אחרי ארבעה ימים מצוינים על השביל ומזג אוויר שהיה בד”כ כמעט מושלם, קמתי לבוקר חמישי רטוב וערפילי.

דווקא הצלחתי לישון לא רע באוהל הקטן שלי, למרות השיפוע הקל. אבל בבוקר האוויר היה ספוג במים ולא היה שום טעם להמתין – בתנאים כאלו אין שום סיכוי שהאוהל יתייבש.

ב- 8:20 בערך, אחרי ארוחת בוקר והתארגנות איטית, יצאתי לדרך. כמה דקות אחרי שהתחלתי ללכת ה- dampness הפך לטיפטוף שהלך והתחזק והפך לגשם של ממש.

עשיתי את דרכי ברחובות Croyde בחזרה אל חוף הים והתחלתי ללכת בשביל בראות אפסית ממש כשאני עטופה בציוד גשם. אני יכולה לספר שהשביל כאן חולי בחלקים גדולים ועובר על החוף ממש או על פני שטחי מרעה וקרוב לכביש. מעבר לזה – לא ראיתי כלום!

בסביבות 10 הגעתי לחוף של Saunton. נכנסתי בהיסוס ל- Saunton Sands Bar & Cafe שעל החוף. הייתי מלאה בבוץ ורטובה לגמרי ולא היה נעים לי ללכלך את המסעדה… אבל הייתי זקוקה להפסקה במקום יבש. חלצתי נעליים והשארתי אותן בכניסה, בצד עד כמה שאפשר. התרמיל שלי עשה שלולית קטנה כשהנחתי אותו בפינה... הרגשתי כל כך מלוכלכת אבל הורדתי את המעיל והתיישבתי. הזמנתי קפה וכריך ואח”כ תה וישבתי שם שעה ארוכה.

היו עוד אנשים שישבו בפנים והסתתרו מהגשם. כנראה אורחים של המלון הסמוך.

אחרי הפסקה הגונה הגיע הזמן להמשיך ללכת. אבל המצב בחוץ ממש לא השתפר… עטפתי את עצמי ואת הציוד בשכבת הגנה וחזרתי לדשדש בבוץ.

השביל שוב חולי/בוצי ופתוח מאוד ושוב לא ראיתי כלום! המשכתי ללכת עוד כשעה עד שהחלטתי שהספיק לי. פחות מפריעה לי ההליכה בגשם אבל הראות האפסית הפכה את כל החוויה לדי מיותרת…

חתכתי מהשביל לעיירה הגדולה Braunton.

השעה הייתה בערך 12:30 בצהריים כשהגעתי לשם. לפי המדריך שלי, הקטע הבא – בין Braunton לבין Barnstaple – הוא די עירוני. כשקראתי על הקטע הוא לא נשמע לי ממש מלהיב. ובתנאי מזג האוויר הנוכחיים – על אחת כמה וכמה…

החלטתי לקחת אוטובוס ולדלג על המקטע בן קצת יותר מ- 9 ק”מ בין שתי העיירות. אוטובוסים עוברים שם בתדירות גבוהה ועולים למיטב זכרוני משהו כמו פאונד או שניים. זו נסיעה קצרה.

Barnstaple היא עיירה מרכזית וגדולה. גם במזג אוויר טוב אני לא חושבת שהיא עיירה אטרקטיבית במיוחד. יש בה 2 רחובות ראשיים חביבים עם שפע חנויות (יש גם חנויות ציוד, למי שצריך), סופרים, בתי מרקחת, בתי קפה, מסעדות וכו'

הגעתי לעיר והתחלתי להסתובב בגשם במדרחוב. זה סופ”ש ארוך של חג ולמרות הגשם הרחובות הראשיים היו די מלאים. אבל לא מצאתי שום קסם במקום.

אחרי זמן מה נכנסתי לבית קפה והתיישבתי…-

ישבתי שם לפחות שעה והגשם לא הפסיק, פרט להפוגה קצרה פה ושם…

בסביבות השעה 2 החלטתי למצוא לי מקום לישון. לא חשבתי שיש טעם להמשיך ללכת היום.

למרות שזו עיירה ממש גדולה ומרכזית, היא אינה תיירותית. אין מרכז מידע לתייר ואין הרבה מקומות לינה, לפחות לא במרכז. יכולתי לתפוס אוטובוס למקום אחר אבל לא רציתי להמשיך לדלג ונמאס לי להסתובב בגשם…

ניגשתי למלון היחיד שראיתי במדרחוב – מקום שנראה יפה ומזמין. חדר עולה שם 55 פאונד ואני היססתי להוציא שוב כזה סכום (אחרי שבלילה הראשון לנתי ב- Lynmouth במלון ב- 65 פאונד). יש לפני עוד חודשים ארוכים של טיול. הפקידה הנחמדה הציעה לי לבדוק בפאב (Golden Lion) – שמעליו יש חדרים זולים. החדר שקיבלתי עלה רק 35 פאונד (כולל ארוחת בוקר) והיה די עלוב אבל גדול מאוד ומספיק לגמרי בשבילי. מיהרתי לעשות אמבטיה חמה ואח”כ תליתי את הציוד לייבוש בכל פינה בחדר.

הגשם, שירד כמעט ללא הפסקה מהבוקר, פסק סוף-סוף בסביבות 5 ואפילו התבהר במידה ניכרת אבל בשבילי זה כבר היה מאוחר מידי להיום.

סיכום היום:

נק' התחלה: Croyde.

נק' סיום: Barnstaple.

מרחק הליכה משוער: כ- 15 ק”מ.

דילוג: כ- 9 ק”מ באוטובוס.

לינה: Golden Lion Inn, Barnstaple (חובה אטמי אזנים! יש בפאב הופעות חיות לפחות בסופ”ש)