הבוקר קמנו ליום האחרון בפריז בביקור זה. רוב היום היה טפטוף מעצבן עד גשם קל והטמפרטורות ירדו באופן משמעותי.

יצאנו לכיוון גני לוקסמבורג Jardins de Luxembourg כדי להנות מהפארק הנהדר הזה.

18 Paris - P1050324.JPG
 18 Paris - P1050328.JPG

בילינו בו כשעתיים, ואז הגיע זמן ארוחת הצהריים. הבנות בחרו לאכול (שוב) במקדונלדס, אשתי ואני הלכנו דרך שכונת סאן ז׳רמאן דה פרה Saint Germain des Pres לסניף של רשת המסעדות הבלגית Leon de Bruxeles כדי לאכול מנה הגונה של מולים בכל מיני טעמים. מעדן!

18 Paris - P1050336.JPG
 18 Paris - P1050335.JPG

הבנות הגיעו אלינו ועברנו את הנהר דרך האי Isle la Cite לאי Ile Saint Louis, שם עברנו דרך גשר Pont de l'Archevêché והבת הגדולה תלתה שם מנעול כמיטב המסורת הפריזאית.

18 Paris - P1050347.JPG

המשכנו דרך רובע מארה Marais לכיוון רובע לה האל Les Halles. סיירנו ברחובות היפים. כשחיפשנו את פורום (קניון) לה האל, התפלאתי לראות שכל המבנים של הפורום שהיו מעל לקרקע נעלמו, שכן בונים מתחם חדש - גג מפותל וגם טיילת. מעניין מתי תסתיים העבודה.

כפרידה מפריז החלטנו לנסוע לראות שוב את מגדל אייפל. הוא היה יפה כתמיד, והפעם, כבונוס, עבדו גם כל המזרקות שבתחתית ארמון שאיו Palace Chaiyot.

18 Paris - P1050365.JPG 18 Paris - P1050372.JPG

הצטלמנו תמונה משפחתית למזכרת מהטיול.

18 Paris - P1050375.JPG

ירדנו למטרו לנסיעה אחרונה בו בטיול זה.

18 Paris - P1050361.JPG

חזרנו למלון, שם כבר חיכתה לנו ההסעה שהזמנתי מראש.
הגענו לשדה CDG תוך פחות מחצי שעה, שם המתנו זמן רב מאוד (יותר משעה) עד שאל-על בכלל התחילו לטפל בנו, וזאת למרות שהיינו בתור של מחלקת העסקים.
לבסוף קיבלנו פיצוי לא צפוי - אשתי ואני שודרגנו למחלקת העסקים (מעשית - ישבנו במחלקה הראשונה).

כאן תם סיפור המסע הזה, בו ביקרנו ב- 2 מדינות ובהן באזורים שונים בתכלית. טיול משפחתי ארוך אבל מהנה מאוד.

מבחינתי צרפת מוצאת חן בעיני יותר ויותר, ובכל פעם אני מופתע מחדש מהידידותיות והרצון לסייע של הצרפתים (גם הפריזאים), כמו גם מרמת האנגלית הטובה ומעלה שלהם.

טיפים ותובנות:
1.בערים רבות בצרפת יש אזורים בהם קיימת מגבלת מהירות של 30 קמ״ש, מלווה בבאמפרים ממש גבוהים בכביש. צריך לשים לב, אחרת יש קפיצה לא מתוכננת - ובעיקר לא נעימה.
2.באנגליה השתמשתי בכרטיס סים לגלישה של חברת Giffaff, שהיא מותג של רשת O2. ניתן לרכוש אותו מראש באינטרנט דרך אתר החברה (Giffgaff), לרכוש voucher מילוי דרך האינטרנט - ולבצע מילוי הכרטיס ממש לפני הטיסה. היה ואתם לא מצליחים לבצע את הרכישה של ה- voucher בעצמכם, ברשת החברתית של Giffgaff ישמחו לסייע ולרכוש עבורכם (ואתם תצטרכו לבצע תשלם לקונה באמצעות paypal). לרוב מהירות הגלישה לא היתה טובה, כך שאני לא ממליץ על רשת זו.
 3.בצרפת השתמשתי בכרטיס סים של חברת אורנג׳. הכרטיס (והמילוי הראשוני המתחייב, לאור השיטה בה עובדות כל חב׳ הסלולר הצפתיות) יקר למדי (25 יורו, מתוכם 20 יורו מילוי). מבדיקה - שום אלטרנטיבה אחרת לא היתה זולה באופן משמעותי. משום מה הנושא של סימים לגלישה בצרפת מסובך יותר מאשר שאר מדינות אירופה בהן טיילנו בשנים האחרונות (זאת פעם שנייה בה יש קושי בנושא זה).
4.היה ואתם מזמינים מלון דרך booking.com, תבדקו היטב (מראש) באם בתי המלון שאתם מזמינים הם ממוזגים. גם צריך לבדוק באם המלון מקבל תשלומים באמצעות כרטיס אשראי. אנו כל-כך רגילים לשלם באשראי - עד שכלל לא בדקנו נושא זה (הדבר מצויין במפורש בדף ההזמנה שעושים דרך booking.com) - ונתקלנו בבעיית מזומנים באחד מבתי המלון... כיום אין שום בעייה להוציא מזומנים מכספומט וגם העמלות נמוכות, אבל אלה הפתעות מהסוג שגורמות למבוכה מול המלון - ובעיקר לבזבוז זמן (איתור כספומט פתוח וכו׳).