המפה של הקרמלין,זכויות לויקיפדיה

המקום מרשים, כנסיות מכל צד.

הקרמלין

מגדל הפעמונים של איוואן הגדול

הפעמונים

זכויות לצילום זה לויקיפדיה מגדל פעמונים הניצב במרכז הקרמלין במוסקבה בירת רוסיה. המגדל הוא הגבוה במתחם הקרמלין, ומתנשא לגובה של 81 מטרים. עד למאה ה-19 זה היה הבניין הגבוה בעיר. במגדל הוצבו 34 פעמונים. הוא נבנה בסמוך לקתדראלת העלייה, קתדראלת המלאך מיכאל וקתדראלת הבשורה, בצידה המזרחי של כיכר הקתדרלות, במיקום הנחשב לנקודה המרכזית של העיר מוסקבה בשנת 1329 הוקם באתר בו נמצא כיום המגדל, מגדל הפעמונים הראשון העשוי אבן בעיר מוסקבה.
מגדל זה היווה חלק מכנסיית איוואן של הסולם אשר כונתה "כנסיית איוואן של הסולם, אשר מתחת לפעמון" בשם המגדל בעקבות מותו של איוואן השלישי הוא"איוואן הגדול" בשנת 1505 הורה בנו, ואסילי השלישי על הקמת מגדל פעמונים חדש להנצחת זכר אביו. המגדל הוקם בין השנים 1505 – 1508 על יסודות מגדל הפעמונים הישן. מגדל כלל שני מפלסים בהם ניצבו פעמונים. בשנת 1600, בהוראת בוריס גודונוב הוגבה המגדל לגובהו הנוכחי והיה למגדל הגבוה ביותר בעיר מוסקבה. על פי צו של הצאר נאסרה בניית מבנים הגבוהים מהמגדל.
 בין השנים 1523 – 1543 נבנה בצמוד למבנה מגדל הפעמונים של העלייה בתכנונו של האדריכל האיטלקי פטרוק מאלי פרייצין . פעמון שבור שמוליך אותנו אל רחבת המצעד.

פעמון הצאר

פעמון הצאר , צאר-קולוקול הוא פעמון ענק המוצב בקרמלין. זהו הפעמון הגדול ביותר בעולם. משקלו כ- 216 טון .
פעמון הצאר נבנה ביוזמת הקיסרית אנה. הוא נבנה על ידי איוון מוטורין ובנו מיכאיל, יצרני פעמונים ידועים ברוסיה, בשנים 1733-1735. מוטורין האב מת באוגוסט 1735 לפני יציקת הפעמון. את העבודה סיים בנו.
על הפעמון ישנם עיטורים, דיוקנאות וכתובות מעשה ידיהם של אמנים שונים. הפעמון עשוי ברונזה, גובהו 6.2 מטרים, קוטרו בחלקו התחתון 6.6 מטרים ועוביו המקסימלי כ-60 סנטימטרים. הפעמון לא צלצל מעולם – בשריפה שאחזה ב-1737 בבנייני העץ שבקרמלין נסדק הפעמון, בעודו מונח בבור היציקה, ושבר במשקל של 11.5 טונות נפרד ממנו. לאחר שנשבר, נותר הפעמון באתר היציקה שלו במשך כ-100 שנים. ב-1812, לאחר כיבוש מוסקבה, חשב נפוליאון לקחת את הפעמון לצרפת כחלק ממסע ניצחון, אך עקב קשיים לוגיסטיים נשאר הפעמון במקומו.
 רק ב-1836 הוצב הפעמון על בסיס מתומן ליד מגדל הפעמונים של איוואן הגדול בחצר הקרמלין כשלצידו החלק השבור.

בדרך תותח ענק

תותח הצאר "ברוסית צאר פושקה" הוא תותח-על אשר הוזמן בשנת 1586 ביוזמת הצאר פיודור הראשון וניצוק על ידי אנדרי צ'וחוב. התותח ניצב כיום במרכז הקרמלין במוסקבה.
התותח שוקל 38 טונות, אורכו 5.34 מטרים, קוטר קנהו 890 מ"מ וקוטרו החיצוני 1,200 מ"מ. תותח זה הוא תותח ההוביצר הגדול ביותר שניצוק אי פעם. בסמוך לתותח ניצבים כדורי תותח במשקל 2 טונות. כדורים אלה הוצבו לקישוט בלבד בשנת 1835 וקוטרם גדול מקוטרו של התותח כך שלא ניתן לעשות בהם שימוש. התותח מעוטר בתגליפים המתארים את הצאר פיודור הראשון כרוכב על סוסו. כן התותח שנוצר בראשית המאה ה-19 היה עשוי מעץ נשרף בשנת 1812. בזמן כיבוש העיר מוסקבה על ידי נפוליאון בונפרטה.
כן המתכת הנוכחי הוצב לאחר תבוסת נפוליאון. התותח ממוקם בסמוך לפעמון הצאר – הפעמון הגדול בעולם. בניגוד לאגדה אורבנית לפיה, בדומה לפעמון, מעולם לא נעשה בתותח שימוש, בדיקה שנערכה בשנת 1980 באקדמיה הצבאית דז'רז'ינסקי מצאה שרידי אבק שריפה בלוע התותח, דבר המלמד על כך שירו בו לפחות פעם אחת.
 המשך יבוא

חלק 1,חלק 2, חלק 3,חלק 4, חלק5 , חלק 6 , חלק 7 ,חלק 8,חלק 9,חלק 10,חלק 11,חלק 12,