19/9 יום ראשון, יום 3

הבוקר קמנו ליום עם עננות גבוהה, נימבוסטראטוס, סימן מובהק לחזית חמה. שוב מבט מרשים על המפלים וירדנו לארוחות הבוקר.

נהג המונית הגיע בשעה היעודה לטובת ההסעה לתחנת שכירת הרכב שבבאפלו, ארה״ב.

הגענו תוך זמן קצר למעבר הגבול וכאן המהלך מאתמול, של הכנת טפסי ה- I-94, התגלה כמוצלח ביותר וכך עברנו את הגבול תוך דקות ספורות.

לאחר מכן נסענו לנמל התעופה של באפלו, כדי לקחת את הרכב השכור ולהתחיל את הפרק האמריקאי בטיול.

מרגע שיצאנו משדה התעופה של באפלו, ועד שהגענו למלון, ירד טפטוף טורדני.

הנסיעה ארכה כשעתיים וחצי, תוך מעבר ליד ובתוך מגוון עיירות אמריקאיות טיפוסיות ונופים ירוקים להפליא. בתים מעץ, רובם מטופחים, מוקפים במדשאות ירוקות, גדולות ומטופחות. ברוב הבתים היה תלוי בגאווה דגל אמריקאי גדול. וכמובן, בחזית כל בית, תיבת הדואר עם הדגלון.

מהירות הנסיעה השתנתה מ- 65 מי״ש מחוץ לערים ועד ל- 30-45 מי״ש בתוך הערים. הקפדתי שלא לחרוג מהמהירות המותרת כדי למנוע מעצמנו היתקלות לא נעימה עם שריף מקומי...

בדרך לקורניג חלפנו על-פני מוזיאון תעופה, בו ראיתי מרחוק מטוס F-15. לצערי הנשים במשפחה לא ממש חובבות תעופה, כך שגם בטיול זה נאלצתי לוותר על ביקור במקום.

לאחר קבלת החדר במלון חזרנו מערבה, לעיירה קורנינג Corning ומוזיאון הזכוכית שבה, The Corning Museum of Glass.

הכניסה לילדים עד גיל 16 היא חינם ויש הנחה נוספת לחברי מועדון AAA. סוף סוף מצאתי שימוש לכרטיס הזה.

במוזיאון יש מגוון תצוגות על ההיסטוריה של ייצור הזכוכית ושימושים מודרניים, כגון סיבים אופטיים, ומגוון כלים ומכונות ששימשו לייצור זכוכית. יש גם מתקנים היוצרים אילוזיות אופטיות הנובעות מהדרך בה עוצב כלי הזכוכית.

יש פעילות בתשלום נוסף, בה המבקרים ״מעצבים״ באמצעות ציור כלי כלשהו מזכוכית, ומומחים של החברה מייצרים אותו עבורכם.

אחד המוצגים שעניינו אותי היה לוח חרס מלפני כמעט 5000 שנה, מארם נהריים (Mesopotamia) עם הוראות לייצור זכוכית. וזאת למרות שההיסטוריה "נתנה" זכות ראשונים דווקא לפניקים (כך לפי ההיסטוריונים הרומיים), שהגיעו לחופי הארץ, הדליקו אש ולהפתעתם מצאו שהחול נמס והפך לזכוכית... הסיפור יפה, אבל מה לעשות והעובדות לא תומכות בו, מה עוד שזכויות לא נמסה בטמפרטורה אליה מגיעות המדורות.

במקום יש גם 2 מוזיאונים מופלאים, האחד של עבודות זכוכית מהעולם העתיק ועד לימינו. השני מכיל תצוגות של מגוון אמנים. תצוגות מופלאות, מומלצות בהחלט.

הסיום, כמו בכל מקום שמכבד את עצמו, הוא בחנות עשירה במוצרים. הביקור יכול להימשך בקלות 3 שעות, במיוחד אם מקדישים זמן להדגמות החיות כמו לביקור סבלני במוזיאונים. המקום מומלץ מאוד – תשקיעו את הזמן הנדרש ולא למהר.

לאחר המוזיאון חזרנו לאזור המלון, בו מתחם קניות ענק. התמקמנו בוולמארט Wallmart לצורך רכישת דברים פשוטים, שכן עיקר הקניות תוכנן להתבצע בהמשך הטיול, במגוון אאוטלטים שמופו כמובן מראש. בכלל, כל האזור הסמוך למלון היה מלא במגוון סניפים של הרשתות האמריקאיות הידועות.

את ארוחת הערב אכלנו במרחק של כמה מטרים משם, ממש מול המלון, במסעדת Texas Roadhouse.

המנות היו טעימות והמחיר סביר בהחלט. מומלץ.

מלבד בשר בצורות שונות ומשונות, שכל אחת מהן נשמעה יותר טעימה מהשנייה, היו גם מאכלים אקזוטיים למדי, כגון בטטה מתוקה עם מרשמלו (זה הלבן שבתמונה הימנית), מלפפונים בחומץ מטוגנים ועוד. הכל היה טעים ביותר והמחירים בהחלט סבירים.

המלון שלנו ללילה זה היה Fairfield Inn & Suites של רשת מאריוט Marriott. החדר היה מרווח ונקי.

ארוחת הבוקר היתה פשוטה, כדרכן של ארוחות הבוקר בבתי המלון האמריקאים. למרות זאת - המלון מומלץ.