אני שמח לארח בבלוג שלי את חברי חנוך גלברג שיצא לספארי בלפלנד ולהלן רשמיו

ספארי בלפלנד , 2018 חנוך גלברג

זו הייתה החלטה של רגע כשקיבלתי את הצעתו של חברי לנצל את חופשת הסמסטר בלימודי לחוויה "לאפית" בפינלנד. תקופת החורף היא עונה מאוד מיוחדת במישורי לפלנד עת לובן השלג ואווירת החורף המשרים תחושת רוגע ושלווה אינסופית. הגענו יחד עם עוד מספר קבוצות במטוס החכור של חברת סאן דור שנחת בשדה התעופה הקטן של רובניימי בירת לפלנד.

קור עז ושלג אין סופי הקביל את פנינו. לפני הגיענו למלון כבר צוידנו בדומה לבקו"ם אצלנו בציוד חורף הכולל סרבל אטום ונעליים מיוחדות. למחרת היום החל ספארי שלג מרתק של יום שלם על גבי “חתולי שלג” ממונעים על נהרות קפואים ובתוך יערות עטופים שלג.

יום נוסף יועד לטרק על גבי מזחלות כלבי האסקי הצפוניים, ועד למפגש הבלתי אמצעי עם הסואמים הנוודים, לכאורה כמו הבדווים אצלנו אלא שהם שונים למעט המגורים ב"קוטה" שהוא אוהל העורות המכוסה שלג עם פתח בחלקו העליון לצורך הוצאת עשן המדורה שבמרכזו.

המקומיים בחוות האיילים. במשך השבוע הפלגנו יום על שוברת קרח בים הקפוא וגם למדנו ללכת על שלג עמוק בעזרת ציוד מיוחד. הלכנו בשלג למפלים קפואים ובלילות סרקנו את השמים כדי ללכוד את הזוהר הצפוני.

בחורף הלאפי. למרות מזג האוויר הנורדי הקר, ישנן אין ספור אפשרויות של פעילויות, סיורים ובילויים החל בצפייה בתחרויות ספורט חורף כמו קפיצות ממגלשות סקי גבוהות ותחרות אלימה של הוקי קרח, הנאה מסאונה פינית, מארוחה סביב המדורה על שפת האגם הקפוא, מנופי הטבע החורפי, ומהאווירה המיוחדת של המקום.

אכן, חוויה נדירה.

תהנו מעוד מספר צילומים מפעילויות שונות, ביניהן צפייה בזוהר הקוטב החמקמק ושחייה במי קרח.