קצת אחרי 8 בבוקר, אני עוזבת את ה- b&b ב- Bude ויוצאת לדרך – ליום התשיעי שלי על ה- SWCP.

בחוץ די אפור ומידי פעם אפילו מטפטף טיפה.

קריר, אני עם גופיה ארוכה ומתחת לה חולצה קצרה ועל הצוואר – באפ.

מהר מאוד אני מתחילה להתרחק מהעיירה, מטפסת בשביל על גבעה מוריקה שמתרוממת בצד הדרומי של החוף החולי של העיירה.

ההליכה בבוקר נעימה על השביל העשבוני אבל מ- Widemouth Bay השביל “מתקלקל” קצת עם קטע לא קצר לצד כביש.

אני עושה שם הפסקת קפה ארוכה בבית קפה לצד המפרץ, בגלל שהתחיל לרדת גשם. כשהגשם מפסיק אני חוזרת ללכת. אני משתלדת ללכת מהר, כדי לסיים את הקטע לצד הכביש ולחזור ללכת בשטח “אמיתי”.

אחרי Millook השביל עוזב את הכביש וחוזר להיות שלו ויפיפה ומהנה מאוד.

יש קטע קצר בין עצים ואח”כ אני חוזרת ללכת, במתקונת ה”ידועה”, בשדות ירוקים מאוד.

פה ושם חולפים לא רחוק מכפר קטן/אסופת בתים או חווה מבודדת מצד שמאל (בכיוון היבשה) – שבתי האבן היפים שלהם טובלים בצמחייה ומוקפים בשדות.

המראה נפלא וההליכה מאוד-מאוד כייפית!

בסביבות השעה 13, בפנייה חדה של השביל שמאלה, אני מוצאת את עצמי מעל Crackington Haven.

הכפר היפה טובל גם הוא בצמחייה עשירה מאוד. בחלק התחתון שלו, לצד המפרץ היפה (סלעי מאוד), יש מגרש חנייה גדול בו חונים די הרבה רכבים ומורגשת תנועה של אנשים למטה (השביל בבוקר היה כמעט ריק).

אני יורדת בשביל שמוביל במורד הצוק, מעל למפרץ, אל מגרש החנייה, שם יש מספר בתי קפה חמודים וחנות קטנה. השמים, שהיו די אפורים עד עכשיו, מתבהרים והשמש מגיחה. יש אווירת חופש במקום, אנשים מסתובבים על החוף או יושבים בבתי הקפה, אוכלים, שותים או מלקקים גלידה.

אני מתיישבת בגלידריה בהנאה רבה להפסקת צהרים מתוקה.

עד שאני יוצאת שוב לדרך, השמים מתכסים שוב בעננים. והפעם אלו עננים אפורים יותר כההים וברור לי שעומד לרדת גשם.

השביל אחרי Crackington Haven ממשיך לעלות ולרדת, לפעמים בתלילות, על גבי צוקים בנוף ירוק מאוד. הראות הולכת ומתדרדרת והאוויר נעשה ספוג במים. הקטע האחרון סלעי מאוד ויש אפילו מדרגות אבן בקטע בו השביל עוקף צוק (Benny Cliff). אני חוצה גשר לצד מפל וקצת אח”כ מגיעה למפרץ הדרמטי של Boscastle כשאני כבר בתוך ענן של ערפל, אע”פ שלא יורד גשם.

השעה היא בסביבות 17:00, הלכתי כ- 22 ק”מ, ואני מחליטה לעצור להיום.

יש ב- Boscastle אכסניה מומלצת של YHA (ממש בתחתית הכפר, צמוד למפרץ) וב- Tintagel (הכפר הסמוך) יש עוד אחת – מומלצת אף יותר (במיקום פנסטסטי בראש הצוק, לפי מה ששמעתי). אני מתקשרת ומנסה להזמין מקום אבל אין לי מזל – שתיהן מלאות בגלל שיש חופש היום.

מזג האוויר צפוי להיות גשום הלילה ואני מעדיפה שלא ללון באוהל (יש ב- Tintagel כמה אתרי קמפינג מסודרים). אני נכנסת למרכז המבקרים והם מזמינים לי חדר ב- guest house ב- Tintagel (ב- Boscastle אין חדר פנוי זול).

בין הכפרים מחבר אוטובוס (שעולה כמה פאונדס בודדים ולוקח כ-15 דקות, אם אני זוכרת נכון). התכנית שלי היא ללון ב- Tintagel ולחזור לכאן מחר בבוקר, באוטובוס הראשון, כדי להמשיך ללכת.

מכיוון שיש לי מקום שמור ללילה, אני לא ממהרת. הכפר Boscastle יפה מאוד – רחוב ראשי, לא ארוך, שמשני צדדיו בתי אבן כהים ובהם מסעדות וחנויות – מוביל מהמפרץ הסלעי למעלה – אל תוך הכפר. אני מסתובבת קצת ברחוב המזמין, נכנסת פה ושם לאיזו גלריה או חנות, ואז מתיישבת לאכול בבית קפה מזמין.

בינתיים מתבהר וכשאני ניגשת לתחנת האוטובוס השמים שוב כחולים.

כשאני מגיעה ל- guest house ב- Tintagel (סמוך לטירה) אני מתקלחת במהירות ומחליפה בגדים ויוצאת לשוטט קצת גם בכפר החמוד הזה.

לקראת ערב השמים שוב מתכסים בעננים אפורים מאוד. אני חוזרת ל- B&B שלי בריצה, בגשם – שמחה מאוד לא לישון הלילה באוהל…

סיכום היום:

נק' התחלה: Bude.

נק' סיום: Boscastle.

מרחק משוער: כ- 22 ק”מ.

זמן (ברוטו) על השביל: כ- 9 שעות.

לינה: Pendrin Guest House, Tintagel (חדר קטן, חביב, שרותים+מקלחת פרטיים מחוץ לחדר; בעלת בית מסבירת פנים; 35 פאונד, כולל ארוחת בוקר).

סיכום מסלול: התחלה קלילה מעל Bude בשטח עשבוני/חולי בנוף פתוח ואח”כ קטע כביש קצת מעצבן. אחרי הכביש – שביל מעולה! בנוף צוקים. כפרון חמוד (Crackington Haven) ממש באמצע היום ושתי עיירות מקסימות (/כפרים) לסיום. בסה”כ יום מוצלח מאוד, לא קשה מאוד אבל גם לא ממש קליל.