בבוקר קמנו רעננים למדי וירדנו לארוחת בוקר דשנה ועתירת קלוריות- קרואסונים, בריוש, ריבות, פירות ועוד.

הדבר הראשון שעשינו היה לצלם את המלון, שהוא בעצם שאטו שהוסב למלון (וכאלה יש הרבה מאוד בכל נורמנדי).

8.0 Manoir de la Queue Du Renard - P1040394.JPG

התחנה הראשונה ליום זה היתה עיירת הנמל הונפלר Honfleur, במרחק של שעה נסיעה. שם עצרנו בחוות פרפרים נהדרת Le Paradis Tropical שנמצאת ממערב לאזור הנמלים (לדעתנו היא אפילו יפה יותר מאלה שראינו בתאילנד).

8.1 Honfleur Le Paradis Tropical - P1040467.JPG

המקום לא גדול מדי. בהתחלה רואים סרטון קצר, לאחר מכן עוברים לתצוגת חרקים ענקיים ומרשימים מאזור גויאנה ולאחר מכן נכנסים לאזור בו מסתובבים חופשי כמה מאות פרפרים בגדלים וצבעים שונים. המקום לח מאוד אבל אי- אפשר להתנתק - רוצים להישאר עוד ועוד. להקצות בקלות שעתיים לחוויה.

8.1 Honfleur Le Paradis Tropical - P1040399.JPG

8.1 Honfleur Le Paradis Tropical - P1040436.JPG

8.1 Honfleur Le Paradis Tropical - P1040464.JPG

ובמקום יש גם פרחים יפים מאוד.

8.1 Honfleur Le Paradis Tropical - P1040444.JPG

לקחת בחשבון שמטבע הדברים המקום לח מאוד - היכונו להחלפת חולצה לאחר היציאה ממתחם הפרפרים.

השארנו את הרכב בחנייה של האתר והלכנו כ- 700 מטר לאזור הנמל העתיק של העיירה. הונפלר העתיקה היא שמורה מאוד ובין הסמטאות ניתן למצוא מספר חנויות בהן מוכרים שוקולדים איכותיים וטעימים.

8.2 Honfleur - P1040491.JPG

8.2 Honfleur - P1040487.JPG

ישבנו באחת המסעדות על שפת המרינה ואכלנו ארוחה טעימה (וגם יקרה מאוד). ממנה היתה תצפית מצויינת על המרינה.

8.2 Honfleur - P1040479.JPG

לאחר הארוחה הסתובבנו מעט בעיר העתיקה, שסמוכה למרינה.

לאחר העיירה הונפלר המשכנו לעיירה עתיקה נוספת בשם בוורון אן אוג׳ Beuvron en Auge. בעיירה זו יש כמה עשרות בתים עתיקים שהשתמרו - ורובם מרוכזים באזור קטן מאוד.

8.3 Beuvron-en-Auge - P1040499.JPG

8.3 Beuvron-en-Auge - P1040501.JPG

בתחנת המידע הקטנה קיבלתי הסבר (בצרפתית) מה ניתן לעשות בעיירה (לא הרבה), טעמתי קצת סיידר וגם קניתי בקבוק לארוחת הערב. לסיכום, ניתן לדלג על העיירה הזאת.

בכלל, כל אזור קאלבדוס ידוע בסיידרים ובמשקה הקאלבדוס המיוצרים בו מזה דורות רבים. לאור זאת בהחלט מומלץ לבצע טעימות רבות ככל הניתן (להיזהר מהמשקאות בעלי אחוזי האלכוהול הגבוהים, במיוחד אם אתם אלה שנוהגים), יש חנויות רבות המוכרות משקאות אלה, כמו גם בחוות הרבות בהן מייצרים אותם. פשוט תענוג! רק מה, אני לא חושב שזכינו לראות אפילו מטע אחד של תפוחים. אז מאיפה כל חומר הגלם לייצור הסיידר?

מכאן נסענו לכיוון צפון מזרח, לאזור חופי הנחיתה בנורמנדי. שלטים רבים הפנו לחופים ולאתרי הזיכרון הרבים שכאן.

התחנה הבאה היתה העיירה אסנל Asnelles, שאין בה שום דבר פרט לחנות קטנה בה מוכרים עוגיות חמאה טעימות - Les Sables d'Asnelles. העיירה קטנה ביותר ואין שילוט מיוחד המפנה לחנות - קל לפספס.

8.4 Asnelles - P1040510.JPG

המשכנו מערבה לאורך החוף, עד לעיירה ארומאנש Arromanches, אשר מולה, בתוך הים, הקימו בעלות הברית מזח צף ענק שנגרר בים מבריטניה - גשר מאלברי Mulberry, שאת שאריותיו ניתן לראות בים עד היום, כמעט 70 שנה לאחר שהוצב שם.

8.5 Arromanches - P1040512.JPG

יש נקודת תצפית גבוהה בה יש שלטי מתכת עם הסברים על מיקום הנמל הצף, כמו גם על חלוקת הגזרות בין בעלות הברית לחופי הנחיתה השונים. בהחלט מעורר מחשבות על ההתמדה ויכולות התכנון של בעלות הברית - לעשות את מה שלא נעשה מעולם לפני כן. איפה הן ואיפה אנחנו... אלופי האילתור. כם כאן (ובעצם - בכל האזור) ראינו בונקרים גרמנים רבים קרוב לקו המצוקים.

כדי למנוע חזרה מאוחרת למלון, עצרנו כאן את המסלול היומי, נסענו דרך פאתי קאן Caen, עברנו דרך חנות קארפור Carrefour שהיתה פתוחה עד מאוחר, רכשנו דברי מזון ונסענו לאכול ארוחת ערב כפרית בגינה הענקית של המלון, כולל צינון בקבוק הסיידר והנאה רבה ממנו.

כדאי לציין שבכל האזור יש טורבינות רוח רבות, כמו אלה שברמת הגולן.

בנוסף, בכל מקום מציעים ממיטב מאכלי הים: huitres, crevettes, coquilles, רק תגידו - ויש... המולים באים בסירים Cocottes במגוון סגנונות בישול.