט מגוון אם כי קצת יותר יקר ממה שהתרגלנו אליו עד כה. מה שחשוב שהאוכל היה טעים והבשר היה מצויין..

חזרנו לסיביו למלון, שתינו קפה ולאחר מנוחה קצרה יצאנו לארוחת ערב במסעדת Crama Sibiul Vechi, שנמצאת במרחק של כמה דקות הליכה מהמלון, תוך חציית הכיכר המרכזית Piața Mare. מדובר במסעדה שנמצאת (איך לא) במרתף. הגענו למקום ואז התברר שעלינו להמתין כשעה... ואת הזמן הזה ניצלנו לעיון בתפריט ובחירת המנות. בסופו של דבר, לאחר שעה וחצי הושיבו אותנו. מסרנו למלצר את הזמנתו, שהגיעה תוך זמן קצר והיתה טעימה ביותר. המקום נחמד וצמד נגנים פעלו במקום. המחירים בהחלט סבירים וההגשה היתה מקצועית. הדבר היחיד שאפשר להגיד לרעת המקום הוא שהמלצרים היו לא ממש נחמדים - אפילו לא עשו מאמץ.

מכאן חזרנו למלון כדי להתארגן לעזיבה מחר בבוקר.