ה- South West Coast Path הוא השביל הלאומי (National Trail) הארוך ביותר באנגליה. האורך הרישמי שלו הוא 1014 ק”מ (630 מייל).

השביל מבוסס על רשת של שבילים מקומיים ותיקים ששימשו דורות של מבריחים, סוחרים, דייגים, חקלאים ואנשי משמר החופים.

היום מדובר בשביל רציף המסומן לכל אורכו. הוא נמצא בשימוש יומיומי, בעיקר לצרכי ספורט ונופש – ע”י מקומיים ותיירים כאחד.

השביל מנוקד עיירות חוף וכפרים מלאי קסם בגדלים שונים, כמו גם כמה מרכזים עירוניים גדולים יותר.

אין אף קטע של השביל שהוא טכני או מאוד מסובך מכל בחינה אחרת ולכן השביל מתאים לכל מטייל “ממוצע”. אבל, הליכה רצופה של השביל כולו, או מקטע ארוך ממנו – אינה “טיול קליל בפארק”. בהתאם לאופי המצוקי של רצועת החוף, השביל עולה ויורד לסרוגין, לעיתים בתלילות, מספר רב כל כך של פעמים, עד כי העלייה המצטברת היא של מעל 35,000 מטר.

כפי שמרמז שמו של השביל, הוא ממוקם בפינה הדרום-מערבית של אנגליה.

מי שהולך את השביל במלואו, מ- Minehead, יתחיל בקטע הליכה קצר לאורך הפינה הצפון-מערבית של מחוז Somerset ויכנס במהרה ל- North Devon. בהמשך השביל מתקדם בכיוון דרום-מערבי – לאורך חופי מחוז Cornwall שם נפגשים עם הנקודה המערבית ביותר בשביל, ב- Land's End. אחרי נקודה זו, השביל משנה סוף-סוף כיוון ומתחיל להתקדם מזרחה. בסיומה של הקפה מלאה של חופי Cornwall השביל נכנס בחזרה למחוז Devon – הפעם לאורך החוף הדרומי של המחוז. המקטע המסיים הוא הוא לחופו של מחוז Dorset, כאשר נקודת הסיום היא South Haven Point ליד Poole.

אלא אם אתם לוקחים ואריאנט כלשהו שפונה אל תוך היבשה (יש מעט כאלו) – השביל אף פעם אינו מרוחק מנופי ים ובד”כ ההליכה היא גבוה על החוף הצוקי.

שימו לב: השביל עושה לעיתים שימוש במעבורות; חשוב לוודא את שעות הפעילות שלהן (בהתאם לעונה וכן לשעות גאות-שפל; צרפתי לינק בהמשך).

בכלל – יש לתת את הדעת לנושא של גאות ושפל כשצועדים על חוף שתחום ע”י צוק. הפרשי הגאות-שפל גדולים בהרבה באי הבריטי מכפי שאנחנו חווים כאן בישראל. בשעת הגאות במקומות מסוימים החוף עשוי להתמלא במים וכשהוא תחום ע”י צוק – יתכן שנתיב היציאה ממנו יחסם! מטייל שלא עזב את רצועת החוף בזמן עלול להיקלע לסכנה ממשית.

אנשי האוהלים – שימו לב לנושא כשאתם בוחרים מקום לחניית לילה במסמוך לרצועת החוף.

מי שמחפש מסלול הליכה ארוך ולא מסובך שמצטיין בנופי ים יפיפיים ובשטחי מרעה ירוקים מתגלגלים, מרוצף עיירות חוף חינניות וכפרי-נמל עתיקים, רבי קסם – כדאי שיוסיף את ה- SWCP לרשימה שלו!

העונה היא ארוכה (בערך מאפריל עד אוקטובר); הגישה קלה להרבה נקודות לאורך המסלול (ממש לא חייבים ללכת את כולו!); קל לשלוט ברמת הקושי – ע”י חלוקה של המרחקים ומספר ימי ההליכה; ישראלים לא נדרשים לויזה ואין צורך בפרמיט; השפה המקומית היא אנגלית; יש די הרבה אינפורמציה על המסלול ברשת – ומספר מדריכים כתובים; אפשר ללון באוהל – אבל ממש לא חייבים! יש כיסוי של מלונות, b&b ואכסניות לאורך כל השביל; אפשר לבשל לבד או לאכול בפאבים/מסעדות; אפשר לשאת לבד תרמיל עם ציוד מלא או להעזר בחברות שיובילו עבורכם את הציוד מנקודת לינה אחת לאחרת; אפשר לתכנן הכל לבד או לשלם לחברה שתתכנן את כל הלינות עבורכם.

המסלול מאפשר גמישות מירבית, יש באמת כל כך הרבה אפשרויות/דרכים לביצוע ובשורה התחתונה – אפשר גם פשוט להגיע ולהתחיל ללכת!

אינפורמציה נוספת:

מפות a-z של כל המסלול

מדריך סיסרון לשביל

מדריכים ומפות באתר של ארגון השביל

האתר הרישמי של השביל

מעבורות

תאור מקטעי ההליכה - מהאתר הרישמי - כולל המון אינפורמציה על כל מקטע: לינות, תחבורה, פרופיל גבהים, מפות וכו'

בלוג מצוין (באנגלית) של בחור שהלך את כל השביל (ב- 3 מקטעים) עם אוהל

סרטון מקסים של אישה שהלכה כ- 120 מייל מהשביל בקורנוול

סרטון הליכה של השביל כולו

---

להמשך הבלוג: SWCP יום הליכה ראשון!