שוב בוקר יפה.

ג׳יוספה הנחמד כבר המתין למטה עם ארוחת הבוקר הטעימה, הפעם רוב המנות היו שונות.

בחוץ קריר - 14 מעלות אבל לא נורא.

היום מתוכנן סיור לאורך הצד המערבי של סיציליה. התחלנו בעיירת הדייגים קאסטלמרה דל גולפו Castellammare del Golfo. בעיירה עצמה אין מה לראות אבל הנופים הנשקפים על הנמל שלה, מההרים סביב לכיוון מערב, היו יפים ביותר. חצי שעה מספיקה בעיירה ועוד כחצי שעה לסיור בנקודות התצפית שבהמשך הדרך.

קאסטלמארה דל גולפו

משם המשיך המסלול לעיירת דייגים נוספת בשם סקופלו Scopello. כאן יש כיכר קטנה ועתיקה עם מזרקה, והחלק החשוב והיפה ביותר נמצא דווקא כמה קילומטרים לפני הכפר - כמה מצוקים על רקע המים הכחולים והיפים (Faraglioni di Scopello). לא לפספס אותם. גם לסקופלו, כולל האיים (למיטב ידיעתי לא ניתן להגיע אליהם) אפשר להקדיש שעה.

סקופלו

Faraglioni di Scopello

מכיוון שבעבר עיקר הפעילות הכלכלית בסיציליה סבבה סביב הדיג, כמעט בכל עיירת חוף תמצאו מפעלים לטיפול בדגים, בעיקר טונה (Tonnara, באיטלקית). כיום חלק ניכר מהם סגורים ונטושים.

משם המשכנו לעוד עיירת דייגים בשם סאן ויטו לו קאפו San Vito lo Capo, בה חוף חולי ויפה ומולה ניצב צוק ענק. סאן ויטו נמצאת בפינה הצפון מערבית ביותר של סיציליה. בדיעבד - סיור מיותר. צריך כחצי שעה נסיעה לכל כיוון, ואם לא מתכוונים לשהות בחוף - אין מה לעשות בה.

סאן ויטו לו קאפו

מכאן המשכנו לאריצ׳ה Erice, שהתבררה כעיירת ימי ביניים פשוט מקסימה, שמאוד הזכירה לנו את הכפר Le Beaux de Provence שבצרפת.

אריצ'ה

המקום נהדר, מלא במבנים מרשימים, טירה עתיקה - ונופים עוצרי נשימה אל החופים שבסביבה. אנחו היינו בה כשעה וחצי, ממש לא מספיק - אפשר להיות בה בקלות עד 3 שעות. לא להחמיץ!.

כדרכנוו בקודש, בכל מקום בו יש מגדל לטפס עליו – אנו עושים זאת. כאן מצאנו את המגדל ממש על ההתחלה, ממנו ניתן היה לראות חלק גדול מהעיירה עצמה, כמו גם את הנוסף מסביב.

מדרום לעיירה אפשר היה לראות את טראפני Trapani, הידועה בתעשיית המלח שבה, ומרחוק אפשר היה לראות בקלות את בריכות האידוי, כמו שיש בים המלח אצלנו.

טראפני

מתברר שכמעט בכל בית קפה באי מוכרים מגוון מעדנים מתוקים מקומיים, כגון גלידה בלחמניה (כן כן), כדורי אורז מטוגן מלאים בגבינה ו/או בנקניק, מגוון עוגיות ממרציפן, עוגות ״קסטה״ מבצק פריך ממולאות בריקוטה, ״קנלוני״ מבצק עלים ממולא קרם או ריקוטה ועוד ועוד - אי אפשר לתאר את כל הסוגים (או עד כמה שזה היה טעים. פשוט אי-אפשר היה להפסיק לאכול. וזה עוד לפני הגלידה...).

הממתקים והמרציפנים.....

השמש נטתה לשקוע ושמנו פעמינו ליעד הבא - העתיקות המרשימות של סג׳סטה Segesta. אבל לצערנו לא שמנו לב שהאתר נסגר בשעה 17:00, כך שמצאנו יעד חלופי - העיירה Alcamo בה כמה מבנים עתיקים נחמדים - ואת סג׳סטה דחינו לבוקר שלמחרת. אין טעם לביקור ייעודי באלקמו, יש בסביבה דברים הרבה יותר יפים.

כאן המקום לציין שברוב חלקי סיציליה בנו רשת שלמה של גשרים עיליים על עמודים, חלקם באורך מספר ק״מ, והם מאפשרים לחקלאים להמשיך לעבד את שדותיהם ללא הפרעה. הפולקלור המקומי אומר על הגשרים האלה שהם ״מדברים״, שכן בעמודים התומכים קבורים לא מעט אנשים שהקוזה נוסטרה רצתה להעלים... ועוד, נראה שהפרי הלאומי בסיציליה הוא הסברס, שכן כל האי מכוסה בצמחים האלה - ואנשים מוכרים אותם מקולפים בכל מקום.

מכאן חזרנו למלון שלנו להתארגנות לקראת העזיבה למחרת.

המלון, קאזה רופינו (על שמו של הבעלים) נחמד מאוד ונוח, ולא פחות חשוב - ממוקם מצויין לטיולי יום מפאלרמו במזרח ועד טארפני Trapani בדרום מערב.