אני קמה לבוקר אפור ולראשונה מאז יצאתי לדרך, לפני 32 ימים – אין לי ממש חשק ללכת הבוקר! אני מרגישה עצלנות מוחלטת smiley

אני מקפלת את האוהל שלי ובסביבות 8:30 מתגלגלת בחזרה לכיוון הנמל.

אני מתכננת להתיישב לארוחת בוקר איפשהו בכפר אבל באימפולסיביות – משנה כיוון פתאום ו”קופצת” על סירת-מעבורת בכיוון ההפוך – בחזרה ל- Fowey.

אני משוטטת בעיירה אבל היא דווקא פחות מוצאת חן בעיני הבוקר מאשר חשבתי אתמול…

אני מתיישבת בבית קפה, אפוף ריח טיגון, ומזמינה יוגורט עם גרנולה וקפה.

אח”כ אני ממשיכה עוד קצת להסתובב, ועוצרת שוב – הפעם לאספרסו (נוראי!) וכוס של מיץ.

אני מנצלת את ההפוגות הללו כדי לקרוא על יום ההליכה שצפוי לי, ומחליטה לעשות מזה יום הליכה קצר. מאחר שאני מעוניינת ללון שוב באוהל הלילה, ורוצה מאוד שזה יהיה עוד אתר מסודר (עם מקלחת!), אני מתקשרת ומזמינה לי מקום באתר קמפינג מעל לעיירה Polpero. זה יום שבת והקיץ הגיע – למרות שבינתיים היום אפור מאוד – ואני חוששת שיהיה די מלא.

ב- 11 בערך, אני “קופצת” על מעבורת בחזרה ל – Polruan וכמה דקות אח”כ אני מתחילה סוף-סוף ללכת.

כאמור זהו יום שבת, וכשאני מטפסת לאורך הכביש מעל הכפר – המפרץ שמתחתי מלא בסירות מפרץ לבנות. כנראה שיש איזשהו ארוע שייט.

ההליכה מהנה מאוד ונעשת מרשימה ממש כשאני מגיעה אל המפרץ היפיפה שעונה לשם Lantic Bay. המפרץ מוקף צוקים ירוקים גבוהים והוא מצויד בשני חופים לבנים קטנים ומבודדים. חונה בו יכטה לבנה בודדה והשלווה היא תהומית ולמרות האפרוריות של השמים – המראה הוא פשוט מרהיב.

השביל בקטע הזה עולה ויורד בתלילות רבה ממש – יש פה כנראה את אחת העליות הקשות במסלול, והיא לא העלייה היחידה, אבל אחרי כל כך הרבה ימים… אתם יודעים... angel

הכפר Polpero הוא לא מסוג הכפרים שנראים למרחוק. אולי 5 דקות לפני שאני מגיעה אליו, בסביבות השעה 14:30, אני מבחינה בכמה בתים לבנים יפים בתוך מדרון ירוק מעל למים. אני מתקדמת עוד קצת עד שפנייה בשביל מביאה אותי ממש אל מעל לכפר.

הוא יושב בפתחו של מפרץ מסולע מאוד ומוגן מאוד וצר שמימיו ירקרקים. הבתים שלו מקיפים את המפרץ ומקשטים את הדפנות התלולות שלו כשהם עטופים בצמחייה עשירה, ירוקה-כהה.

השמש יצאה סוף-סוף ממש לפני שהגעתי והמראה שנשקף אלי שם למטה הוא יפה עד מאוד.

Polpero הוא כפר גדול ומאוד-מאוד מקסים!!! עם נמל אבן עתיק שבו עוגנות סירות יפות.

זהו יום שבת נעים ורחובות הכפר הומים – מסתבר שהגעתי בדיוק בזמן ל”פסטיבל פולפרו”!

אני עושה את דרכי במורד הכפר אל הנמל השמח. הסמטאות הצרות תחומות ע”י מבני אבן צבועים בלבן והן מקושטות היום בשלל דגלים צבעוניים. הכפר הוא תיירותי למדי עם שלל מסעדות, פאבים, גלידריות, גלריות וחנויות שונות – אבל לטעמי שהוא מצליח לשמור על אווירה מכובדת/אוטנטית.

אני מתיישבת בבית קפה בסמוך לנמל בדיוק בנקודה בה אני מבחינה בתזמורת שמתחילה להתארגן לקראת מה שכנראה הולך להיות מצעד עליז.

מכיוון שמקום הלינה שלי מוזמן, אני לא ממהרת לשום מקום. אחרי שאני אוכלת ושותה ונחה קצת, אני מסתובבת עם ההמון, במשך שעה ארוכה ברחובות הכפר.

זה פסטיבל בעל אופי מקומי – לא משהו המוני ועמוס מידי, ונידמה לי שהפעילויות שהוא מציע (עמדות יצירה ומיני תחרויות) מיועדות בעיקר ל”ילדי השכונה”. גם הנגנים – בשלל פינות, הם של תזמורת מכבי האש או איזו להקה מקומית. אבל המוזיקה משמחת לב והאווירה מצוינת והכפר הססגוני כל כך נעים לעין…

כיף לי!

בסופו של דבר, אני מתחילה בצעדה די ארוכה לכיוון אתר הקמפינג שלי.

שוב מדובר באתר קמפינג שנמצא כ- 10-15 דקות הליכה מעל הכפר. אלה שכאן מדובר ב- 10-15 דקות הליכה (בעלייה!) מהקצה של הכפר שמרוחק מהנמל (ומהשביל) כ- 10-15 דקות נוספות (ולכן בסה”כ מדובר בכ- 20 דקות סטייה מהשביל לפחות, בכיוון אחד – ובעלייה, כבר אמרתי?).

האתר הוא בעצם שדה פתוח, גדול מאוד, של חווה פעילה שם ניתן להקים אוהל – באיזושהי פינה (השדה לא מחולק לחלקות אוהל מסומנות). המתקנים הם מועטים מאוד ובסיסיים (אין חנות או חדר כביסה, רק שרותים כימיים ומקלחת) אבל חלקת האוהלים מופרדת לחלוטין מחלקת הקרוונים ויש הרבה שלווה ומרחבים ונוף נפלא של שדות עגולים בגווני ירוק משתנים…

סיכום היום:

נק' התחלה: Polruan.

נק' סיום: Polpero.

מרחק משוער: כ- 13.5 ק”מ.

לינה: Great Kellow Farm (חווה פעילה; מרוחק מהשביל לפחות 20 דקות בעליה; מקום פשוט ומסביר פנים; מרווח ושקט; נוף יפה; זול – רק 5 פאונדס לאוהל קטן).

highlight יומי: Lantic bay! וואו!

סיכום מסלול: קצר ומצויין! סיום בכפר מקסים! מקטע מאתגר למדי מבחינת עליות וירידות.