מבקתת Parte לתחנת ההרים ב- Kvikkjokk.

כ- 16 ק”מ.

קצת פחות מ- 4.5 שעות.

+150מ', -250מ'.

בהתאם לתחזיות – אני קמה שוב לבוקר רטוב ואפור.

ב- 8 אני נפרדת מליליאן השוויצרית (שממשיכה מכאן צפונה) ומלורן האנגליה (שאותה עוד אפגוש אחה”צ) – ויוצאת לדרך.

זהו היום אחרון שלי על הקונגסלדן; צפוי לי מקטע, מיוער כולו, בן כ- 16 ק”מ וגשם בלתי פוסק.

אני בהחלט מרגישה שהיום כולו מוקדש להגעה ליעד, בחתיכה אחת, שלימה ובריאה.

למרות שהמקטע הוא במגמת ירידה (Kvikkjokk, בגובה 350מ', היא הנק' הנמוכה ביותר במסע שלי) – השביל עולה ויורד לסרוגין, מספר רב של פעמים, אף פעם לא במידה ממש משמעותית.

גם ביום צלול זה לא היום הכי נופי בשביל, פרט אולי לקטע לאורך הגדה הדרום-מזרחית של אגם יפה (בשם Stuor Dahta; שלצידו כדאי לחפש נק' קמפינג, אם אתם עם אוהל).

כמובן שהיום, אין הרבה מה לדבר על נוף…

אני מתרכזת בהליכה ונהנת בעיקר מאי אלו צמחים מעניינים – ובמיוחד משפע אדיר של פטריות.

השביל סלעי לעיתים קרובות, אפילו סלעי מאוד! (במיוחד בקטע שלצד האגם). פה ושם יש גם מקטעים מוצפים ו/או בוציים מאוד. כך שלמרות המרחק הקצר והפרשי הגבהים הדי זניחים – חשוב מאוד, במיוחד כשרטוב, לשמור על עירנות רבה.

צעד רדף צעד, קילומטר הצטרף לקילומטר – ואני המשכתי ללכת לי בין הטיפות – עד שבערך ב- 12 בצהרים הגעתי לדרך הג'יפים שמובילה לתחנת ההרים ב- Kvikkjokk – עוד קילומטר אחד ליעד!

לצד התחנה זורם נהר סוער במיוחד ומרובה מפלים. ירדתי מדרך הג'יפים בהזדמנות ראשונה (אין בעיה לפלס נתיב) והלכתי לי ביער, לאורך הנהר, את הדקות האחרונות שלי על השביל כשאני מנסה לסכם לעצמי את עשרת הימים האחרונים…

ה- Kungsleden הוא שביל מ-צ-ו-י-ן!

מבחינת הנופים, החוויה האנושית, הצומח והחי.

הפרשי הגבהים בו זניחים יחסית והוא קל מאוד לניווט; אפשר לומר, לפחות מבחינתי, שרק מזג האוויר בו ממש מאתגר, פרט לכך השביל יחסית קל ונוח.

המראות שונים מאוד מכל מסלול אחר שעשיתי עד כה – העמקים הרחבים, ההרים הנמוכים (רחבים גם הם), כיסי השלג, צבעי הסתו – ובעיקר: שפע בלתי נתפס של מים!

אולי בגלל שהימים שלי היו קצרים יחסית, אולי בגלל שלא יותר מידי התקשתי, אולי מסיבה אחרת שאני לא יודעת לזהות – אני מרגישה שהשביל הזה ברח לי מבין האצבעות; הימים חלפו להם ממש מהר – והינה הוא כבר נגמר לי, מהר מידי.

בדקות האחרונות שלי, לאורך הנהר – אני מרגישה בגלל זה קצת עצב.