7.5.2012 בשעה 06:10 היה עלינו להמריא מנתב"ג. באחור גדול יצא המטוס למדריד.
טיסה שלוקחת כ- חמש וחצי שעות עד לחניה בת שעה במדריד בדרכנו לאקוודור. התברר שאחור בחברה זו,הוא דבר שבשגרה. בהתחשב ב -4 שעות שצריך להיות בשדה לפני הטיסה,סגרנו לא מעט שעות וזה לא הכל. כאשר הגענו לשמי מדריד,התור לנחיתות היה כל כך גדול,שהמטוס חג באוויר יותר מעשרים דקות עד לנחיתה ועד לעצירה מוחלטת עוד פרק זמן. חששנו שנאחר למטוס לקיטו שבאקוודור. הרגיעו אותנו שהמטוס לא ימריא עד שנעלה. נחתנו באחור ולא הייתה לנו אפילו 1/2 שעה למנוחה שירותים או חילוץ עצמות. הריצו אותנו לסוף השדה למטוס שייקח אותנו לאקוודור. במזל,הספקנו לעבור דרך השירותים. לקח זמן עד שכיסאות הגלגלים הגיעו.
שוב בדיקה ביטחונית מדוקדקת, ולא לשכוח שלוקח זמן לעלות לטיסה. חלק מאיתנו מעבירים למושב בכסא צר עד למקום הישיבה. אנחנו מתורגלים היטב ועושים זאת בזריזות ממש. כל אחד/ת יודעים את חלקם בשטח. מטיילים יחד כבר הרבה שנים. ברוב הטיסות מכניסים אותנו לפני הנוסעים ומורידים בסוף. הפעם,המטוס היה מלא נוסעים. זה לא בדיוק נעים להתחכך ביושבים כאשר המעברים כל כך צרים, למזלנו הייתה הבנה מלאה מצד הנוסעים.
הינשוף על המטוס שממתין לנו.
כך הרגשנו מהרגע הראשון וכך היה לאורך כל הטיול.
חיכתה לנו נסיעה של כ-40 דקות מהשדה למלון עקב השעה והעומס בכבישים. היינו רעבים צמאים ועייפים אחרי כמעט 30 שעות של חסך שינה. למרות זאת היינו שמחים ועליזים. עשינו סיבוב קצר עם האוטובוס בעיר המיוחדת. והגענו למלון הולידי אין היפה בקיטו,התמקמנו במהירות במלון ויצאנו שוב עם הרכב לארוחת ערב במסעדה סמוכה. במלון בו שהינו,מגישים רק ארוחת בוקר. המילים הראשונות שלמדנו היו: הולה=שלום,צ'או=להתראות,גרסיאס =תודה,בואנוס דיאס =בוקר טוב, בואנס תרדס =ערב טוב,בואנס נוז'ס =לילה טוב.
בזמן שתרגלנו ספרדית, המדריך עבר מאחד לשני והסביר לנו מה בתפריט. לקח מאיתנו הזמנה למנה ראשונה,עיקרית,מנה אחרונה ושתייה. במסעדה נחמדה זו אכלנו בהמשך מספר פעמים. לימים התברר לנו שבעלי המסעדה הם יהודים. הם עשו מאמץ גדול מכל הלב שנהנה מאוד מהארוחות. כך הרגשנו. ההגשה הייתה איטית כמקובל בארץ זו.
אכלנו בתאבון.
מאכל אקוודורי טיפוסי תפודים ואבוקדו.
דוגמית למנה צמחונים
פלפל מקומי ומרק
אחד מהקינוחים שהחברים נהנו ממנו מאוד. בזמן הארוחה המדריך לא בזבז זמן והסביר לנו מעט על הגובה של קיטו והתנהלות. פרט חשוב בהחלט. פרשנו מאוחר לאוטובוס שהסיע אותנו למלון הקרוב. היינו עייפים מידי לעשות את הדרך רגלית ,המרחק חמש דקות מהמלון. כל שרצינו הוא שירותים,מקלחת טובה ולישון. 8.5 יום שלישי.
לאחר ארוחת בוקר טובה במלון, האוטובוס הצבאי המיוחד שיש לו מעלית מאחור ממתין לנו בחנית המלון.
אנחנו עולים לאוטובוס במהירות. הנהגים מופתעים מהזריזות. חלק מהכיסאות עולה לטנדר שמלווה אותנו
כל הדרך. אנחנו פונים דרך רחובות קיטו הנקיים לתצפית על העיר בגובה 4000 מטר פלוס.
ביציאה מהמלון
בדרך לרכבל כדי להשקיף על הנוף היפהפה של קיטו.
הגרפטי על הקירות עוני עוני מול עושר
הדרך אל הרכבל בצד הדרך אקליפטוסים כסופים. האקליפטוסים הכסופים המרשימים
רוקו פיצינצה מרחוק,אחד מהרי הגעש הרבים שעוטפים את קיטו. הר הגעש רוקו פיצינצה נקרא על שם של אל. ההתפרצות של ההר רוקו פיצינצה יצרה עוד מכתשים והרי געש. גלגל הרכבל שמעלה לגובה 4000 מטר בהפסקות. הדרך שעולה הרכבל אל הפסגה שמות התחנות שבדרך מסומנות בצילום למעלה
המשך יבוא
חלק 1
טיסה שלוקחת כ- חמש וחצי שעות עד לחניה בת שעה במדריד בדרכנו לאקוודור. התברר שאחור בחברה זו,הוא דבר שבשגרה. בהתחשב ב -4 שעות שצריך להיות בשדה לפני הטיסה,סגרנו לא מעט שעות וזה לא הכל. כאשר הגענו לשמי מדריד,התור לנחיתות היה כל כך גדול,שהמטוס חג באוויר יותר מעשרים דקות עד לנחיתה ועד לעצירה מוחלטת עוד פרק זמן. חששנו שנאחר למטוס לקיטו שבאקוודור. הרגיעו אותנו שהמטוס לא ימריא עד שנעלה. נחתנו באחור ולא הייתה לנו אפילו 1/2 שעה למנוחה שירותים או חילוץ עצמות. הריצו אותנו לסוף השדה למטוס שייקח אותנו לאקוודור. במזל,הספקנו לעבור דרך השירותים. לקח זמן עד שכיסאות הגלגלים הגיעו.
שוב בדיקה ביטחונית מדוקדקת, ולא לשכוח שלוקח זמן לעלות לטיסה. חלק מאיתנו מעבירים למושב בכסא צר עד למקום הישיבה. אנחנו מתורגלים היטב ועושים זאת בזריזות ממש. כל אחד/ת יודעים את חלקם בשטח. מטיילים יחד כבר הרבה שנים. ברוב הטיסות מכניסים אותנו לפני הנוסעים ומורידים בסוף. הפעם,המטוס היה מלא נוסעים. זה לא בדיוק נעים להתחכך ביושבים כאשר המעברים כל כך צרים, למזלנו הייתה הבנה מלאה מצד הנוסעים.
הינשוף על המטוס שממתין לנו.
7.5.2012 בשעה 06:10 היה עלינו להמריא מנתב"ג. באחור גדול יצא המטוס למדריד.
טיסה שלוקחת כ- חמש וחצי שעות עד לחניה בת שעה במדריד בדרכנו לאקוודור. התברר שאחור בחברה זו,הוא דבר שבשגרה. בהתחשב ב -4 שעות שצריך להיות בשדה לפני הטיסה,סגרנו לא מעט שעות וזה לא הכל. כאשר הגענו לשמי מדריד,התור לנחיתות היה כל כך גדול,שהמטוס חג באוויר יותר מעשרים דקות עד לנחיתה ועד לעצירה מוחלטת עוד פרק זמן. חששנו שנאחר למטוס לקיטו שבאקוודור. הרגיעו אותנו שהמטוס לא ימריא עד שנעלה. נחתנו באחור ולא הייתה לנו אפילו 1/2 שעה למנוחה שירותים או חילוץ עצמות. הריצו אותנו לסוף השדה למטוס שייקח אותנו לאקוודור. במזל,הספקנו לעבור דרך השירותים. לקח זמן עד שכיסאות הגלגלים הגיעו.
שוב בדיקה ביטחונית מדוקדקת, ולא לשכוח שלוקח זמן לעלות לטיסה. חלק מאיתנו מעבירים למושב בכסא צר עד למקום הישיבה. אנחנו מתורגלים היטב ועושים זאת בזריזות ממש. כל אחד/ת יודעים את חלקם בשטח. מטיילים יחד כבר הרבה שנים. ברוב הטיסות מכניסים אותנו לפני הנוסעים ומורידים בסוף. הפעם,המטוס היה מלא נוסעים. זה לא בדיוק נעים להתחכך ביושבים כאשר המעברים כל כך צרים, למזלנו הייתה הבנה מלאה מצד הנוסעים.
מקווה לא לטוס יותר בחברה מאוד "חמודה" זו. בניגוד לחברה פנימית באקוודור שטיפלה בנו בצורה יוצאת דופן ועל כך בהמשך. לאחר כ- 1/2 11 שעות טיסה נוספות, נחתנו בשדה התעופה שנמצא במרכז קיטו שבאקוודור באחור די גדול. בשדה חיכו לנו חואן,מדריך מרשים והמקסים ודיאנה המדריכה בעלת החיוך הענק שובה הלב.טיסה שלוקחת כ- חמש וחצי שעות עד לחניה בת שעה במדריד בדרכנו לאקוודור. התברר שאחור בחברה זו,הוא דבר שבשגרה. בהתחשב ב -4 שעות שצריך להיות בשדה לפני הטיסה,סגרנו לא מעט שעות וזה לא הכל. כאשר הגענו לשמי מדריד,התור לנחיתות היה כל כך גדול,שהמטוס חג באוויר יותר מעשרים דקות עד לנחיתה ועד לעצירה מוחלטת עוד פרק זמן. חששנו שנאחר למטוס לקיטו שבאקוודור. הרגיעו אותנו שהמטוס לא ימריא עד שנעלה. נחתנו באחור ולא הייתה לנו אפילו 1/2 שעה למנוחה שירותים או חילוץ עצמות. הריצו אותנו לסוף השדה למטוס שייקח אותנו לאקוודור. במזל,הספקנו לעבור דרך השירותים. לקח זמן עד שכיסאות הגלגלים הגיעו.
שוב בדיקה ביטחונית מדוקדקת, ולא לשכוח שלוקח זמן לעלות לטיסה. חלק מאיתנו מעבירים למושב בכסא צר עד למקום הישיבה. אנחנו מתורגלים היטב ועושים זאת בזריזות ממש. כל אחד/ת יודעים את חלקם בשטח. מטיילים יחד כבר הרבה שנים. ברוב הטיסות מכניסים אותנו לפני הנוסעים ומורידים בסוף. הפעם,המטוס היה מלא נוסעים. זה לא בדיוק נעים להתחכך ביושבים כאשר המעברים כל כך צרים, למזלנו הייתה הבנה מלאה מצד הנוסעים.
כך הרגשנו מהרגע הראשון וכך היה לאורך כל הטיול.
חיכתה לנו נסיעה של כ-40 דקות מהשדה למלון עקב השעה והעומס בכבישים. היינו רעבים צמאים ועייפים אחרי כמעט 30 שעות של חסך שינה. למרות זאת היינו שמחים ועליזים. עשינו סיבוב קצר עם האוטובוס בעיר המיוחדת. והגענו למלון הולידי אין היפה בקיטו,התמקמנו במהירות במלון ויצאנו שוב עם הרכב לארוחת ערב במסעדה סמוכה. במלון בו שהינו,מגישים רק ארוחת בוקר. המילים הראשונות שלמדנו היו: הולה=שלום,צ'או=להתראות,גרסיאס =תודה,בואנוס דיאס =בוקר טוב, בואנס תרדס =ערב טוב,בואנס נוז'ס =לילה טוב.
בזמן שתרגלנו ספרדית, המדריך עבר מאחד לשני והסביר לנו מה בתפריט. לקח מאיתנו הזמנה למנה ראשונה,עיקרית,מנה אחרונה ושתייה. במסעדה נחמדה זו אכלנו בהמשך מספר פעמים. לימים התברר לנו שבעלי המסעדה הם יהודים. הם עשו מאמץ גדול מכל הלב שנהנה מאוד מהארוחות. כך הרגשנו. ההגשה הייתה איטית כמקובל בארץ זו.
אכלנו בתאבון.
מאכל אקוודורי טיפוסי תפודים ואבוקדו.
דוגמית למנה צמחונים
פלפל מקומי ומרק
אחד מהקינוחים שהחברים נהנו ממנו מאוד. בזמן הארוחה המדריך לא בזבז זמן והסביר לנו מעט על הגובה של קיטו והתנהלות. פרט חשוב בהחלט. פרשנו מאוחר לאוטובוס שהסיע אותנו למלון הקרוב. היינו עייפים מידי לעשות את הדרך רגלית ,המרחק חמש דקות מהמלון. כל שרצינו הוא שירותים,מקלחת טובה ולישון. 8.5 יום שלישי.
לאחר ארוחת בוקר טובה במלון, האוטובוס הצבאי המיוחד שיש לו מעלית מאחור ממתין לנו בחנית המלון.
אנחנו עולים לאוטובוס במהירות. הנהגים מופתעים מהזריזות. חלק מהכיסאות עולה לטנדר שמלווה אותנו
כל הדרך. אנחנו פונים דרך רחובות קיטו הנקיים לתצפית על העיר בגובה 4000 מטר פלוס.
ביציאה מהמלון
בדרך לרכבל כדי להשקיף על הנוף היפהפה של קיטו.
הגרפטי על הקירות עוני עוני מול עושר
הדרך אל הרכבל בצד הדרך אקליפטוסים כסופים. האקליפטוסים הכסופים המרשימים
רוקו פיצינצה מרחוק,אחד מהרי הגעש הרבים שעוטפים את קיטו. הר הגעש רוקו פיצינצה נקרא על שם של אל. ההתפרצות של ההר רוקו פיצינצה יצרה עוד מכתשים והרי געש. גלגל הרכבל שמעלה לגובה 4000 מטר בהפסקות. הדרך שעולה הרכבל אל הפסגה שמות התחנות שבדרך מסומנות בצילום למעלה
המשך יבוא
חלק 1