לקריאת הפרק הראשון לחץ כאן

היום הרביעי 23 בפברואר – הבוקר מתחיל בנסיעה לDambula מקדש המערות. מטפסים במדרגות לגובה של כ150 מטר ומגיעים למשטח הצופה אל הנוף הירוק. שם חולצים את הנעליים וצועדים אל מערכת המנהרות בהן פסלי בודהה רבים וציורי קיר עתיקים. יחפים עוברים את שער הכניסה.

ונכנסים למערות באחת מהן בודהה שוכב, הפסל הארוך במערכת המנהרות, שאורכו כ15 מטר.

התקרות מצויירות, על גבי שכבת טיח עתיקה.

נישנטה המדריךמסביר שמקובל בסרילנקה שליד מקדש בודהיסטי תמצא מקדש הינדי, ואכן קיים כאן מקדש כזה. מספר פסלי הבודהה עולה על 150.

המקום הוכר כאתר מורשת עולמי.

הנוף בחוץ ירוק לעין והקופים מככבים.

עם השנים הוצבו במקום קירות המגנים על הפסלים והציורים מפגעי הטבע.

באזור Matale נמצאת חוות גידול צמחי מרפא, ובעיקר חוות מכירת צמחי מרפא.עם הגיענו נצמד אלינו אחד העובדים ואנו זוכים לסיור קצר והסבר על טיבם ויעילותם של צמחי המרפא. בין היתר צומח כאן אננס אדום.

סיור נחמד זוכים להכיר צמחים ועצים מהם מפיקים וניל, קינמון, מיני משחות מרפא ועוד.

הסיור כמובן מסתיים בחנות ואנו מצטיידים במעט מוצרי בריאות ותבלינים.

ממשיכים בנסיעה לכיוון Kandy העיר ששימשה כבירתה של ממלכת קאנדי, בעיר נמצא מקדש השן שאליו נגיע בהמשך. העיר הוכרזה כאתר מורשת עולמית. נישנטה כבר מכיר אותנו, וגם מכיר את העיר משום שהוא מתגורר בה, ולוקח אותנו לאחד מבתי הקפה בהם ניתן למצוא קפה תוצרת חוץ, וגם מאפים מקומיים נחמדים. נישנטה אומר שמעולם לא שתה קפה תוצרת חוץ ואנו שמחים להזמינו.

בדרך אל המכונית חולפים דרך קניון נחמד, כמוהו אין הרבה בסרי לנקה. לא מתעכבים, עוד יהיה זמן לקניות.

המלון שלנו oakray regency נמצא מחוץ לרעש וההמולה של העיר הגדולה. בתמונה מבט על הנהר Mahawell ganga המקיף את העיר ותורם לביצורה. לפני היציאה להמשך פעילות חלקנו נהנים מברכת הגג של המלון והאחרים נהנים מקניות בחנויות ליד המלון.

נוסעים למופע ריקוד שנועד לתיירים, אך הוא ממש מוצלח מגוון וצבעוני ומסתיים בהליכה על האש ובזריקת אבוקת אש.

לפני החשיכה מגיעים למקדש השן, המקדש הבודהיסטי החשוב בסרילנקה ומן החשובים בעולם בזכות השן של בודהה השמורה בו. שן שנמסרה לסרילנקה לפני שנים רבות. ליד המקדש אגם, מתאים לקצת רומנטיקה ושקט מרעשי העיר הגדולה.

חזית המקדש עם תעלת המים, המבנה המתומן וחומת גלי הים. החורים נועדו בזמנים עברו לעששיות.

ניתן לראות שאנחנו לא לבד, תיירים ומקומיים מתערבבים כאו, כאשר המקומיים נושאים מנחות של פרחים או פירות.

נישנטה די נלהב מהביקור וחשוב לו שנצפה בארון בו נמצאת השן. צילום מתוך כרזה תלויה מראה את מה שאנחנו אמורים לראות אם נעמוד בסבלנות ונחכה לפתיחת הדלת.

אנו עומדים בסבלנות וממתינים ובינתיים אנשים לבושי לבן זוכים להיכנס אל תוך החדר בו נמצאת השן. מפעם לפעם נפתחת הדלת אך את הקופסה הקדושה איננו רואים.

ממשיכים בסיור במקדש רחב הידיים, יש בו חללים רבים ופינות קדושות בהן מוצבים פסלי בודהה.

מדי שנה ביולי אוגוסט מתקיים בקאנדי פסטיבל ובה נישאת השן על גבי פיל מקודש. הפיל המפוחלץ זכה לשאת את השן במשך 50 שנה ולאות הוקרה זכה לעמוד לראוה במקדש השן.

היום החמישי 24 בפברואר – לפני שנפרדים מקנדי, לבקשת חלק מהקבוצה הקטנה, מבקרים בבזאר בו נמכרים בעיקר בגדים, קוסמטיקה מקומית, תיקים וכד'. הבזאר אינו גדול ולאחר משא ומתן קשוח יוצאים עם מספר שקיות של ביגוד לנכדים.

מבט אחרון על האגם המלאכותי ויוצאים אל הגנים הבוטניים המלכותיים.

בגן רחב הידיים עצים מרהיבים ממקומות רבים בעולם.

תחת חופת העץ שבתמונה יכולים לחסות עשרות רבות שלאנשים ואולי מאות.

בתמונה תלמידות מוסלמיות שהגיעו לבקר. על פי המדריך שלנו המוסלמים מהווים 9 אחוז מהאוכלוסייה, שרובה בודהיסטים ומיעוטה הינדים.

העץ שבתמונה אינה עמוס בפירות. אלו עטלפים גדולים התלויים על ענפיו והם התרגללו לעופף לאור היום.

העץ שבתמונה קרוי בלשון העם עץ כדורי התותח.

כדי להתרשם מגובהם של הבמבוקים, אנו מתגמדים בצילם

וזו הרקדנית הסרילנקית

שדרות דקלים רחבות ידיים

וחממת סחלבים יפיפיה

עם סיום הסיור מתחילים בנסיעה לעבר האזורים הגבוהים יותר, הקרירים יותר ובהם צומח התה הסיילוני המפורסם.

ביקורנו מתחיל בBlue field tea factory בו אנו מוזמנים לסיור מודרך

על תהליך הקטיף הייבוש וההכנה למשלוח אל המפעלים ברחבי העולם.

לאחר הסיור מוזמנים לשתיית תה בחנות המפעל וכמובן לקניית תה סיילוני איכותי.

היום מסתיים בסיור קצרצר באחד ממטעי התה. מחר נקדיש זמן רב יותר לסיור בארץ התה.

מגיעים למלון המצויין Araliya Green Hills , אשר ב Nuwara Eliya למשך שני לילות.

לבקשתנו הוחלפו מספר ארוחות ערב במלון בארוחה במסעדות. כך שהערב הראשון נהנים ממטעמי הודו במסעדה מבוקשת. הקשרים של נישנטה כנראה מקצרים עבורנו את התור.