אחרי חמישה ימי מנוחה כפויים, הגיע הזמן לחזור לשביל…

עזבתי את האכסניה שלי בכפר Lizard, אחרי ארוחת בוקר, עם תרמיל קל על הגב (הזמנתי מבעוד מועד לילה נוסף כאן – כך שאת רוב הציוד השארתי בחדר).

כבר כשעשיתי את הדרך הקצרה לתחנת האוטובוס במרכז הכפר, היה לי ברור שהרגל עדיין לא בסדר. אבל הייתי נחושה לנסות ללכת עם הכאב, שהפך בזכות המנוחה (והכדורים...) לנסבל.

ב- 8:45 יצאתי באוטובוס מהכפר וב- 9:15 הגעתי ל- Poldhu Cove והתחלתי לצעוד…

הבוקר היה אפרורי משהו – אבל לא רטוב וערפילי כמו אתמול. קיוויתי שבהמשך מזג האוויר יוסיף להשתפר.

האוויר הקריר דווקא נעם לי. צעדתי בחולצה קצרה במעלה הצוק, עקפתי מימין את המלון הלבן (Poldhu Hotel) והגעתי, בתוך כמה דקות, אל האנדרטה – Marconi monument.

אחרי כמה מאות בודדות של מטרים בחזרה על קטע שביל מוכר – ואני שוב בנקודה בה, רק לפני כמה ימים, הפנתי את הגב לים ועזבתי את השביל.

בלי טיפה של היסוס הישרתי מבט והמשכתי קדימה.

חשבתי לעצמי שמפה והלאה – כל צעד הוא בונוס.

בשעות הבאות, בימים הבאים בעצם, למדתי מה קשה לי יותר ואיך להקל, עד כמה שאפשר, כשהכאב חוזר. החלטתי ללכת לאט ומעט ובסבלנות – לפי הצורך.

אבל בעיקר, פשוט הרגשתי מאושרת להיות בחזרה על ה- SWCP. יש לי עוד מה להשיג על השביל הזה – מה לראות, מה לחוות, מה להרגיש. הזמן שלי לעצור עוד לא הגיע – וזו פריוולגיה אדירה מבחינתי.

Mullion Cove השקט הפתיע אותי לטובה, למרות מזג האוויר האפרורי, עם האיים-צוקים היפיפיים שלו. זה מסוג המקומות שהם מאוד overlooked לטעמי, כנראה בגלל השכן מדרום שנחשב (בצדק!) ליהלום של המקטע.

בסביבות 12 בצהרים, הגעתי למי שנחשב לאחד המפרצים המרשימים במסלול כולו: Kynance Cove.

למען האמת – המקטע כולו הוא ממש משגע! קו חוף צוקי מלא מפרצונים עמוסי איים סלעיים בשחור/אפור וירוק עם חופים חוליים בהירים וזעירים שמרכחים, פה ושם, את הנוף הכל-כך מרשים, עוצמתי ודרמטי.

לפני שיצאתי ל- SWCP, בחיי שלא ידעתי שיש באנגליה נופים כאלו “תאילנדיים”.

עצרתי למנוחת צהרים ארוכה בבית הקפה המזמין ב- Kynance Cove. הרגשתי די טוב עם הרגל עד כאן בסה”כ וכעבור כשעה של מנוחה – המשכתי בדרך.

רצועת החוף שמסביב ל- Kynance Cove די עמוסה בתיירים (מפני שיש לשם גישה עם רכב ומגרש חנייה קרוב) – במיוחד בקטע הבא, לכיוון ה- Lizard. אבל לי זה לא ממש הפריע. השביל המשיך להיות מרגש ונפלא! פשוט נפלא.

מזג האוויר האפרורי מהבוקר השתפר מעט – וגם אם לא זכיתי ליום ממש צלול, פה ושם הציצה לה פיסה של כחול בשמים.

הדרך המשיכה להיות משגעת ובתוך פרק זמן מאוד קצר כבר הגעתי ל- Lizard Point.

קצת מעל לבית הקפה שנמצא ממש על הצוק ב- Point ממוקם ה- YHA Lizard שבו ישנתי לפני שני לילות – וממנו יש רק כ- 15 דקות הליכה למרכז הכפר ול- B&B שלי.

אבל היה עוד מוקדם… והלכתי כל כך מעט היום… ומזג האוויר סוף-סוף די כחול… והרגשתי מעולה… וההחלטה שקיבלתי בבוקר – לעצור בזמן, לפני שהרגל מתחילה להציק ממש – נשארה אי שם, מאחור נישאת על גבי הגלים, מתפזרת במרחבי הים… angry

המשכתי עם השביל המפורץ, בצמוד למים, עוקפת את המגדלור (והמוזאון הצמוד לו) מימין וממשיכה הלאה.

השביל היה מאוד שקט ומאוד פרחוני ועשיר בצמחיה בקטע הזה שעוקף את הכפר Lizard ואת קצה הפנינסולה שלו.

פגשתי שוב אדום-חזה ידידותי להפליא שהיה עסוק במקלחת ואיפשר לי להתקרב למרחק צפייה (וצילום) נוח. אף שהציפור הקטנה הבחינה בי, ושלחה פה ושם מבטים זהירים לכיווני, ברגע שנעצרי היא חזרה לעיסוקיה ואפשרה לי להתבונן בו.בה במשך זמן רב ממרחק של מטרים ספורים.

חלפתי ע”פ פנייה נוספת, ואז שתיים ושלוש, שמובילות אל תוך הכפר עד שהגעתי לצידו המערבי – Church Cove, שם פניתי סוף-סוף שמאלה – inland. כשאני משאירה את הים והשביל מאחור, התחלתי לצעוד לאורך הכביש לכיוון מרכז הכפר.

במהלך היום, שמתי לב שפרט למדרך קשה גם שיפוע מתון מקשה עלי מאוד. הרגל הרבה פחות כואבת כשאני צועדת בשיפוע משמעותי – ובייחוד כשאני מטפסת.

אבל הכפר Lizard בנוי בלב הפנינסולה בשטח שטוח ולצד הכביש המדרך – בין אם מדרכה או שול – הוא קשה מאוד...

וכך, ברגע שעזבתי את החול והתחלתי לצעוד לכיוון מרכז הכפר – הכאב ברגל הפך שוב חזק מאוד ואחרי כמה דקות התחיל להרגיש שוב בלתי נסבל frown

בקטע הקצר שבין המפרצון שבו נפרדתי מהשביל ועד לאכסניה שלי בלב הכפר נאלצתי לעצור שוב ושוב, לשחרר את הנעל ולהטות את הכף הרגל תוך כדי הליכה כך שהמשקל נופל על צד ימין שלה ולא על המרכז שם הגידים עם הדלקת. הרגשתי די אומללה וקצת כעסתי על עצמי על ש”התחזרתי” ולא פרשתי בזמן.

לקראת השעה 3, כשאני ממש צולעת, הגעתי סוף-סוף לאכסניה שלי כשאני מוצפת ברגשות מעורבים. מצד אחד – תחת ההשפעה המדכדכת של הכאבים ומצד שני – תחת הרושם שהותיר בי יום ההליכה שהיה נפלא מהסנטימטר הראשון…

סיכום היום:

נק' התחלה: Poldhu Cove.

נק' סיום: The Lizard.

מרחק משוער: כ- 14 ק”מ.

זמן (ברוטו) על השביל: כ- 5:45 שעות.

לינה: Treluswell B&B (שילמתי 50 פאונד ללילה לחדר זוגי; יש גם חדר ליחיד שהוא זול יותר אבל לא היה פנוי; במרכז הכפר – שזה אומר לא ממש על השביל, סטייה קטנה; מקום מוצלח, בעלי בית מאוד נחמדים, חדר נוח; שרותים משותפים עם עוד חדר).

highlight יומי: Kynance Cove.

סיכום מסלול: קליל ויפיפה כל הזמן. נופי מפרצונים מהיפים במסלול כולו!