חיפשנו מקום לנפוש בו מספר ימים, לא יקר,לחוף ים, אוכל טוב וכיו”ב. בין הדילים הזולים התבלט בורגס שבבולגריה, ליתר דיוק אזור הנופש סאני ביץ. בדקתי המלצות באתר למטייל ומצאתי שיש כאן כל מה שחיפשנו. מצאנו דיל במחיר מצחיק,שדרש קצת שינוי בלו”ז העמוס שלנו, הצלחנו, וכבר למחרת טסנו ל3 לילות/ ימים של חופשה נהדרת. להלן סיפור הנופשון הקצר עם קישורים למקומות רלוונטים, ללא קזינו, טרקטורונים ספורט ימי ועוד דברים נחמדים שאפשר לעשות.

הטיסה בבולגריאן צארטר, יצאה בזמן, הטיסה נמשכה כשעתיים, המלווים חיכו לנו, יצאנו מלווים על ידי שוטרים אל האוטובוס, הנסיעה ארכה כשעה כולל עצירות בבתי מלון. מצאנו את עצמנו לבד במלון שהזמננו. שעת ערב מוקדמת. קבלת פנים נחמדה, חדר מצויין פונה לבריכה, הרגיעו אותנו שהמקום שקט ואכן היה. הציעו לנו ארוחת ערב של שאריות ב5 יורו, התפתינו וחבל.

המלון, חיפשנו מלון עם המלצות מצויינות, שלא יהיה רחוק מהמרכז, ללא רעש והמולה, עם בריכת שחיה, מקרר, ועם ארוחת בוקר בלבד. התוצאה נהדרת מלון מצויין, צוות נהדר, ארוחת בוקר טובה, ודי קרוב למרכז.

בלילה יצאנו להכיר את האזור, הגענו למרכז הומה תיירים, נראה שבעיקר מאנגליה, קצת ישראלים (האחרים אולי בקזינו), קצת רוסים ועוד. דוכנים ללא סוף, מסעדות רבות וברים, חיי לילה עשירים. לקזינו לא נכנסנו, גם לא בהמשך, אולי בטיסה הבאה, במחירים כאלה חבל לא לטוס. מאוד מזכיר את אילת, כמובן הרבה יותר גדול וססגוני, העברנו את הלילה בבר מסעדה של ג'ק, מקום שמח ועליז (J'acks bar and restaurant). קצת סטנד אפ, להקה בריטית והרבה בירה זולה ממים.

בוקר חדש, ארוחת בוקר טובה, אותי קונים עם בייקון וביצים, אבל היו גם גבינות ירקות, פנקייקס ועוד. אנחנו בנופש לא ממהרים, לא בחרנו טיול ממגוון הטיולים שמציעים. שחינו, וישבנו והשתזפנו על שפת הבריכה. נחנו בחדר ואחה”צ לקראת הערב, שמחים ורעננים יצאנו בהליכה לכיוון טיילת החוף הענקית, ומשם בהליכה לכיוון נסבר (Nesebar). נסבר עיירה סמוכה שחלקה העתיק (אתר מורשת עולמית) על אי המחובר בכביש ליבשה. צעדנו בכיף כ8 ק”מ (יש תחבורה ציבורית מצויינת וזולה, לא חייבים ברגל), בתחילה לכיוון חוף הים, לפגוש לראשונה (בטיול זה), את חוף הים השחור, המוסתר בדרך כלל על ידי דוכנים וחנויות. החוף נחמד ומסביר פנים, תמורת 30 לבה בולגרי, תזכו לזוג מיטות שיזוף ושמשיה אחת.

ממשיכים לטייל לאורך הטיילת ורואים דוכן של קרמים משמן ורדים, על אודות השמן ומוצריו קראנו כשהתכוננו לטיול. מה שלא ידענו שבדוכנים מחירו כפול ממחירו בסופר מרקט. הצטיידנו בקרמים והמשכנו לצעוד. הים בדרך כלל נסתר מהעין, ורק לאחר שמגיעים לכיכר גדולה בנסבר, ליד פארק המים ופונים שמאלה, מתגלה בהמשך טיילת חוף, ומרחוק נגלית העיר העתיקה נסבר שעל האי.

בחרנו להיכנס בשער העיר, היכן שנמצא הכיתוב של אונסקו, ומיד הגענו לשרשרת של מסעדות ודוכני מכירה. המלצר זיהה אותנו מרחוק ובעברית קולחת ניסה לשכנע אותנו להיכנס. תיאור המנות בהחלט גירה את החך ביחד עם תיאור הנוף הנפלא מחלון המסעדה. עמדנו בפיתוי, אך הבנו שבנסבר המסעדות יקרות.

נכנסנו לקראת השקיעה למסעדה בשם Plakamoto, מומלצת טריפאדויזור, לאחר ששמענו משפטי חוכמה בעברית כגון “איש תחת גפנו ותלת תאנתו” מהאיש העומד בכניסה ומפתה לקוחות. התיישבנו מתחת לסוכת הגפנים בתצפית נהדרת אל הים.

הזמננו דג בס לשניים עם ירקות מבושלים וסלט יווני עם לחם מאפה בית. המלצר המליץ על בקבוק שרדונה לבן, 36 לבה לבקבוק, שגרם לנו שיכרון קל יחד עם הנאה מרובה. בינתיים המלצר פירק את הדג האפוי חילץ את העצם, וחילק לנו מנות נדיבות וטעימות.

כשחזרנו לנקודת היציאה מהאי חיכה לנו אוטובוס קומותיים אדום פתוח שתמורת סכום קטן הסיע אותנו לסאני ביץ, כמעט עד למלוננו הנחמד.

בוקר חדש אספקה בלתי נדליית של בייקון  וביצי עין לארוחת בוקר, קפה טוב, חלב לא מגעיל כמו בארץ, אפשר לשתות ולהנות בלי חלב סויה שהבאנו מהארץ. זה יומה של בת הזוג, שופינג. תחנת האוטובוס קרובה למלון, עולים על אוטובוס מודרני וממוזג, 6 לבה בולגרי לאדם לכיוון אחד. משך הנסיעה כשעה, עד לתחנה מרכזית בבורגס. יש מודיעין מסבירים לנו היכן למצוא את קו 12A שנמצא על הכביש ממול תחנת הרכבת. נעזרים בנוסעים כדי לרדת במול גלריה ( Mall galleria).

סה”כ נסיעה של כשעה וחצי, בלי לקחת בחשבון את החזור. האם זה שווה נראה עניין אישי, נראה שגם רעייתי לא התלהבה במיוחד לאור העובדה שנדרש מינימום 3 שעות לנסיעה. דרך אגב לקניון יש שרות שאטלים חינמי, הלוך ושוב, תיכנסו לאתר הקניון ותראו באיזה ימים הוא פועל. הקניון אירופאי לחלוטין, נראה טוב, מחירי אירופה פחות או יותר, אפשר גם למצוא מציאות. אני ששכחתי להביא מהבית חולצות קניתי חולצה נחמדה בזארה, ורעייתי קנתה מספר פריטים בזארה, H&m, וגם צעצועים לנכדים. אכלנו מעט במפלס המסעדות (יש שם סינמה סיטי לדוברי השפה), וקינחנו בקפוצינו ועוגה בקפה נחמד בכניסה לקניון.

בחזור עלינו לקו 12 שכנראה אינו מגיע ממש עד תחנה מרכזית, אמרו לנו לרדת ליד המדרחוב הנחמד המוביל לתחנת האוטובוס, כך שזכינו ליהנות ממבט חטוף על בורגס.

את האוטובוס החוזר מרציף 3, תפסנו ממש בשנייה האחרונה, אחרת היינו צריכים לחכות כשעה ויותר. היות והשמש אינה ממהרת לשקוע יושבים באחד מהברים על החוף, על כוס בירה צוננת וזולה (6 ש”ח בערך לחצי ליטר).

חזרנו עמוסי קניות (לא ממש) למלון הנחמד, להתכונן לבילוי הלילי.

לאחר סקירת המלצות בטריפאדויזור (מקום 3 בסאני ביץ) בחרנו לארוחת ערב וחגיגת יומולדת במסעדת Morris. המסעדה מלאה בסועדים, גדולה כדי להכיל את כולם. חלק מהקוקטיילים נמכרים 2 במחיר 1, happy hour שנמשך כל היום.ייתכן שהיינו נהנים מהארוחה, אם לא היינו סועדים ערב קודם ב Plakamoto שבנסבר. הפראונים לא היו מוצלחים, הריזוטו טוב, והסלט היווני היה רחוק מאוד מלהשתוות לסלט מהערב הקודם.

מיני פארק מים בנסבר

יום רביעי ואחרון בסאני ביץ. את החדר יש לפנות עד 12.00. התוכנית להיום להתעצל על שפת הברכה, ולצאת לקראת שעת הפינוי. את המזוודות משאירים במלון הנחמד, המגבות מהחדר נשארות ברשותנו (ברשות, הצעה של מנהלת הקבלה), כדי שנוכל להתקלח בספא של המלון, לקראת האיסוף לטיסה. החלטנו להעביר את המשך היום בנסבר, הפעם לא הלכנו ברגל, אלא נסענו באוטובוס מתחנה מרכזית שליד המלון. את עינינו לכדה ספינת דיג שהתקרבה למזח מוקפת שחפים צווחניים, התקדמנו לקראתה.

השחפים חגגו על שאריות מטען הסרדינים שבבטן הספינה שנשפכו אל מימי הנמל.

המשכנו לשוטט בסמטאות לקנות מזכרות קטנות וכשעייפנו ורעבנו נכנסנו לאחת המסעדות עם תצפית נהדרת אל מרחבי הים השחור, לכוס בירה ומנת קלמרי.

העיר העתיקה של נסבאר לא קטנה יחסית לאי וההקפה היתה די מעייפת בחום ששרר, אך עשינו זאת וחזרנו אל תחנת האוטובוס כדי לנסוע חזרה לסאני ביץ.

מבט על נסבאר מהגב של מסעדת plakamoto המומלצת.

בדיקה נוספת של אפשרויות קניה עשינו בסאני ביץ במול של מלון רויאל ביץ, גם שם יש לא מעט חנויות, היינו עייפים אז לא היה מצב רוח להמשך שופינג, ישבנו בבית קפה נחמד שם לכוס קפה קר.

עכשיו לא נותר לנו אלא לצאת לקניות בסופר מרקט שליד המלון, קנינו גבינות קשקבל ובולגרית, קנינו יינות בולגריים וקצת שוקולדים. חזרנו למלון להתארגן לקראת הנסיעה הביתה.

סיכומון קצר:

מלון מצויין, מי שתופס דיל זול במלון טוב מרויח נופש נחמד.

הבירה יותר זולה ממים והיא טעימההה.

לנסוע לבורגס לקניות נראה מיותר.

קשרי תעופה היו מצויינים אבל פספסו בגדול שלא דחו את ההסעה חזור בשעתיים למרות שידעו כבר בבוקר על דחיית הטיסה.

בולגריאן צ'רטר, מטוסים עתיקים, צוות נחמד, כמובן שאין אוכל במטוס

אנחנו לא יצאנו לטיולים שנמכרים על ידי המלווים, או בכלל, נראה שאפשר לצאת עצמאית, יש מלא סוכנויות.

החלפת כסף, נראתה לי תמוהה ההמלצה של המלווים להחליף כסף רק בסוכנות קראון.