יום שני 10/10/2016

הבוקר כבר אכלנו ארוחת בוקר במלון. ארוחה משביעה וכללה את כל מה שצריך.

הטמפ׳ בחוץ היתה 4 מעלות, אך החלטנו להשלים את הפער מאתמול ויצאנו להליכה של כ-800 מטר מהמלון במעלה הגבעה, עד למצודת קונופישטייה Zamek Konopiste. המקום היה שייך לארכי-דוכס פראנץ פרדיננד, אותו האציל שגברילו פרינציפ גבריל רצח בחודש יוני 1914 בסרייבו, אירוע שהיווה אחת הסיבות לפריצת מלחמת העולם הראשונה. הכדור שהרג את פראנץ פרדיננד נמצא בטירה ומוצג לקהל. בכל אופן, הטירה בית סגורה היום (ידענו זאת), כך שניצלנו את הזמן לסיור קצר בשטחה ולאחר מכן ירדנו להליכה קצרה לאורך גדות האגם הצמוד לטירה. לאור הפרשי הטמפ׳, החלו לעלות אדים מהאגם.

חזרנו למלון ונכנסנו למוזיאון האופנועים שצמוד אליו, JAWA motorcycle Museum of Konopiště, בו מוצגים אופנועים של המותג JAWA. להבנתי זהו המוזיאון הגדול מסוגו בצ׳כיה והיו בו עשרות אופנועים מתרופות שונות. מעניין. אפשר להשקיע חצי שעה בסיבוב הזה.

כאן המקום לעשות את האבחנה בין 2 מילים אותן תפגשו הרבה בטיול בצ׳כיה:Zamek (ארמון, אחוזה, שאטו) ו- Hrad (טירה, מצודה, מבצר).

בכל אופן חזרנו לחדר, העמסנו את הציוד על הרכב ונסענו לאורך הגדה המזרחית של האגם, כדי לתפוס זווית צילום יפה על הטירה. אבל התברר שבחצי השעה שעברה עד שחזרנו, התכסה כל האזור בערפל סמיך ולא ניתן היה לראות דבר.

לאור זאת התחלנו בנסיעה ליעד הבא שלנו, העיירה פיסק Pisek, שנמצאת מדרום מערב לבנשוב, במרחק של כ- 1:20 שעות. הערפל הכבד ליווה אותנו עוד קילומטרים רבים לאחר עזיבת קונופישטייה.

עיירה נחמדה זו ידועה בגשר האבן העתיק שבה, שהוא בן 900 שנים והוא העתיק ביותר בצ'כיה.

פיסק נהנתה בעבר מעושר רב בזכות חול ובו מרבצי זהב שנחצב מהאזור. זו הייתה גם העיר הראשונה בצ'כיה שבה הותקנה תאורת רחוב.

בעיר יש גם שאריות של החומה שהגנה עליה בשנים עברו.

הסתובבנו בעיירה והגענו לגשר, שהוא נחמד אך לא יותר מכך. בצידו האחד היו מספר פסלים המפוסלים מחול ים.

עברנו לגדה השנייה והלכנו לאורך הנהר, שם מצאנו זוויות צילום טובות. חזרנו לגדה המזרחית באמצעות גשר העובר מעל לאי שבנהר.

לסיכום העיירה פיסק, ניתן לטייל בה תוך כ- 1.5 שעות.

אכלנו ארוחת צהריים ויצאנו לתחנה הבאה, העיירה פרחאצ׳יצה Prachatice, שמדרום לפיסק, במרחק של כשעה.

חלק ניכר מהדרך בין 2 העיירות היה על כביש 140, שהוא למעשה כביש כפרי במצב מצויין ועובר בין השדות המעובדים והיערות המקיפים אותם - ממש כיף גדול.

העיירה פרחאצ׳יצה היתה נחמדה - ניתן לטייל בה תוך פחות משעה.

גם בה יש לא מעט בתים המעוטרים ברליף ובסגראפיטו.

משם המשכנו לעיירה המופלאה צ׳סקי קרומלוב Český Krumlov, במרחק של כ- 40 דקות נסיעה, בה היינו כשעתיים וחצי ובקלות אפשר היה להיות בה עוד שעתיים. החנינו את הרכב באחד החניונים המקיפים את העיר העתיקה וטיפסנו בגרם מדרגות קצר שהוביל אותנו ישירות פנימה. במקום יש כנסייה יפה (מבחוץ) ומצודה Krumlovsky Zamek מרשימה ביותר (לא סיירנו באולמות, רק בחצרות הטירה) ובעיר העתיקה שבמורדות הטירה. במקום עובר נהר שמתפתל סביב העיירה וסיפק בעבר הגנה טבעית למקום. התצפיות מהטירה פשוט מרהיבות. יש בה גם מעין גשר הדומה לאקוודוקט המחבר בין חלקיה. נכנסנו גם למוזיאון העינויים, שהיה מעניין. בקיצור - העיירה מומלצת ביותר. מקום זה היה אחד היפים ביותר בכל הטיול הזה.

ומכאן נסענו לעיירה צ׳סקה בודיוביצה České Budějovice, במרחק של כחצי שעה נסיעה, בה המלון שלנו ללילה זה, מלון הדירות המעולה Residence U Černé věže, שנמצא ממש בצמוד לעיר העתיקה.

לאור קירבת המלון לעיר העתיקה, שהיתה היעד הבא שלנו, החלטנו להעביר את הפעילות לבוקר למחרת.

ירדנו למסעדת המלון לאכול ארוחת ערב מצויינת ומשם יצאנו לסיור לילי מהיר בכיכר המרכזית של העיר העתיקה.

לאחר כחצי שעה חזרנו למלון להתארגנות ללילה.

למזלנו, היום מז״א היה רק מעונן וקר, אבל לא ירד גשם, מה שאיפשר לנו לטייל בנחת. הבוקר התחיל עם 4 מעלות, אך לקראת הצהריים עלו הטמפ׳ ל- 10 מעלות, ממש סאונה... לקראת ערב שוב ירדו הטמפ׳ ל- 6-7 מעלות.