אחרי ארוחת בוקר טובה ב- Inn ב- Dolgellau אני יוצאת סוף סוף לדרך בערך בשעה 9.

בחוץ אפור מאוד ויורד גשם קל שמתחזק בדקות הבאות ואח״כ שוב נחלש ובסופו של דבר מלווה אותי on and off, חלש בד״כ, כמעט כל היום. אני הולכת היום כרגיל עם שתי גופיות ארוכות – כשמעליהן מעיל גשם רוב הזמן.

לאור תנאי מזג האוויר אני מקבלת בבוקר שתי החלטות:

הראשונה – לבחור במסלול נמוך. אחרי שביומיים הראשונים ״נאבקתי״ במסלולים גבוהים שעולים לפסגות ו״בתמורה״ זכיתי באפס נופים… אני מתחילה להפנים שאולי עדיף כרגע להשאר למטה.

השנייה – רציתי מאוד ללון הלילה באוהל, באתר קמפינג שנראה לי חמוד מאוד, לצד אגם מלאכותי גדול בשם Trawsfynydd. ברגע האחרון, לפני שאני עוזבת את העיירה אני מתקשרת להזמין לי מקום ב- B&B בכניסה לכפר בעל אותו שם שצמוד לאגם. במזג אוויר כזה, אין לי ממש חשק ללון באוהל (הגשם צפוי להתחזק בלילה).

המסלול מתחיל ברחובות העיירה ומטפס בשיפוע משמעותי לאורך כביש. אבל מהר מאוד אני מוצאת את עצמי ביער.

השביל בחלק הראשון של היום הוא ברובו על שבילים טובים ודרכי עפר בתוך יער או לאורך שדה, כשמצד אחד יש עצים. זה מתאים מאוד ליום רטוב שכזה וגם כי נושבת רוח.

פה ושם יש קטע קצת יותר פתוח ורוב הזמן היער נפתח לעיתים קרובות ויש נופים די יפים, לפחות למרחק הקרוב.

ההרים מכוסים לגמרי בענן אבל הראות על השביל ובסביבה הקרובה לו טובה כל הזמן ואין שום קושי למצוא את הדרך.

אני הולכת לי, שקועה בתוך עצמי, ונהנת.

זה שאני על מה שמכונה במדריך ׳השביל הנמוך׳ (׳Law Level Route׳) לא אומר שהשביל שטוח. להפך – רוב הזמן אני או עולה או יורדת. אבל השיפועים היום מתונים יחסית רוב הזמן והשביל די קל, בוודאי בהשוואה ליומיים הקודמים.

אני הולכת כל היום במגמה ברורה לצפון, בשבילים מקבילים, פחות או יותר, לכביש די ראשי – A470. בחלק הראשון של היום (בערך שליש מהמרחק) ממערב לו, ובחלק השני – בצידו השני של הכביש, ממזרח.

אבל השבילים שלי רחוקים מהכביש כמעט כל הזמן ואני כמעט לא מרגישה בו.

בחצי הראשון של היום אני גם צועדת במרחקים משתנים מנהר.

בחלק הראשון של היום פגשתי פה ושם אנשים על השביל. לא הרבה אבל 3-4 קבוצות קטנות ו 2-3 מטיילים בודדים.

בסופו של דבר אני נפרדת מהיער ומכאן והלאה אני שוב לגמרי לבד.

אני צועדת פה על דרך רומית עתיקה, מתחת ל- Craig y Penmaen (פסגה סלעית, לא גבוהה), בשיא הגובה של המסלול היום (כ- 350מ מעל פני הים).

הדרך בנויה מאבנים שרבות מהן מחודדות. זה לא המדרך הכי אהוב עלי…

במקטע הזה יש גם כמה חלקי שביל, די קצרים, שהם מוצפים לגמרי, וחלקים אחרים מאוד רטובים.

אבל הנוף פה פראי ומלהיב (גם אם ההרים מכוסים לגמרי בענן).

אחרי שאני משאירה את Craig y Penmaen מאחור מגיע מקטע נפלא, שמזכיר לי מאוד מקטעים של ה- West Highland Way בסקוטלנד.

הדרך,רחבה וטובה עכשיו, והיא מוקפת שדות פתוחים מאוד, נרחבים, מתגלגלים של צמחייה עשבונית חומה-צהובה-ירקרקה מוכת רוחות.

היעד שלי – מאגר המים Trawsfynydd, מופיע באופק, לא מאוד רחוק.

השביל פה קליל ומהנה מאוד!

ככל שאני מתקדמת הצבע של השדות משתנה שוב, בהדרגה, לירוק. אני נכנסת לשדה שבו רועות כבשים, חוצה אותו ומגיעה לכביש נידח.

יש שם כנסייה קטנטנה ואני מתיישבת על הגדר להפסקה ארוכה.

אחרי ההפסקה אני ממשיכה לצעוד לאורך הכביש השקט, מוקפת בשדות יפים. פה ושם אני חולפת ע״פ בית חווה או מבנה אחר.

בהמשך, אפשר לעזוב את הכביש ולחבור שוב לשביל – דרך שטח אחת החווה (Tyddyn Bach) ואני מחליטה לחזור לצעוד בשדות. אבל השביל מאוד-מאוד בוצי ועוד לפני שאני מסיימת חצייה של השדה הראשון בסדרה, זה שצמוד לחווה – אני מחליטה לחזור לכביש.

בד״כ אני משתדלת להמנע מהליכות כביש – אבל הכביש הזה מאוד שקט וההליכה לאורכו מאוד נעימה לי, בוודאי בהשוואה לאלטרנטיבה. אפשר לומר שאני לא ממש מתגעגעת למלחמות-הבוץ שאפיינו את היומיים הראשונים שלי בווילס...

עוד קצת הלאה משם, לאורך אותו כביש גישה, אני מגיעה ל- A470 הסואן. אני פונה ימינה וצועדת קטע קצרצר לאורכו ומגיעה ליעד שלי - Old Mill Farm B&B, ממש בכניסה ליישוב Trawsfynydd.

השעה היא בערך 16.

את פני מקבלת אישה מבוגרת, לבבית ונעימה מאוד שמנהלת את המקום בקפידה. בית ההארחה הזה מצטרף לרשימה של B&Bs מאוד מוצלחים שבהם אני זוכה ללון במסע הזה. החדר שלי מפנק, נקי, יפה ונוח והאירוח מסביר פנים. המקום אמנם ממוקם ממש על כביש ראשי אבל החדר שלי אחורי ואני לא סובלת מהרעש (ובמילא בלילה ישנה עם אטמי אזניים).

נכון ל- 2019, אין מקום לאכול קרוב ל- B&B הזה (לאחר שהפאב המקומי נשרף לפני כמה חודשים ולא נפתח מחדש). אפשר לקנות אוכל בכפר (יש סופר כ- ק״מ מה- B&B) או להביא איתכם; יש קומקום (כרגיל) בחדר ואפשר להשתמש במיקרו במטבח של החווה כדי לחמם את האוכל. לי היתה ארוחת ערב בסגנון freeze dried (של backpacking pantry; בדיעבאד, אחרי שאכלתי 3 מנות שלהם, אני יותר אוהבת את המנות של mountain house) מכיוון שאני עם ציוד קמפינג מלא (כולל אוכל לכ- 3 ימים) – ולמען האמת די שמחתי להתחיל לצמצם משקל.

הלכתי היום כ- 23 ק״מ, עם עלייה מצטברת של כ- 700מ׳ (מתחלקת ממש טוב על המסלול).