אתמול נטשתי את השביל שלי ה- Via Alpina #1 שחוצה את ה- Jungfrauo Region דרך הרכס הדרומי של העמק של Grindelwald, לטובת מסלול בצד הצפוני של העמק, לפני שאמשיך בשביל.
חפירה קצרה הובילה אותי למסלול הקליל שמוביל מתחנת הרכבל העליונה ב- First לאגם המרהיב Bachsee. אני מוכנה להמר שכל אדם שראה אי פעם תמונה של האגם הזה - על רקע הרכס האדיר שמולו, חולם להגיע לשם, יום אחד. אני בכל אופן ראיתי תמונה כזו והחלטתי מיד לעשות מאמץ להגיע אליו במסע שלי. עוד חפירה קצרצרה - הובילה אותי להרחיב את הנ״ל ולהוסיף עלייה לפסגת ה- Faulhorn ומשם ירידה לכיוון Grindelwald בשביל אחר.

חמושה בתכנית מעולה זו, נפרדתי בבוקר ממלון ההרים Bort וקצת אחרי 8:30 עליתי ברכבל מתחנת הביניים הצמודה למלון לתחנה העליונה של הרכבל, ב- First.
מזג האוויר היה פשוט מושלם!

ליד First כבר היו לא מעט אנשים כשהגעתי לשם, כאלו שלנו שם בלילה וכאלו שעלו ברכבל מהעמק. זה גרם לי לפנות אל השביל, מבלי להתעכב שם.
(אם אפשר ללון בפירסט ולצאת לאגם לקראת זריחה - זו בטח חוויה מדהימה! וגם זוכים ליותר ״פרטיות״).

השביל עצמו קליל ונוח; במגמת עלייה די זניחה.
והנופים לדרום הם לגמרי מדהימים - כל הזמן ממש.
בשלב כלשהו, הבחנתי ממול בקצהו של הר בעל גיבנת ארוכה וקצה משונן בצבר בקתות. אחרי כמה שניות הבנתי שזוהי פסגתו של Faulhorn אליה פני מועדות.

אחרי כ- 45 דקות של הליכה (כ- 3.3 ק״מ, +150 מ׳ בערך) הגעתי אל האגם - שהם בעצם צמד אגמים.

אין טעם להפליא פה בסופרלטיבים. שום דבר שאגיד לא יתקרב למראה.
אני מקווה שמעט התמונות שלי, ביחד עם טונות של כאלו שכבר רצות ברשת, יתנו קצת מושג. ואם אתם טסים לאיזור - אני רוצה לעודד אותכם לנסות לשלב את המסלול הזה בלו״ז שלכם, ופשוט לראות בעצמכם...

השביל מאגף את האגמים מצפון מזרח כשהוא ממשיך להיות קליל ונוח.

אחרי שסיימתי לאגף את האגם, המשכתי בשביל לכיוון Faulhorn.
השביל ממשיך להיות מצוין וגם בו יש תנועה ערה של מטיילים למרות השיפוע שמתחדד פה.
ככל שאני צוברת גובה - זוית הראייה שלי משתנה. אלמנטים של הנוף שראיתי קודם - נעלמים או משתנים, ואחרים מופיעים. את שני האגמים של Bachsee למשל אני רואה עכשיו מלמעלה.

אחרי כ- 45 דקות נוספות, של עלייה עיקשת הפעם, אבל לא מסובכת (כ- 2.3 ק״מ וכ- 400מ׳ גובה) - אני מגיעה לפסגה שנמצאת מעט מעל לבקתה גדולה מאוד שמשתפצת עכשיו (בעצם צבר מבנים).
הנוף פתוח מאוד לכל הכיוונים. ממש 360 מעלות של פנורמה הררית מטריפה.
בכיוון צפון - אגם Brienz מציץ בין הפסגות והרחק מערבה - אגם Thun; התצפית אל האגמים מכאן רחוקה מלהיות מלאה, מכיוון שהם מוסתרים ע״י הרכס הנמוך יותר שצמוד לפסגה מכיוון זה. אבל זו הצצה ראשונה שלי אל האיזור של Interlaken, שאני עוד מקווה להגיע אליו בסוף הטרק.
קרוב אל הפסגה, ממערב, למטה על הרכס - יש אגמון קטנטן בשם Sägistalsee.

ומדרום כמובן - הרכס של יונגפראו, מונך ואייגר...

ולכל כיוון בעצם - עוד צוקים, פסגות, עמקים ורכסים.

הצוקים הקרובים לפסגה, משכו במיוחד את תשומת ליבי, תודות לכפלים היפים שלהם, לרבדים של הסלע, לצבעים ולצורות שהם יוצרים. המראה מרתק ממש.

לא שמתי לב כמה זמן ביליתי בפסגת ההר אך אלו דקות ארוכות, כחצי שעה אני חושבת. ואז ירדתי והתיישבתי במרפסת של הבקתה, עם כוס תה קר.

ממש לקראת סוף העלייה לכאן, יש פיצול שביל. הפנייה מערבה מובילה משם ל- Schynige Platte. זהו רכס קטן, בעל מס׳ פסגות, שיש ממנו נקודות תצפית שנחשבות למרהיבות ופופולריות במיוחד. הביקור ב- Schynige Platte סומן אצלי, טרום טיול - כיעד מוביל למסלול של אחרי הטרק.
אלה ששם, במרפסת של הבקתה ליד פסגת ה- Faulhorn, אני שוקלת לזנוח את התכנית המקורית שלי להיום ולהמשיך בשביל ל- Schynige Platte. השביל הזה נחשב לאדיר מבחינת הנופים ומבחינת חווית ההליכה והוא מפתה אותי מאוד...
ע״פ השילוט והאפליקציה - ההליכה לשם אמורה לקחת לי כ- 3 שעות. יש כמובן עוד נקודות תצפית ב׳שינג פלטה׳ עצמו - ואז נסיעת רכבת די ארוכה למטה, לעיירה בשם Wilderswil - משם אוכל להגיע ברכבת ל- Grindelwald. אבל תכננתי היום יום קצר שיאפשר לי גם לנוח וגם להסתובב בגרינדלוולד, שהיא עיירה לא קטנה... שינוי התכנית אומר יום ארוך והגעה מאוחרת למקום הלינה שלי.
אחרי התלבטות, אני מחליטה להשאר עם התכנית המקורית, בתקווה שאכן אגיע ל׳שינג פלטה׳ לקראת סוףהטיול.

בסופו של דבר, אני קמה ומעמיסה תרמיל ונפרדת מנופי הפסגה - ומתחילה לרדת בשביל שמוביל דרומה, כשאני מכוונת למקום שנקרא Bussalp וממנו ניתן להמשיך באוטובוס, שמתפתל במורד ההרים ל- Grindelwald בתחתית העמק.

הירידה היא בשיפוע משמעותי, בנוף יפיפה. השביל פרחוני, ובניגוד מוחלט לשביל שבין First לאגם ול- Faulhorn - נטוש כמעט לגמרי.
בקטע הראשון של ההליכה, אני מסובבת שוב ושוב את המבט לאחור - לכיוון הפסגה. המבנים הולכים ומתרחקים, מלווים אותי עוד זה זמן בדרכי למטה.
בסופו של דבר, אני פונה להתרכז בנופים שמולי - ובאלו שלמטה, בכיוון העמק - והרכס האדיר שמדרום לו שתמיד מושך את העין, בדרמטיות שלו.

למרות שאני לא פוגשת הרבה אנשים בקטע הזה, אני זוכה למפגש הזוי למדי עם גבר רוסי שמטפס לבדו בשביל מולי. כשאנחנו מגיעים זה לזו, אני מברכת אותו בשלום חטוף ופונה להמשיך בירידה מבלי להתעכב מעבר לכך. אלא שאז אני שומעת קול של אישה שצווח ״hello! hello!״... באנגלית עם מבטה רוסי כבד האיש מסביר לי שזו אשתו שמברכת אותי לשלום ״מהבית״ 😲 אני מתקרבת כדי סנטימטרים אליו ורוכנת כלפיו טיפה. הטלפון הסלולרי שלו תלוי לו על הצוואר, מתנדנד בגובה החזה. על המסך אני רואה (בקושי רב, היה יום שמשי) ב- videochat פני אישה בהירת שיער שמנופפת אלי בתנועות נלהבות כשמהרמקול ממשיכות להשמע קריאות "hello, hello" 🤦‍♀️
אני מוצאת את כל החוויה מוזרה לגמרי אבל מחליטה ״לזרום איתה״. כשאני צמודה אל החזה שלו אני פוצחת ברצף נפנופים משלי - אותם אני מלווה בקריאות hello! ואז אני מתיישרת וממשיכה ללכת... 🤷‍♀️
בדקה-שתיים הבאות, עדיין מלווים אותי קולות השיחה הקולניים של השניים ברוסית קולחת.

אחרי הקטע הראשון שהתנהל בשיפוע משמעותי ונמשך רוב המקטע, השביל מתמתן מעט (עדיין בירידה) כשאני מגיעה לצעוד בערך במקביל לקביש נטוש (ולעיתים ממש לצידו) בין כמה בתי חווה.
ובנוהל הקבוע: אוויר הפסגות מתחלף לו בפסטורליה כפרית וצלצול פעמוני פרות.

בסופו של דבר אני מגיעה ל- Bussalp (כמה בתים ומסעדה).
כשאני מגלה שהאוטובוס הבא יוצא מכאן בעוד כ- 45 דקות, אני שוקלת לרגע להמשיך לרדת בשביל. הלכתי היום מעט מאוד היום ואני בכלל לא עייפה.
אלא שהברכיים שלי כבר מתלוננות. הירידות הארוכות של הימים האחרונים, בדכ בצרוף שיפוע משמעותי, נותנות אותותיהן. ירדתי עד כה כבר כ- 900מ׳ גובה וירידה רגלית מכן בשבילים - תוסיף לי מרחק והפרש גובה דומים (עוד כ- 800מ׳ אבדן גובה...); כשאני בודקת את הנתונים, אני מבינה שעדיף לי לעצור עכשיו, לטובת המשך הטרק...
אז במקום להמשיך ללכת, אני נכנסת למסעדה - בעלת מרפסת מזמינה מאוד! שצופה כמובן - לרכס מדרום... ו״רובצת״ שם כחצי שעה, ״על״ כוס ice-tea נוספת. החיים הטובים :)

מחר אני מתכננת לחזור לצעוד בכיוון הכללי של השביל שלי, אבל מתכוונת לזנוח אותו לטובת ואריאנטים שנראים לי טובים יותר (רק שהפעם הם מקבילים, ויובילו אותי בסופו של דבר לאותה נק׳ סיום על השביל). stay tuned!