היום השני

בבוקר למחרת, היום השני של הטיול, נסענו לדלפי (ביקרנו באתר העתיקות ובמוזיאון). לצערי ממש התאכזבתי משניהם. אולי בגלל היותי חובב היסטוריה יוונית ציפיתי ליותר, אם כי כשלוקחים בחשבון שאתר העתיקות בן כ- 2500 שנה, לא מפתיע שאין הרבה מה לראות.

דלפי

התחנה הבאה היתה כפר הדייגים המרוחק Galaxidi, שם ישבנו מול הנמל ולאחר מכן טיילנו בין בתי הכפר.

הכפר Galaxidi

משם נסיעה ארוכה לכיוון העיירה פורטריה (Portaria) בחצי האי פליון (פליון Pelion באנגלית, פיליו Pilio ביוונית...).

כאן שכרנו מראש חדר ל- 3 לילות במלון נהדר בשם Archontiko Despotiko, דהיינו ״האחוזה הישנה והנהדרת״ (המשמעות של המילה דספוטיקו ביוונית משתנה בהתאם לאזור, וכאן בפליון היא ״נהדר") שיש בו 4 מבנים, 2 חדשים לגמרי ו- 2 ישנים מ- 1859, אך משופצים באופן מרשים. ארוחת בוקר מרשימה. הצוות ידידותי להפליא. ממש בימים אלה מסיימים בניית דק רחב

'
המלון Archontiko Despotiko בלילה - כמו אגדה...

מעץ וגם בריכת שחייה. גם מלון זה מומלץ בחום.

לאחר התארגנות קצרה והתפעמות מיופי המבנים של המלון, יצאנו לסיור אוכל בעיירה פורטריה, דרך שביל מרוצף באבני צפחה כהות יחסית, שאופייני לחצי האי פליון. לאחר הליכה קצרה של כ- 5 דקות מגיעים למרכז המסחרי ולידו כיכר גדולה, בה יש (איך לא) כמה עצי דולב עתיקים וענקיים.

בצמוד לכיכר נמצאת מסעדת Kritsa המצויינת, בה אכלנו ארוחת ערב במשך כל שהותנו במקום. מסעדה מומלצת בחום.

'
המנה האחרונה האהובה עלינו במסעדת Kritsa.