27/7/2015 יום שני

הבוקר קמנו מוקדם לקראת הטיסה מג׳ונו לגוסטבוס Gustavus, באמצעות חברת Alaska Seaplanes. משרד הקבלה נמצא בנמל התעופה של ג׳ונו, במרחק של כ- 5 דקות נסיעה.

מז״א היה מעונן, ראות לקויה עם גשם קל OVC040 BKN028 FEW003 BR -RA.

ביצענו רישום לטיסה וישבנו להמתין למטוס ולטייס. מכיוון שמדובר במטוס קטן, היה צורך לבצע חישובי משקל ואיזון, כך ששאלו כל אחד מאיתנו מה משקלו ובנוסף שקלו את כל התיקים והמזוודות שהיו ברשותנו.

כעבור כחצי שעה הגיע הטייס. יצאנו לגשם ברגל, בדרכנו למטוס. הטייס אחסן מאחור את כל תיקי היד שהבאנו עמנו לטיסה, התניע ויצאנו לדרך.

אמנם מז״א הנומינאלי הראה OVC040 אך במציאות זה היה כבר בגובה 1500-1800 רגל... מה שכמובן היקשה על הצפייה בנוף המעניין. כעבור כחצי שעה הגענו לנחיתה בשדה התעופה של גוסטבוס Gustavus. הטייס ביצע הקפה ונחתנו על מסלול 011. כל מסלול האספלט היה ספוג מים ומלא שלוליות אך זה לא היקשה על הנחיתה. ירדנו מהמטוס, נכנסנו לצריף של מפעיל החברה והמתנו להסעה למלון. בינתיים המתנו בקפטריה הסמוכה.

לאחר הגעת טרנזיט ההסעה והעמסת המזוודות, יצאנו לנסיעה של כ- 20 דקות למלון שלנו ללילה הקרוב, Glacier Bay Lodge, שהיה מרווח ונקי.

תוך זמן קצר עלינו שוב על ההסעה, הפעם אוטובוס לבן, שלקחה אותנו לנמל כדי לצאת לשייט לווייתנים עם חברת Cross Sound Express, באונייה Taz. הגשם הקל לא פסק לרגע. בנוסף, היו רוחות של כ- 12-15 קשר, שגרמו לים רוגש. יצאנו לדרך ותוך כחצי שעה הגענו לנקודה בה היו אמורים להיות הלווייתנים, ואכן מצאנו שם קבוצה של 5 מהם, שצפו וצללו ונשפו גייזרים קטנים של מי ים. מעת לעת הניף אחד מהם את זנבו לפני שצלל למצולות.

הנשיפה של הלווייתנים נשמעת לרוב כמו הוצאת אוויר בלחץ מצינור, אבל מדי פעם היא נשמעה כתרועה ממש, בקול בס עמוק ורועם. וגם מתברר של נשיפות האלה יש ריח חזק מאוד של גפרית ודברים לא נעימים אחרים...

מדי כמה דקות התניע הקפטן את המנועים ושיפר עמדה למקום בו חשב שיגיעו הלווייתנים כשיצופו למעלה. אני מנחש שקשה להעריך זאת, שכן הלווייתנים היו די עמוק במעמקים, אבל לרוב הוא קלע ולכן לא פעם הם עברו במרחק עשרות מטרים מאיתנו. יש כללים ברורים מאוד לגבי השייט בסביבת בעלי חיים אלה. בין השאר יש לשמור על מרחק של לא פחות מ- 100 מטר מהם, אין לרדוף אחריהם ואין לתחום אותם בין סירות או מול החוף.

לאחר כ- 3.5 שעות של שייט חזרנו למזח ועלינו למלון. מצאנו את חדר הכביסה הפעלנו את המכונות ויצאנו לסיור בשביל הליכה יפה בתוך היער, ה- Forest Trail, שאורכו כק״מ אחד. השביל יורד מהמלון לחוף ואז עולה דרך היער העבות, בסמוך למספר אגמים קטנים ואזורים ביצתיים. מייד לאחר הירידה מהמלון יש מבנה בו מוצג שלד של לווייתן בשם Snow, מסוג Humpback, שנפוץ באזור, שנפגע למוות ב- 2001 בידי אוניית קרוז.

האזור בו נמצא המלון נקרא Bartlett Cove והוא האזור המפותח תיירותית היחיד שבמפרץ Glacier Bay.

יש שבילי הליכה נוספים וארוכים יותר, שמתאימים כשיש יותר זמן לטייל.

וגם פה מצאנו עדויות לתושבים הקדומים של האזור – שבט הטלינגיט Tlingit.

חזרנו למלון, התיישבנו בלובי להמתין לארוחת הערב ובינתיים שתינו בירה טובה. ארוחת הערב היתה יקרה אבל טעימה. לאחר מכן חזרנו לחדר להתארגן להשכמה מוקדמת, לקראת יום הטיולים הבא.

להפתעתנו מצאנו שלא היו מים חמים בחדרים שלנו. התקשרנו למשרד הקבלה של המלון, שם סיפרו לנו כל מיני סיפורים אך את הבעייה לא פתרו. מאוד מפתיע, שכן המלון הזה נחשב למלון טוב. התקלחנו במים קרים והלכנו לישון.