לאחר שהשלמתי את הדיווח על טיולנו – כאן

אפשר להגיע לחלק לא פחות חשוב העוסק בדברים שמביאים הביתה, אם מדובר במתנות לנכדים, גבינות, יין ופסטה לשימוש אישי, ומזכרות קטנות לחברים. את מסלול הטיול קבענו בכיוון השעון, כלומר מרומא מזרחה עד הים האדריאטי, ירידה דרומה לאורך המגף, מערבה לכיוון נאפולי (כאן מתחיל השופינג הצנוע שלנו) ועליה צפונה לכיוון פיומיצינו, דרך קניון המותגים בקסרטה, והשלמת קניות של היום האחרון בפיומיצינו.

אז אתחיל עם מרכזי קניות שהגענו אליהם בטיול ולפי סדר. כשהיה לנו קצת בשהותנו באזור נאפולי נסענו לעיר פומפי למרכז קניות חדש בשם Lacartiera. הקניון ממוקם די במרכז, יש לו חניה גדולה מקורה, המון חנויות ודוכני מזון. להלן קישור בו תוכלו לראות את רשימת כל החנויות בקניון- ללחוץ כאן.

כשביקרנו במקום התארגנה בדיוק תערוכה של תקופה פרהיסטורית

אחרי הביקור באזור נאפולי, עלינו קצת צפונה לCaserta, כדי לטייל בארמון ובגני של ארמון מלכי נאפולי המפורסם מאוד (לקישור לאתר הארמון ללחוץ כאן), וגם כדי להגיע לקניון המעצבים הידוע La regigia designer outlet, לקישור לאתר ללחוץ כאן. האמת, רק לבעלי כיסים עמוקים ורצון להיפרד מהכסף.

פיומיצ'ינו העיר הקרובה לנמל התעופה ליאונרדו, מקום מצויין לבלות את הלילה האחרון, אפשר לרדת לחוף הים ולמגוון המסעדות, וכמובן להשלים קניות, בקניון ליאונרדו דה וינצ'י הקרוב. לקישור לאתר ללחוץ כאן. בקניון יש חנות מזון ענקית שניתן לרכוש שם את הפרמזן, את הפסטות והיינות במחירים טובים ומשם ישר לנסוע לנמל התעופה.

מה עוד קונים באיטליה, קרמיקה

ארץ הקרמיקה, למעשה כמעט בכל מקום תיתקלו בתוצרת הקרמיקה, כלים שימושים קלאסיים, עבודות מודרניות, פורצלן, מיוליקה, אריחים, שלטים ושולחנות ענק.

במפעלים הגדולים ישמחו לתת הצעת מחיר ולשלוח עד הבית, לא זול, ממש לא, אבל מיוחד

מפעל קראמיקה בין פוזיטנו לאמאלפי

עיר הקרמיקה המרשימה Vietri sul mare ממש ליד סלרנו, המון חנויות קרמיקה צבעונית

אפילו במסעדות של עיר הקרמיקה מגוון מרשים של כלי הגשה צבעוניים

לימונצ'לו וליקרים, תמצאו בכל מקום ובדרך כלל נותנים טעימות

חנויות מזכרות בכל מקום, פחות או יותר עם אותם דברים, כאן בפוליגננו, מצא חן בעיני הסינר, צילמתי, לא קניתי.

אם בהכנת אוכל איטלקי חשקה נפשכם, מצאתי מערוך שחותך ספגטי, כבר השתמשנו בבית ונהננו מספגטי ירוק (תרד) ומספגטי אדום (סלק)

אלטאמורה מאוד מפורסמת בלחם שלה שנאפה בתנור עצים, יש לו ציפוי עבה והוא מחזיק מעמד ימים רבים, קנינו ונהננו, בייחוד במלון Mega mare בויקו אקוונסה שמגיש לחמניות עתיקות, שם ירדנו כל בוקר לחדר האוכל ופרסנו לנו מהלחם המצויין הזה.

אם כבר מגיעים למאפיות אלטאמורה שמסתתרות מאחורי מסך חרוזים אפשר להנות גם ממוצרים אחרים הנאפים בתנור.

בוילה סן מיקלה שבקפרי תמצאו את ספרו של אכסל מונתה בשפות רבות, כולל עברית

מלכודות תיירים. עיירות וערים מאוד ייחודיות מושכות אליהן מבקרים רבים, בכולן תמצאו חנויות רבות, המכוונות אל התיירים. עולה על כולן אלברובלו עם שכונת בתי הטרולי, כאשר בכל בית נמצאת חנות מזכרות או מסעדה. אין בכך כדי להמליץ שלא להגיע, להפך, מקומות נהדרים שמומלצים מאוד לביקור.

כאן אחת החנויות בבית טרולי

בכל עיר יש מרכז עתיק, וכמובן שניתן למצוא שם חנויות ומסעדות, ואפשר לחפש גם את הדברים הייחודים לאותה עיר.

בארי, העיר הגדולה במזרח, יש כמובן מרכז עתיק מאוד מעניין וראוי לביקור, אבל אפשר למצוא חנויות מודרניות שחלקן נמצא במדרחוב Via sparano da bari.