הלילה היה קצר. בקושי ישנו 4 שעות שמלאו את המצברים. שש בבוקר השקמה.
אחרי ארוחת בוקר טובה אנחנו נוסעים לתחנת הרכבת הענקית של טוקיו בה עוברת רכבת הבולט שינקאנסן שהיא
רשת רכבות המהירות של יפן.
אנחנו עוברים את אזור גינזה המפואר וממהרים לרכבת הבולט של שעה 10 בבוקר.
המדריכה מספרת על הרכבת .
יפן הייתה המדינה הראשונה בעולם שבנתה מסילות מיוחדות לרכבות מהירות בלבד.
בגלל אופיה ההררי של המדינה. רשת המסילות הלאומית הישנה ביפן התפתלה סביב מכשולי הקרקע .
מהירות הנסיעה הייתה אטית. לכן התעורר ביפן צורך גדול לרכבת מהירה.
המרחק מטוקיו לנגויה הוא 3050 ק"מ. המרחק מטוקיו לטקימה הוא 1006 ק"מ ומשם לנארה עוד 280 ק”מ.
מקיוטו להירושימה 250 ק"מ מטוקיו לפוקושימה 370 ק"מ. עוד מוסיפה קיקו תיאור הכינויים שנתנו היפנים לערים המרכזיות.
טוקיו נחשבת לאריסטוקרטית ובירוקרטית. טאקיאמה ישנונית, אוסקה תעשייתית.
זמן ביפן, הוא דבר חשוב ביותר! אין איחורים!
הכניסה לתחנת הרכבת
המדרכה מסומנת לכבדי ראייה ועיוורים.
הדרך ברור בכל יפן. על המדרכות, המעברים, ברכבת ועוד.
כניסה רחבה לכיסאות גלגלים.
מאז נפתחה מסילת טוקאידו שינקאנסן בשנת 1964 התפתחה הרשת, והחל מתחילת המאה ה-21 היא מחברת את רוב הערים הראשיות באיים הונשו וקיושו באמצעות רכבות שמהירותן מגיעה ל-370 קמ"ש וזאת בסביבה הנתונה תמיד לסכנות
של רעשי אדמה וסופות טייפון.
הקו טוקאידו שינקנסן (טוקיו – שין – אוסקה) הוא הקו העמוס בעולם עם תנועה של 1.16 מיליארד נוסעים בשנה.
פירושו המילולי של השם "שינקנסן" ביפנית הוא "קו ראשי חדש" ובמובנו הצר מתייחס למסילה בלבד.
בעוד ששמן הרשמי של הרכבות ביפנית הוא "סופר מהירה",השינקאנסן נוסעת על מסילה ברוחב תקני (1,435 מ"מ), ועוברת במנהרות ועל גשרים כדי לחצות מכשולים, במקום להתפתל סביבם. בכך מקצרת מאוד את זמן הנסיעה.
מפת הרכבת, פרטים על הקווים בקישור כל הזכויות למפה שמורות לויקיפדייה.
המדריכה מאמתת את הכרטיסים המוזמנים.
האריזות מעוררות תאבון באסתטיות ובניקיון.
הרכבת מגיעה לרציף, הנוסעים שומרים מרחק מהפתח שנפתח במקומות בהם תיפתח הדלת. השאר מוגן בגדר
בתוך כמה שניות הרכבת מתרוקנת.
בתחנה ממתינים לנו אנשי הרכבת הם מלווים אותנו לדלתות המתאימות וממתינים יחד אתנו להגעת הרכבת.
מסביב בתי קפה סגורים להמתנה לרכבת. ניתן לרכוש ארוחות מוכנות לאכילה על הרכבת כי ברכבת הן יקרות,
שתייה עיתונים ספרים ומה לא בעצם. והכל מצוחצח.
הדרך לרציף המיועד.
הרכבת הנגדית
בצד ממתינה בשקט גבר' מנקה מצוחצחת כך, שקשה להבחין שזו אשת ניקיון.
הזמן הוא קריטי, יש ליפנים זמן קצוב לנקות את הקרון עד להכנסת האנשים.
דרך החלון אנחנו רואים את המנקה עם כפפות אוספת מה שנשאר אם נשאר.
במקביל, איש אחזקה מרוקן את העגלה שהוכנה על הרכבת מראש בה יש תרמוסים ריקים כנראה והוא במהירות
מחליף אותם בחדשים כדי שיספיקו עד לתחנה הבאה שם יוחלפו שוב.
קשה להעביר את הביצוע הנקי המהוקצה ואת הניקיון המבריק מסביב.
אנשי האחזקה והניקיון עוזבים ואנחנו מוזמנים לעלות דרך שתי כניסות לקרון אחד כדי לקצר את זמן העליה.
משטח נפרש בין הרציף לרכבת ואנחנו עולים במהירות לרכבת בלי שיאיצו בנו ויושבים במקומות מסומנים מראש.
כיסאות הגלגלים הרגילים מתקפלים ומובלים לפינה מיועדת, הממונעים נמצאים ברחבה מיועדת לכך.
במושב יש מקום לרגלים. החלונות מצוחצחים. והבולט יוצאת בדרכה לנגויה. הנוף מהרכבת נפלא.
כל הקרונות המיוחדים מסומנים.
הכיתוב מולנו על הכיסאות אומר הכל.
ישיבה מרווחת.
מבט מהרכבת
לאחר שעתיים של נסיעה אנחנו מגיעים לתחנת ביניים. בניגוד לנוסעים אנחנו יורדים מהבולט וממשיכים
את דרכנו באוטובוס שממתין לנו מחוץ לתחנה.
יש לנו נהג חדש מארקון מהמורו. הוא ילווה אותנו מספר ימים.
המשך יבוא
יפן חלק 1, יפן חלק 2, יפן חלק 3, יפן חלק 4 ,חלק 5,חלק 6,חלק 7 , חלק 8, חלק 9,חלק 10