יום ראשון 16/4/2016

קמנו לבוקר סגרירי מעט. ירדנו לחדר האוכל לארוחת בוקר טובה מאוד. לסיכום המלון Hunter Prince Castle & Dracula Hotel והמסעדה שלו - מומלצים.

יצאנו לדרך לתחנה הראשונה ליום זה, ערוץ (קניון) טורדה, או ברומנית Cheile Turzii, הנמצא כ- 6 ק״מ מערבית לטורדה. אורך הקניון הוא כ- 2.9 ק״מ וגובה המצוקים הוא כ- 300 מטרים. מרחוק זה נראה כאילו ההר נבקע (הקניון הזה מופיע בסמל העיר טורדה).

לקראת ההגעה לנקודת ההתחלה, יצאנו עם הרכב ימינה ועלינו ברגל כ- 50 מטר לנקודת תצפית אסטרטגית על גבעה, בה ראינו את הכביש הצר המתפתל למטה אל עבר החניון הקטן, כמו גם את פתח הערוץ.

בקניון הזה יש כ- 1000 מיני צמחים, בע״ח וחרקים.

ירדנו מהרכב והתחלנו ללכת. ההתחלה לא נראתה מבטיחה (הכוונה לחלק הקרקעי), רק שביל עפר מסודר לאורך נחל קטן בתוך היער. מצד שני, כלפי מעלה ניתן היה לראות את המצוקים האנכיים העצומים. המשכנו ללכת ועברנו מספר גשרים מסודרים. השביל לאט לאט הפך למסולע והנחל התרחב. כל העת היינו מוקפים במצוקים.

לאורך הדרך ראינו הרבה פרחים וצמחים יפים.

לפתע הגענו לגשר נוסף, ששלט ברומנית היה תלוי עליו, ובו כתוב שהגשר משובש והמעבר מסוכן. ואכן הגשר נטה כלפי צד ימין. לאחר שראינו שהמקומיים עוברים עליו ללא חשש, החלטנו גם אנו לעבור ולהמשיך במסלול.

כך זה נראה מהצד:

מזל שכך עשינו, כי הנופים בהמשך היו יפים לעין שיעור יחסית להתחלה. חלק מהשביל (שכאמור היה מסולע לגמרי) הצריך אחיזה בכבלי מתכת שהיו שם, כדי לסייע למטיילים שלא להחליק וליפול לנחל למטה.

באחד הסיבובים ראינו את המיצג הבא:

כך נראתה ההליכה לאורך השביל, שהיה צמוד למצוק.

לאחר מעט יותר משעה המצוקים החלו להעלם, כלומר הקניון הגיע לסיומו, ולכן חזרנו בחזרה לרכב באותה הדרך (אין מסלול נוסף). המקום מאוד אהוד על מטפסי הרים, ואכן ראינו באחד הקירות התלולים 2 מטפסים.

כרבע שעה לפני הסוף החל לרדת טפטוף קל. ביציאה מהערוץ הלכנו לאחת הבותק׳ס שהיו שם, שתינו קפה וקנינו קיורטוש ענקי, טרי וחם, שאורכו היה כ- 30 ס״מ. ברור שהוא לא החזיק מעמד יותר מ- 10 דקות.

בסה״כ היינו במקום כמעט 3 שעות, בהליכה איטית ועצירות רבות לצילומים. המסלול ממש לא קשה והמקום מומלץ בהחלט.

מכאן נסענו לעיירה קלוג' נפוקה Cluj Napoca, בדרך מרהיבה.

בעיירה קלוג' אכלנו צהריים ושתינו בירה טעימה במסעדה Fabrica De Bere Ursus, שממוקמת בבניין שהיה בשימוש מבשלת הבירה Ursus. הבירה כאמור היתה טעימה, האוכל סביר ולא יותר.

מכאן נסענו לפארק הבוטני שבעיר, Grădina Botanică Alexandru Borza, שהיה מעניין למרות שלא היתה פריחה רבה בעונה זו של השנה. שהינו במקום כשעה ורבע.

ומכאן נסענו למלון שלנו ללילה זה, מלון Hotel Beyfin, שממוקם בדיוק מול הקתדראלהCatedrala Adormirea Maicii Domnului ולכן כל רבע שעה צלצלו הפעמונים שלה בעוצמה עד לשעות הערב... אולי בגלל שהיום יום ראשון או בגלל חג הפסחא. בכל מקרה כיכר Piața Avram Iancu שהיתה מול המלון היתה יפה. בצד שמאל שלנו היתה הקתדראלה, במרכז היו פסל ומזרקה גדולה על-שמו של אותו Avram Iancu שפעלה בערב יחד עם תאורה יפה ומצד ימין היה המבנה היפה של התיאטרון.

ארוחת ערב לא אכלנו היום, לאור כל מה שאכלנו עד כה בטיול הזה.…