הבוקר עזבנו את סאן דייגו הנחמדה ויצאנו צפונה, לכיוון מוזיאון התעופה The Flying Leatherneck Aviation Museum שנמצא ב- , מה שהיה עד לתחילת שנות ה- 90 מקום ביה״ס המתקדם לטיסה של ה- Navy והיה ידוע בשם ״Top Gun״ (מי שראה את הסרט לפחות 10 פעמים - שירים את ידו).

MCAS Miranar

המקום לא מוגדר במפות, כך שכדי להגיע אליו יש להיכנס לאתר של MCAS Miramar ולהתחבר משם למפות גוגל. בכניסה לחניון יש דגל של חיל הנחתים ודגל ארה״ב. הכניסה חינם ובאתר יש כ- 25 מטוסים ומסוקים, החל ממלחמת העולם השנייה ופחות או יותר עד לימינו. יש גם מוזיאון קטן ומעניין וניתן לרכוש שם מזכרות במחירים סבירים בהחלט. אני שוחחתי עם חלק מהמדריכים, חלקם טייסים. המקום מעניין מאוד ובהחלט שווה ביקור של שעה.

בין השאר היה שם המסוק שפינה את השגריר האמריקאי מהשגרירות בסייגון, וייטנאם ב- 30/4/1975 (המסוק שרואים לרוב בסרטים, שחילץ אנשים מגג השגרירות, היה קטן יותר ופינה את אנשי ה- CIA האחרונים מהבניין).

היה שם גם מסוק אמריקאי שנבנה עבור חה״א האיראני בתקופת השאח הפרסי, נפל שלל בידי העיראקים ״ושוחרר״ ע״י הצבא האמריקאי כשאלה כבשו את כווית במלחמת המפרץ.

MCAS Miranar

דבר מענין נוסף - היתה שם מערכת מל״ט שיצאה מהשירות. המדריך סיפר שיום אחד העבירו את המערכת בשטח חצר המוזיאון - ובמקרה היה שם באותו היום האיש שהיה מפקד האחרון של אותה היחידה.

לאחר מכן המשכנו צפונה, לכיוון אאוטלט נוסף Citadel Outlets שנמצא בשטחי לוס אנג׳לס ומשם ליעדנו הסופי בעיר.