קורסיקה אי שהדהים אותי מאד במראות נופיו. בדרום נופים גירניים לבנים ובמרכזה הרי גרניט גבוהים עם קניונים עמוקים, שעם כל סיבוב ברכב נעתקה נשמתי. כעת, בימי מלחמה אלו שאני כותבת, נעצרת נשמתי בכל מטח טילים. חופים יפיפיים אך נסתרים לעתים. ים כחול טורקיז וירקרק ליד צוקים חומים. השקיעות הכי יפות הן בפורטו שבקורסיקה ולא בפורטו שבפורטוגל.

הידעתם ש...

האי קורסיקה שוכן בין הים הליגורי לבין הים הטירני.

סביב האי 1000 ק"מ של חופים שההרים לעתים יורדים בתלילות לים.

האי קורסיקה הוא הרביעי בגודלו באגן הים התיכון . לאחר סיציליה, סרדיניה וקפריסין.

שטחו של האי : 8722 קמ"ר.

הדגל של קורסיקה מאד דומה לזה של סרדיניה . במקום פנים של 4 ראשים מוריים עם בנדנות רק דמות אחת.

האי קורסיקה מרוחק מסרדיניה רק 11 ק"מ.

למרות שהוא אי המשוייך לצרפת - המרחק מהרביירה הצרפתית 170 ק"מ . ואילו מאיטליה 111 ק"מ בלבד.

איך מגיעים לקורסיקה?

הכי קל ומהיר מהאי סרדיניה במעבורת של פחות משעה לדרום קורסיקה - בונאפיציו.

קיימת אפשרות של שייט מגנואה ונאפולי באיטליה, מרסיי או ניס מצרפת, אבל אלו הפלגות ארוכות יותר. אין מישראל טיסה ישירה.

מזג האויר בקורסיקה

בחודש אוקטובר בו טיילנו היה מאד נעים ביום בסביבות 26 מעלות בחופים ו-22 מעלות בהרים.

בחודשים יולי אוגוסט חם ושחון . יכול להגיע אפילו ל-40 מעלות צלזיוס.

בחודשי החורף שלג בהרים שבמרכז הארץ, מעל 1500 מ' מזג אוויר אלפיני. בסתיו נושבות רוחות המיסטראל. בחודשים אפריל ומאי יפה להגיע בשל הפריחות ושפעת המים בנחלים מהפשרת השלגים.

גשמים יכולים לרדת בכל חודשי השנה ולנו היה מזל שלא ירדה עלינו אף טיפה.

בוניפאציו - BONIFACIO

העיר שמקבלת את פנינו לאחר החצייה במעבורת שוכנת על צוקים לבנים גבוהים ומרהיבים. מכנים את העיר "גיברלטר הקורסיקאית", כיון שעל צוק גבוה נמצאת העיר ומשלושת עבריה משתרע הים התיכון. השם של "גיברלטר הקורסיקאית" מופיע לראשונה באודיסיאה של הומרוס. כאן מצא את אוכלי האדם. אל תחששו הללו כבר אינם כאן.

שימו לב בפרופיל של האיון פרופיל של אדם וגם בסלע שעוד מעט ינתק פרופיל של אישה.
מבט על הבתים הצבעוניים במפלס ליד המרינה
במרינה גם סירות קטנות יותר

כדי לעלות למצוק למעלה בגובה 70 מ', נעזרנו ברכבת תיירותית, שממנה ראינו נוף נפלא למטה וגם את המבנים בפסגה. לאחר שהסתובבנו בעיר העתיקה , נכנסנו לכנסייה, אכלנו צהרים במסעדה אחרי שבמסעדה אחרת ששמעו שאנו משוחחים בעברית המלצר הערבי גירש אותנו.

ירדנו למטה בגרם מדרגות ארוך המונה אולי 80 מדרגות ויותר (לא ספרתי). המדרגות בתחילתן הן בגובה 30-40 ס"מ כל אחת, וההמשך הרבה מאד מדרגות בשיפוע חד , כשגובה כל אחת כ-7 ס"מ. בדומה למה שרואים בצילום שלי למטה ירידה תלולה שהכבידה מאד על ברכיי. הן ממש שרפו לי.

כשראיתי ממרחק את הרכבת התיירותית - היה זה האות שהגעתי אל הישועה, כי שם המתין לנו רכבנו. (לא הרחק משם שמאלה גם שירותים ציבוריים).

על מלכי אראגון ותקופתם בקורסיקה תוכלו לקרוא כאן. (לחץ).

על מסלול מדרגות אראגון 187 מדרגות למרגלות הצוק בבלוג של משה הרפז (לחץ)

המדרגות הלא תקניות שירדנו
הצוקים עם הגיר הלבן מחביאים מדי פעם מערות בתוכם.האצבע
האצבע הארוכה של "מיצר גיברלטר"
הטיילת לאורך החוף
חומות המצודה
צילום החומות מתוך הרכבת התיירותית
המצודה המתרוממת ונגלית בכל פעם שמתקרבים אליה.
הנמל למטה והמבצר עם העיר העתיקה למעלה צילמתי כשירדתי מהמעבורת

ככל שהתקרבנו לנמל של בוניפאצ'יו חשתי כאילו אנו נכנסנו לתוך פיורד כשסביבנו צוקים גיריים לבנים. זה נראה כמו אצבע ארוכה באורך 1,000 מ' ורוחב 200 מ'.

בתקופה הפרה - הסטורית - טרום הקרחונים כשמפלס הים היה נמוך יותר, והאיים סרדיניה וקורסיקה היו מחוברים, העמק היה חלק מעמק שהוביל עד קורסיקה הגבוהה.

העיר העתיקה העליונה ששמה בצרפתית הוא: LA HAUTE VILLE או לחלופין : LA VIEILLE VILLE והיא מחולקת לשניים המצודה על אחד הצוקים, שנבנתה במאה ה-9 יחד עם יסוד העיר. מאז היא עברה שיפוצים ושיחזורים רבים. לאחרונה היא שימשה למרכז מנהלי של לגיון הזרים הצרפתי. בימינו הוסב למוזיאון. והחלק התחתון המרינה והנמל.

Saint-Dominique Church

הכנסייה הזאת נמצאת בתוך חומותיו של מנזר דומיניקני עתיק. הכנסייה נבנתה בסוף המאה ה-13 ולה סגנון גותי שנדיר מאד בקורסיקה , בשילוב מעט סגנון רומנסקי. למגדל הפעמונים מבנה מאד מיוחד המתחיל בבסיס ממבנה מרובע והופך למתומן. המקןפ מנמצא ליד רחבה מאד גדולה, ואם תעלו במדרגות למעלה תחצו לצד השני של האי ותשקיפו משם על הנופים. לא ביקרנו בה פנימה.

כנסיית סנט מארי MAJEURE- הינה כנסייה קטנה וחמודה שנבנתה בין המאה ה-13 ל-15, בסגנון רומי וגותי. היא עברה שיחזור בשנת 1983. הסמטאות הסמוכות אליה מובילות לסמטה עם הקשתות למטה.

כנסיית SAINT MARY MAJEURE בעיר העתיקה
החתול סיים להתפלל ויצא החוצה מהכנסייה😜
רפי מודד את גובה הקשתות😜

החלק התחתון זו המרינה וכשיצאתי מהמעבורת ראיתי אפילו בתי מקומיים בתוך המצוק. על ראשי המצוקים נראים כמו תלויים בתים בסגנון שונה מהעיר העתיקה.

מה עוד ניתן לראות בבוניפאצ'יו? (לחץ כאן ☝

האתר פיליטוסה -FILITOSA

זהו אתר פריהיסטורי ניאוליתי שהתגלה באדמתו של הבעלים על הקרקע ושמו CHARLE ANTOINE CESARI בשנת 1946 בעמק TARAVO שנמצא בדרום מערב קורסיקה.

התגלו כאן אבנים - מנהירים בריכוז מדהים, פסלי אבן מגלתיים מרשימים מראשית תקופת הברונזה. על האוצר שחפרו כאן סיפרה הסופרת הבריטית דורותי קרינגטון לידיעת הארכיאולוגים. החפירות השיטתיות החלו בשנת 1954. מצאו שם ראשי חיצים וכלי חרס משנת 5300 לפנה"ס. המנהירים באורך 2-3 מ' תוארכו לשנת 1500 לפנה"ס. במנהירים יש גם פנים אנושיות, שריון וכלי נשק. באתר זה נספרו כ-20 מנהירים מתקופות שונות, המהווים מחצית מהמנהירים שנמצאו עד כה בקורסיקה כולה. במורד הגבעה קיים ריכוז של 5 מנהירים מגליתיים הקבועים סביב עץ זית בן 2,000 שנים . (כל הצילומים באתר זה צולמו ע"י רפי)

הדרך המובילה לאתר

האתר הוכרז ע"י אונסק"ו כאתר שימור עולמי.

בדמות זו בחזית חרב.
שימו לב משני צידי האבן אנשים וראו את גודל האבן לעומתם.

בין כל האבנים למרות שזה היה תחילת אוקטובר כבר צמחו הרקפות החינניות בינות בסלעים.

אג'קסיו - AJACCIO

זאת העיר הגדולה והבירה של קורסיקה. נפוליאון בונפרטה - קיסר צרפת הוא האיש הידוע ביותר שנולד כאן. למרות מעמדו הרם של נפוליאון , הקורסיקאים אינם מתגאים בו יותר מדי וזאת כיון שראו בו יותר משתף פעולה עם הצרפתים, מאשר קורסיקאי אמיתי שיש להתגאות בו. הראיה לכך היא שמדי פעם הם משחיתים בצבע את פסלו המפורסם כשהוא רוכב על סוס ומונומנטים אחרים שלו בעיר. כשאנו הגענו לא ראינו השחתה כזאת. אולי נרגעו.

מה הרקע לכך שהקורסיקאים אינם גאים בנפוליאון?

לאחר פרוץ המהפיכה הצרפתית קורסיקה הפכה למחוז צרפתי. מגמות הבדלנות של הקורסיקאים גרמו לסכסוכים תכופים עם שלטונות צרפת ועם נפוליאון שכיהן אז כקולונל במשמר הלאומי של אג'קסיו. המאבקים והסכסוכים הללו הובילו למלחמת אזרחים . נפוליאון הגיבור הגדול ברח אז מקורסיקה ואת זה לא שוכחים לו.

העתיד בהמשך לא היה ורוד, כיון שהגיעה מלחמת העולם ה-2 ובעקבותיה בשנת 1942 בניטו מוסוליני הפאשיסטי (לחץ) כבש את קורסיקה. איטליה נכנעה ב-1943. הגרמנים לבסוף גורשו מהאי ומי שעזרו לכך היו הצרפתים עם צבא צרפת החופשית. כך שב "הקשר הצרפתי" לאי. יחד עם זאת, הקורסיקאים נלחמים על עצמאותם עד עצם היום הזה.

האטרקציות שביקרנו

מחלוננו במלון צפינו בשעת הזריחה על נמל העיר עם הרבה מאד סירות, אניות ובתי העיר הצבעוניים. אומרים כי סמלה המסחרי של העיר היא בשורת הבתים הצבועים בצבע צהוב פסטל ושדרה מרשימה של עצי דקל המקבלת את פני המגיעים אליה מהים. לא נפלתי מכך כי ישנם אתרים מעניינים יותר בעיר עד שנתקלתי בציור הזה שנראה מדהים.

פסלו המפורסם של המצביא נפוליאון בונאפרטה רכוב על סוסו כשהים מאחוריו.

נפוליאון ויחסו ליהודים - אם תרצו אין זו אגדה 150 שנים לפני הקמת המדינה !!!

על ההסטוריה של נפוליאון ויחסו ליהודים כתב -Weider Ben (אודותיו לחץ כאן) שהיה בין היתר גם הסטוריון בכתבה זאת (לחץ)

להלן תקציר מדבריו: ב- 1798 .12.6 כשהצרפתים כבשו את מלטה, התברר לנפוליאון כי היהודים אינם מורשים לקיים את דתם בבית כנסת. נפוליאון חתם מייד הוראה לבנות בית כנסת.

כשצבאות צרפת צרו בעכו בזמן שהיה במסע לכיבוש פלסטין, נפוליאון הכין הכרזה לפיה פלסטין הפכה למדינה יהודית עצמאית. הוא היה בטוח שתוך כמה ימים יכבוש את עכו, ואז יגיע לירושלים כדי להכריז על כך. הכרזה שהוכנה נשאה את התאריך 20.4.1799. כפי שידוע לפי ההסטוריה הכיבוש על עכו לא הצליח בגלל הבריטים וכך היהודים נאלצו להמתין 150 שנים עד להכרזת מדינת היהודים - מדינת ישראל.

בתקופות שונות בקריירה של נפוליאון הוא גילה אהדה רבה ליהודים. ב-27.9.1791 לאחר המהפכה הצרפתית שאירעה בשנת 1789 , צרפת אימצה צו שהעניק ליהודי צרפת אזרחות מלאה רק שהאסיפה המחוקקת לא הוציאה חוקים בהתאם. נפוליאון היה המנהיג היחיד שהעניק ליהודים שוויון כשהאומות האחרות שמרו אותם בעבדות. במדינות שכבש הוא ביטל את החוקים שהגבילו את היהודים לחיות בגטאות. בשנת 1807 הוא קבע את היהדות כאחת הדתות הרשמיות בצרפת כמו יתר הדתות .

יש הטוענים כמו ההסטוריון בן ויידר שנפוליאון לא עשה זאת מאהבת היהודים אלא ממניעים ואינטרסים פוליטיים אחרים. הוא ראה תועלת פוליטית לטווח ארוך לאימפריה שלו. כתבה מהויקיפדיה (לחץ) מהסדרה של בן ויידר (לחץ) וכתבה נוספת שלו כאן. (לחץ).

הקתדרלה Cathedral of Our Lady of the Assumption of Ajaccio👇👇👇

זאת הכנסייה הידועה גם בשם עליית מרים הקדושה. זו כנסייה רומית קתולית. היא בנוייה בסגנון אדריכלי של בארוק /מנייריסטי. היא נבנתה בין השנים 1577 - 1593. נבנתה במקום הקתדרלה הקודמת שנהרסה בשנת 1553. בקתדרלה זאת הוטבל נפוליאון בונאפרטה בשנת 1771.

על הכנסייה ופנימיותה ניתן לקרוא כאן (לחץ).

האגדה מספרת: כי כשאימו של נפוליאון - לטיציה כשהייתה בהריון והתפללה בכנסייה זו, שלפתע חשה בצירי לידה. היא מיהרה לבית בונאפרטה שנמצא בסמוך, לא הספיקה לעלות למעלה וילדה את נפוליאון בקומה הראשונה של הבית לפני שהספיקה להגיע לחדר השינה שלה . (כך היה פעם שילדו בבית).

הרחוב בו נמצא ביתו של נפוליאון
בהמשך הרחוב תגיעו לבית בונאפרטה
ביתו של נפוליאון בקומה הראשונה שהפך למוזיאון
הכניסה לבית בונאפרטה עם צילומי המבקרים המפורסמים כאן

על ביתו של נפוליאון ואילן היוחסין - ניתן לקרוא כאן.(לחץ). על כתובת , ימי פתיחה וכרטיסים כאן. (לחץ).

השוק החיצוני והמקורה

מהעבר השני של הרחוב, מול השוק, מספר בתי קפה קטנים, שבאחד מהם נעצרנו לשתות קפוצ'ינו עם קורסון. הופתענו שהביאו לנו סלסלה עם הרבה קורסונים. בתי קפה קטנים אלו הזכירו לי את צרפת. וכן מדברים כאן צרפתית, איטלקית , אנגלית וגם קורסית.

בחלק הלא מקורה של השוק, בחזית, פגשנו אשה שהכינה ומכרה עוגיות לרבות ללא גלוטן. הם מצאו חן בעייני, אבל לאחר ארוחת בוקר דשנה מי יכול לאכול עוד משהו? היא נראית אשה קשוחה - תביטו על תווי פניה ועמידתה.

קשוחה משהו לא?
צנוניות כה יפות וטריות

היות והשוק גובל בנמל, היו בשוק גם דגים ושרצים שונים, אך אחסוך זאת מכם.

כשראינו את העוגיות לא יכולנו להתאפק
כשהגענו לדוכן התה והקפה הופתעתי למצוא כאן את המלצר בדמות נפוליאון.
הופתעתי למצוא כאן את הצייר שמצייר את המבנה למטה

הצייר ☝☝מצייר את בית העירייה המרשים של העיר Ajaccio .

בית העירייה נמצא ברחוב - Av. Antoine Serafini, 20000 Ajaccio 👇👇

בית העירייה
הכתר של נפוליאון תלוי לא הרחק מפסל נפוליאון ובלילה מואר יפה.

ציורי קיר בעיר

את פרידה קאלו זיהיתי אבל מי צוייר לידה? אולי זה דייגו ריבארו בצעירותו שהיה אהבת חייה?

אפילו אקוודוקט ראיתי בדרך ליציאה מהעיר.

הכפר PIANA

הכפר נמצא צפון מערבית לאז'קסיו. הוא לא כפר שהיינו באים במיוחד לבקרו, אבל הוא שוכן במיקום מצויין לצפות ממנו על מפרץ פורטו היפיפה. ממנו נוסעים על כביש D81 שהוא נחשב לאחד הכבישים היפים באירופה. אלו המראות של CALANQUES (שפירושו נקיק) שנמתח לאורך 11 ק"מ עד שמגיעים ל-פורטו. המראות יוצאים מהכלל בצורות ההרים הנופלים לים, בצבע אדמדם על רקע הים הכחול-תכול. מדי פעם מרגישים כאילו יש שם נטיפים ולעתים צורות משונות. האירוזיה של ההרים האדמדמים יוצרת את הצוקים המשוננים והצורות המיוחדות. כשנוסעים לעת שקיעה כפי שנסענו, זה מעצים עוד יותר את החוויה, שאפשר לקרוא לה אפילו חוויה מיסטית.

פרופיל של אישה
אצבע אלהים - צילמה חיה זייפל

בדרך לפורטו , בדרך שאמנם קצרה רק 11 ק"מ אבל אינה קלה לנהיגה. עצרנו בבית הקפה הזה שהנוף ממנו לקלנק מהמם. הקפוצ'ינו היה טעים. ליד השירותים פגשתי הורטנזיות.

הורטנזיות בסוף פריחתן

פיאנה בנויה על רמה בגובה 438 מ' . ההרים סביב ובדרך מגיעים עד לגובה של 500 מ' לערך.

בכפר קיימים מינימרקט, מסעדה ובאר עם שולחנות הצופים לנוף ולים.

האגדה מספרת: שהשטן התאהב ברועת צאן אך היא לא נענתה לחיזוריו וקראה לעזרה לבעלה. כנקמה על סירובה, השטן בהתקף זעם גרם למפולת , שלאחריה החל לחצוב בסלעים את הרועה הסרבנית, את בעלה והעדר . זמן קצר לאחר מכן, סנט מרטין בירך את המקום וריכך את זעמו של הנוף ע"י יצירת מפרץ שליו למרגלות הצוקים המשוננים.

כנסיית הבארוק

כנסיית הבארוק - ASSUMPTION CHURCH היא האתר ההסטורי המרשים בכפר. צמוד אליו מגדל פעמונים גבוה שבתוכו ציורים של צייר קורסיקני. בנייתה הסתיימה בשנת 1792.

הכפר פיאנה
הכנסיה בפיאנה.

בעוד אני יוצאת מבית הקפה לפתע על הכביש עוברת שיירת מכוניות ענתיקות, כפי שאני אוהבת. כשנגיע מאוחר יותר למלון בפורטו עוד נפגוש אותם ונגלה את סיבת המצאותם.

צילומי הענתיקות על רקע הנוף של הקלנק.

פורטו - PORTO

פורטו הוא כפר במערב קורסיקה ומבחינתי הוא הפנינה בטיול. המבט על השקיעה כשהקלנק ברקע, עם מגדל השמירה מימי עברו עוצר נשימה. וגם לעלות עד לפסגתו מעריכה ששווה, רק שלי היה קשה לעלות מהמרינה עד המלון בתום השייט. מגדל השמירה נבנה במאה ה-16.

בנוסף מהמרינה מפליגות סירות וספינות לשמורת הטבע סקנדולה המהממת.

בפורטו עצמה ישנם בתי מלון, מסעדות, בארים ואווירה נעימה. עדיף לא לנסוע בדרך העקלקלה והצרה בין פיאנה לפורטו בחודשים יולי-אוגוסט העמוסים לעייפה.

כשמתקרבים לפורטו ורואים את המרינה ובתי הכפר המראה מהפנט. תגדילו את הצילום.

כשהגענו למלון צפינו לעת ערב איך ההרים האדמדמים מתכסים בפסגותיהם בעננים ומעט ערפל והשמש אט אט שוקעת.

צולם ע"י יהודה
השמש תיכף נבלעת בים

המכוניות הענתיקות הללו הגיעו לראלי מיוחד במלואת 100 שנים לייצור מכוניות של חברת MG. כל בעלי המכוניות הגיעו לראלי שהתקיים בין התאריכים 9-11.10.2023. אנו הגענו בזמן הנכון. הנהגים ובנות זוגם התארחו במלון אחר. זכינו לצפות במכוניות ובנהגים מקרוב בנסיעה וגם בחנייה .

שלט קורסיקה על אחת המכוניות
שקיעה בפורטו

בשעות הבוקר המוקדמות ולפני ארוחת הבוקר ירדתי למרינה לראות את הפריחה מקרוב

על רקע המפרץ.

ירידה לכיוון המרינה בפורטו
החוף לפני המלון בבוקר

The Scandola Nature Reserve

השמורה הנ"ל הוכרזה כשמורת טבע בשנת 1975. היא נבחרה גם כאתר מורשת טבע עולמית של אונסק"ו.

היא משתרעת על פני שטח אדמה של 900 דונם ושטח ימי של 1000 דונם. זו שמורה ששווה מאד לבקר בה בסירה או בספינה לשייט מינימום של 3 שעות. אני לא שבעתי מהמראות המהממים.

לעתים ניתן להבחין בעת השייט בדולפינים רק שלנו לא היה מזל כזה. גם ציפורים בקושי ראינו אבל ככה זה כשלא מתאמים פגישה.😜

תצורות סלע מוזרות צצות ממי הבדולח ואתם מוזמנים לחפש דמויות כיד הדמיון הטובה עליכם.

מהי החיה העולה מהים ולה ראש של כלב
הזוג המתנשק נשיקה צרפתית
אולי זו יונה או איזה דג שעלה מהים?

במי הים כאן אמורות להיות הרבה אצות ודגים אך לא הבחנתי. התלהבתי מצבעי האזמרלד של המים ועומקם.

המרינה עם בתי המלון , בתי הקפה והמסעדות בפורטו
מקום המעגן והיציאה לשייט
ישנם סוגים שונים של כלי שיט במרינה.

קניון ספלונקה - SPELUNCA

קניון ספלונקה נמצא מזרחה מפורטו והוא מהמרשימים בחלק ההררי של קורסיקה. צוקי גרניט צהבהבים מתנשאים לגובה מעל 1000 מ'. מצוקי הגרניט בצבע הללו הם משוננים ולמרגלותיהם עמקים צרים. בין הנקיקים עצי אורן זקנים וגבוהים, דרכים עתיקות של רועים שפעם עברו בהן שודדים ומבריחים. היום כבר אינם שם.

מדי פעם עיזים חוצים את הכביש ורצים בשוליו. ואני רק חוששת שלא יפלו לתהום. מדי פעם פוגשים גם חזירי בר .

עמוק למטה זורם נחל

כבר בתחילת הקניון הבחנו ממרחק בכפר Ota ,שנדמה כי נדבק למרגלות הצוקים.

הוא שוכן בתחילת הקניון בחלקו הנמוך יותר.

הכפר EVISA

כפר זה שוכן דרומית מ-OTA בגובה של 850 מ', והוא הנקודה הגבוהה של קניון ספולנקה. הכביש המוביל לכאן הוא כביש D84. לפני שמגיעים לכאן פוגשים בדרך עצי ערמונים. כשמגיעים לכאן פוגשים בצד שמאל של הכביש בתי קפה ומסעדות. מימיננו כנסיית SAINT MARTIN ממנה ניתן לצפות על ההרים היפים. למיטיבי הלכת ניתן מכאן ללכת רגלית עד הכפר OTA בשביל הליכה בן 3 שעות, שבמהלכו עוברים דרך 2 גשרים שנבנו במאות ה-15 וה-18 לספירה .

כפר חביב

במהלך הדרך מ-EVISA לכיוון CORTE (שבעברה הייתה עיר הבירה של קןרסיקה לתקופה קצרה, ובה נבנתה האוניברסיטה הראשונה). בדרך צפינו באגם מלאכותי שנחסם ע"י סכר ושמו להלן:

CALACUCCIA BARRAGE. בהמשך הדרך עוברים דרך קניון נוסף מדרגות סנטה רגינה. (לחץ) משמאלנו עצי ערמונים, ערוץ יפיפה ודרמטי עם מים הזורמים בנחל גולו. כאן המקום כבר בגובה של 300 מ'.

כביש D84 נסלל במאה ה-19, הוא צר מאד ומדי פעם קיימות הרחבות כדי שמכוניות יוכלו לתת זכות קדימה לרכבים הבאים מהכיוון הנגדי.

איני יודעת מה אתכם, אבל אני עדיין חשה את פעימות הלב שלי מהנסיעה בשני הקניונים הללו.

הכביש הצר שלו הרחבות שיעזרו לנהר כשרכב בא ממולו

ההרים הגבוהים בקורסיקה

בקורסיקה קיימים 20 הרים שפסגותיהן מעל 2000 מ'. בראש ההרים נמצא הר Monte Cinto. שגובהו 2706 מ'. לעומת גובה זה ההר הגבוה בשווייץ -Monte Rossa שגובהו רב יותר ומתנשא לגובה 4,634 מ'.

השני בגובהו - Capu Ciuntrone שמתנשא לגובה 2660 מ'.

השלישי בגובהו - Monte Rotondo גובהו 2,622 מ'.

הלינה בערב זה הייתה במלון בפורטו וקיו ולמחרת שבנו במעבורת להמשך הטיול בסרדיניה.

לסיכום:

קורסיקה היא בדיוק יעד שמתאים לי. טיילנו בטבע מדהים בכל מקום . ללא ערים גדולות עם גורדי שחקים. הייתה לי הזדמנות לשפשף מעט את הצרפתית שמזמן לא שוחחתי. מזג האוויר באוקטובר היה נפלא ולא ירדה עלינו אפילו טיפה אחת של גשם.

⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

אם אהבתם את הכתבה אשמח שתלחצו על מילת התודה למטה.👇👇👇

אודה לכם מאד אם תוסיפו גם תגובה או הערה/הארה.

לכתבה על תחילת הטיול - סרדיניה האי היפה, האותנטי והמפתיע!(לחץ).