החלום
לפני שנתיים או שלוש החלטתי לצאת לטרק ארוך באירופה. אני כבר לא ממש זוכרת מתי ואיך בדיוק נפלה ההחלטה, אבל מתישהו החלום ניטע. ובחודשים הבאים -; גדל והתפתח והבשיל, קרם עור וגידים.
בקיץ 2010 מצאתי את עצמי אורזת תרמיל, עולה על טיסה ובוקר יפה אחד פשוט מתחילה לצעוד.
11 ימים לאחר מכן, השלמתי את ה- Tour of MontBlanc -; הטרק הארוך הראשון שלי.
הפוסט הראשון בסיפור המסע שלי על ה- TMB
ומאז אני לא מפסיקה לחלום.
Mont Blanc

הבחירה
ביום חמישי, ה-1 ליולי 2010, היום השישי שלי על ה- TMB, בסביבות השעה 9:15 בבוקר, הגעתי למעבר ההרים Grand Col Ferret (גובה 2537 מ'), ממש על גבול שווייץ-;איטליה. היה יום צלול ואני הורדתי מעלי את התרמיל והבטתי סביבי. הנוף -; אינסוף פסגות מכל עבר, בגבהים שונים, מרחקים שונים וצורות שונות.
הרחק-הרחק, כ- 150 ק"מ בכיוון מזרח, ניצב הר משונן שמשך את תשומת ליבי -; משולש זעיר, בולט באופק -; ה- Matterhorn. וממש באותו רגע, עוד לפני שהעמסתי עלי שוב את התרמיל והמשכתי ללכת, נראה כי נבחר היעד למסע הבא שלי...
הדרך הגבוהה משאמוני לצרמאט
שלוש וריאציות יש לדרך מה- Mont Blanc ל- Matterhorn,
·The Skiers' Haute Route הוא מסלול סקי מאתגר ביותר הפתוח בד"כ במרץ ובאפריל ועורך כ-7 ימים.
·ה- High Level Route המקורי הוא מסלול קיצי החוצה קרחונים ומעברי הרים גבוהים, בדרך הקצרה (בדומה למסלול הסקי), דורש ציוד וידע מתאימים ועורך אף הוא כ- 7 או 8 ימים.
·ה- Walker's Haute Route הוא הגרסה הארוכה והנמוכה יותר למסלול הרגלי. הוא עורך 12-15 ימים ואינו מצריך ידע טכני או ציוד מיוחד - רק זמן ונחישות, יציבות פיזית ומנטאלית ו... תשוקה (להרים, לאתגרים...).
מפה כללית של המסלול (ללא ואריאציות)
The Walker's Haute Route -; Chamonix to Zermatt
ב- 2 לספטמבר 2011 אני עתידה לצאת בטיסת easyJet לג'נבה וביום למחרת -; שבת ה- 3 לספטמבר, אני מתכוונת להתחיל לצעוד.
מ- Chamonix ל- Zermatt, מה- Mont Blanc ל- Matterhorn.
כפי שאופייני למסלולים ארוכים מהסוג הזה, יש למקטעים רבים אלטרנטיבות שונות. אני יוצאת ממש בסוף העונה ואני מרשה לעצמי לכן לא להזמין מראש את מקומות הלינה ובכך לזכות בגמישות מירבית מבחינת המסלול המדויק והקצב. יש כמובן מקטעים, ומקומות ספציפיים, שמושכים אותי יותר -; אבל אני לא ממש נעולה על אף אחד מהם. למדתי מניסיוני ב- TMB (שנחשב למסלול קל יותר אבל בסה"כ די דומה) לתת לשביל להכתיב את הדרך, להקשיב לגוף, לשמוע לעצת המקומיים, "להיכנע" למזג האוויר.
אני רוצה מאוד לעשות את כל הדרך, מבלי להיעזר בתחבורה ציבורית (אוטובוסים, רכבלים, רכבות) -; מבלי "לרמות"; אני חולמת "לכבוש" את ה- Fenetre D'Arpette(עליו פסחתי במהלך ה- TMB); אני מצפה לצלוח את ה- Grand Desert הצחיח והלא סלחני; אני נרגשת לקראת קטע הסולמות ב- Pas de Chevres; וחולמת לסיים ביומיים על ה- Europaweg. וזאת כמובן רשימה חלקית מאוד.
 קראתי כבר כל trip report שמצאתי באינטרנט, ראיתי כל אלבום תמונות ו- video clip. חרשתי פורומים ובלוגים, ספרים ומפות.
אבל בעיקר אני מקווה למצוא את הדרך (האישית) שלי, להניח מאחור את כל התכתיבים, ההתלבטויות בין אלטרנטיבות שכולן כנראה טובות, להתמסר לחופש ש"כופים" המאמץ הגופני והמנטאלי, האוויר הפתוח והנופים ופשוט... להנות.
קצת נתונים "יבשים"
כ- 190 ק"מ (תלוי בואריאציה המדויקת)
כ- 11 מעברי הרים (כנ"ל)
הפרשי גובה של כ- 12000 מ' למעלה ו- 10000 מ' למטה (...)
לינה (ואוכל) - בבקתות הרים (mountain huts / refugios) ובעיירות לאורך המסלול
הספתח -; Mont Blanc
הפינלה -; The Matterhorn
ובטווח -; Grand Combin, Mont Blan de Cheilon, The Weisshorn, Tashhorn, Breithorn ואחרים

מדריך מומלץ:
Chamonix to Zermatt - The Classic Walker's Haute Route
by Kev Reynolds הנפלא
בהוצאת Cicerone

אני אשתדל לחזור בריאה ושלמה ועמוסת חוויות כדי שאוכל לדווח כאן על המסע...