בצילום למעלה גשר קובה
מעל לעשירית מרעידות האדמה בעולם התרחשות ביפן. הלוחות הטקטוניים מתחברים באזור זה עקב פעילות וולקנית.
אחריהן מגיע הצונאמי שגורם לנזקים רבים. את האזור פוקדים גם ציקלונים והשפעתם תלויה בכיוון ממנו הגיעו.
היפנים הם פסימיים כי כל הדברים מעבר יכולתם למנוע גורמים להם תחושה של “קבליזם” גם זו לטובה או אין מה לעשות.
לכן צריך לקבל. זה משפיע מאוד על המוטיבציה שלהם. וכתוצאה ישנן הרבה התאבדויות.
המדריכה מספרת שנמצא אוסף אנטולוגי של שירים נוגים שנכתבו על מכות הטבע הקשות ביפן.
סופר אנטרופולוג יפני ששכחתי את שמו כותב תאוריה שהיהדות והנצרות הן דתות מונוטאיסטיות. ביפן קיימת רבגוניות – האמנם? ההסבר שלו הוא שמונוטאיזם נולד במדבר ואפשר לתקשר עם האופק. וביפן 2,3 צעדים ולא מתאפשר לך לראות משהו כולל.
הוא שואל -האם בני אדם מתנהגים כמו חיה ועונה שהאדם איננו יכול להיות חיה.
היה מעניין לשמוע.
ביפן הכל מבריק, רכבים,כבישים,שרותים ועוד.
מי שיש לו כתובת קעקע הוא “גנגסטר” ונאסר עליו להיכנס למרחצאות.
היקוזה ביפן מובנית. האדם “הפשוט” לא נפגע מהם. כאשר יש יריד תחרות ועוד, בעלי הדוכנים מפרישים ליקוזה שיושבים במחתרת. עם זה,הם חיים זה עם זה וכל אחד שומר על הגבולות שלו.
אסור לבעלי דוכן לדווח על היקוזה. אם ידווח למס הכנסה,יאסרו. פרופ' יפני שהוזמן לחתונה ונודע שיש לו חבר ביקוזה
פוטר מהאוניברסיטה.
זבל מוציאים יום כן יום לא. לא מוציאים החוצה. המדינה אוספת ושורפת או ממחזרת. הייתה תקופה שבטוקיו הטביעו
את הזבל כדי ליצור אי מלאכותי. וחדלו.
לוחיות הזהוי של הרכב הפרטי לבנות. שורה ראשונה היא אזור מגורים. שורה שניה המספר. טסט,פעם בשנתיים.
רכב ציבורי לוחית ירוקה וטסט אחת לשנה.
העיר קובה מוקפת בהרי ריקו . מנשבות שם רוחות שיורדות אל העיר ונותנות קרירות. המים טובים עם מעט מאוד מגנזיום מהטובים בעולם.
האורז שגדל כאן נקרא ימהדנישיקי ומשתמשים בו לסקה. נקרא גם גולדן רייס. הביאו אותו ליפן הקוריאנים ומאז נשאר.
קובה היא עיר נמל אקזוטית עם הרבה צעירים. ליד הנמל של קובה נמצאים מגורי האצילים.
גשר אקשי הידוע גם בשם גשר פרל הוא הגשר התלוי הארוך ביותר בעולם,
אורכו כמעט ארבעה קילומטרים,הוא חוצה את מיצר אקשי המשמש דרך ראשית המהירה בין איים שונים,ומהווה אחת מבין 3 אוטוסטראדות. הוא מהווה חלק מכביש המחבר בין הונשו-שיקוקא,ארימה ועוד.
גשר אקשי נפתח בשנת 1998 לתנועה. למרגלות הגשר במרכז,יש תערוכה על הגשר שמספקת מידע על תכנון ובניית הגשר ועל גשרים תלויים אחרים ברחבי העולם.
המגדל האדמדם מרחוק
האוטוסטראדה הנשין מחברת את קובה לאוסקה ואורכה 45 ק”מ.
המשך יבוא
חלק 1, יפן חלק 2, יפן חלק 3, יפן חלק 4 ,חלק 5,חלק 6,חלק 7 , חלק 8, חלק 9,חלק 10,חלק 11,חלק 12,
חלק 13,חלק 14,חלק 15,חלק 16,חלק 17, חלק 18,חלק 19,חלק 20,חלק 21,חלק 22,חלק 23,חלק 24,חלק 25,חלק 26,
חלק 27, חלק 28,חלק 29,חלק 30 ,חלק 31,חלק 32,חלק 33, חלק 34,חלק 35,חלק 36,חלק 37,חלק 38,חלק 39,חלק 40,
חלק 41,חלק 42,חלק 43,חלק 44,חלק 45,חלק 46,חלק 47,חלק 48,